pi
door pico_1 Feb 4, 2007 om 10:03
Computers & telefonie

Laptop

Kan ik ook een laptop via usb met de coputer verbinden?

223 9 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 4, 2007 om 10:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja dat kan.

Computers verbinden [Archief] - Computer Idee Forum

Gizmodo NL : Computers verbinden via USB

Met de USB data transfer device van ThinkGeek is het erg eenvoudig om twee computers met elkaar te verbinden. In allebei de computers steek je een stekker

ve
door verwijderd - Feb 4, 2007 om 13:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo pico,

Ja dat kan wel, maar het is veel eenvoudiger en goedkoper om een klein routertje voor een paar tientjes aan te schaffen en zo een klein netwerkje op te zetten. Bovendien is de data-overdracht dan ook een stuk hoger.

m.vr.gr. Freya

ve
door verwijderd - Feb 4, 2007 om 13:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

deze vrag heb ik al beantwoord

de makkelijkste manier is te verbinden met uw lan verbinding, kabeltje in laptop en doorverbinden met pc

ook kan u uw laptop verbinden met wifi aar dan moet u een router aanschaffen die dient als accespoin en tevens een usb device waar wifi in zit voor pc , als op de laptop geen wifi zit ook daarvoor een usb device met wifi aanschaffen

het is maar net wat u zelf wilt

labswans

ve
door verwijderd - Feb 4, 2007 om 14:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met een speciale Sweex
USB naar USB Link Kabel
kun je eenvoudig twee computers met elkaar verbinden. (12 euro)

Je hebt ook nog een
Sweex
USB 2.0 naar USB 2.0 LAN-Kabel
(23 euro)

ve
door verwijderd - Feb 4, 2007 om 20:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.graficall.nl/Product~id~2414-Sweex-USB-naar-USB-Link-Kabel.aspx

http://www.graficall.nl/Product~id~2415-Sweex-USB-2.0-naar-USB-2.0-LAN-Kabel.aspx

ve
door verwijderd - Feb 5, 2007 om 19:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb ook sweex werkt perfect. usb heeft een kennis,(speedtoch 121g)
deze laatste werkt niet best,slechte ontvangst.
instellen als volgt.

open netwerkverbindingen,draadloos netwerk ,configuren alles auto zetten ,ook kanaal dus ip adres dns server alles door  dhcp laten regelen .

echter.... wanneer de buren ook wireless hebben  moet je oppassen ivm kanaal idem als jijzelf.dan moet je een beetje experimenteren .

1.6 ,11 of 13 of 14 .stappen van vijf na  kanaal 1!

ve
door verwijderd - Feb 5, 2007 om 19:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat wil u met deze verbinding? Afhankelijk hiervan kan het antwoord misschien iets specifieker gegeven worden.

ve
door verwijderd - Feb 5, 2007 om 23:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf werk ik met een USB2datatransfer cable (Trust) software op zowel PC als laptop  instaleren. Daarna kabeltje ansluiten, proframa starten zodra op beide computers 4 groene 'lampjes' branden kan gewerkt worden als met verkenner, dus slepen. werkt perfect.

Succes Fons

ve
door verwijderd - Feb 6, 2007 om 12:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hi,
Nee, je kunt niet zonder meer 2 computers verbinden met een USB kabel. Dit kan wel met een UTP kabel, als beide computers tenminste een ethernet aansluiting hebben (praktisch altijd). Dan heb je wel een zogenaamde "crosscable" nodig (enkele euri), dit is in feite een UTP kabel waarvan enkele draadjes zijn verwisseld. Je moet wel de TCP/IP netwerkinstellingen goed instellen. Heb je al een thuisnetwerk(je), dan is het helemaal makkelijk, je kunt onder windows eenvoudig bestanden delen tussen computers onderling.
Succes !