yx
door yxl Mar 3, 2006 om 18:27
Computers & telefonie

Laptop kopen

Hallo,

Waar moet ik allemaal aan denken als ik een laptop koop. Is Centrino belangrijk? Wat is het eigenlijk!!!

Alvast bedankt

Yxl

352 4 Rapporteer

bitbyter
door bitbyter - Mar 3, 2006 om 21:44
114 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo yxl,

Je kunt eens kijken op de site van kieskeurig zie volgende link

Kieskeurig

Voor de betekenis van Centrino klik de 2 navolgende links voor meer uitleg.

Uitleg 1

Uitleg 2

Succes

M.vr.gr. Bitbyter

qu
door queennr1 - Mar 10, 2006 om 16:54
63 Antwoorden / 4 Vragen

Je moet kijken wat je er allemaal mee wilt doen

- alleen internetten en tekstverwerken

- spelletjes op spelen

- homevideo's mee bewerken

- langere tijd zonder netspanning

enz.

Is het alleen tekstverwerken en internet is een AMD Sempron of Intel Celeron goed genoeg, wordt het zware programma's voor b.v. branden van DVD's en videobewerking moet je toch echt gaan denken aan een Intel Pentium 4 (centrino) of een AMD 64.

Neem altijd een losse graphische kaart dat hpoud in geen onbaord kaart maar een ATI radeon of een G-force kaart on board.

Werk geheugen minimaal 512 Kb liefst 1024 Kb, voor videobewerking een grote hardeschijf.

Voor als je langere tijd zonder netspanning zit is een intel centrino een aanrader deze is zuiniger en wordt minder warm in vergelijking met een AMD, een AMD is vaak iets goedkoper.

Als geld geen rol speelt raad ik je een Apple powerbook aan maar die kosten ook een hoop geld maar is het uit ervaring wel waard.

Nogmaals bekijk waar je het voor wilt gebruiken en denk er om dat video en cd's dvd's branden heel veel van de processor kost

fr
door frederik53 - Apr 8, 2006 om 16:29
5 Antwoorden / 3 Vragen

Wat je zeker niet moet vergeten bij aankoop van een laptop zeker bij HP is dat je een verlengde garantie neem. De netaansluiting wil namelijk snel breken als je de laptop ook als laptop gebruik (dus op je schoot)

user123
door user123 - Apr 8, 2006 om 17:16
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Wat wil je er precies mee gaan doen ?

Wanneer je advies wilt moet je dat toch eerst weten.