ak
door aketelaars Dec 27, 2006 om 09:38
Computers & telefonie

Lettergrootte

als ik op de site van kassa zit te lezen vind ik de letters nogal klein

wat kan ik doen om deze groter te  krijgen ?

mvg

252 10 Rapporteer

dirck
door dirck - Dec 27, 2006 om 09:51
3201 Antwoorden / 3 Vragen

In Internet Explorer gaat u naar: Beeld > Tekengrootte en daar kunt u kiezen voor groot of extra groot.

In Firefox gaat u naar: Beeld > Tekstgrootte.

Groet, Dirck

hutch
door hutch - Dec 27, 2006 om 09:55
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag mevr./hr. A. Ketelaars,

als u op een leeg stukje van uw bureaublad gaat staan met de muisaanwijzer en dan op uw rechtermuisknop klikt, ziet u onderaan 'eigenschappen' staan. Dit klikt u aan (met de linkermuisknop). Vervolgens staat rechtsboven 'instellingen', ook dit klikt u aan met de linkermuisknop.

Dan kunt u links onderaan de grootte veranderen in bijv. 800 x 600 pixels, door met de muisaanwijzer de pijl naar links te schuiven. Houdt hierbij de linkermuisknop ingedrukt.

Dan op 'toepassen' en 'ok'.

Gr. Hutch

hutch
door hutch - Dec 27, 2006 om 09:59
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hoi Dirck,

ik gebruik IE, maar als ik dit toepas, is er bij mij geen verschil te zien..... of moet hiervoor eerst de pc opnieuw opgestart worden?

Gr. Hutch

dirck
door dirck - Dec 27, 2006 om 10:07
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Inderdaad lukt het met deze site niet, maar met webwereld.nl lukt het weer wel.

hutch
door hutch - Dec 27, 2006 om 10:14
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Ik heb het uitgeprobeerd, het ligt idd aan de site.

Gr. Hutch

freya
door freya - Dec 27, 2006 om 10:19
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo aketelaars,

Bovenstaande tip van Dirck werkt over het algemeen goed, maar helaas bij de website van Kassa werkt dit niet.  Zelf zat ik, door mijn slechte ogen, met datzelfde probleem. Er zijn feitelijk twee oplossingen. Óf je vergroot de algemene instelling waardoor alles er een beetje groter uitziet. (via Configuratiescherm -> Beeldscherm -> Instellingen -> Geavanceerd en dan de dpi-instelling wijzigen naar 120dpi i.p.v. 96dpi).
De tweede mogelijkheid is het gebruik van Firefox 2.0, Bij deze browser werkt het vergroten van tekst wèl goed. (via Cntrl + en Ctrl -)

m.vr.gr. Freya

ak
door aketelaars - Dec 27, 2006 om 10:20
9 Antwoorden / 23 Vragen

bedankt voor alle tips

ik zal de diverse voorstellen uitproberen

mvg toon

brynnar
door brynnar - Dec 27, 2006 om 10:37
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Ter info: CTRL + en CTRL - werkt tegenwoordig ook in Explorer (de nieuwe IE7 wel te verstaan).

Mvgr - B

dirck
door dirck - Dec 27, 2006 om 10:49
3201 Antwoorden / 3 Vragen

CTRL + Scrollwieltje werkt zowel in IE6 als in Firefox.

birdies
door birdies - Dec 28, 2006 om 00:28
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Je kunt ook via extra - internetopties - tabblad algemeen bij de optie 'lettertype'een eigen lettertype kiezen voor webpagina's. Dan wel bij de optie 'toegankelijkheid'  aanvinken dat specifieke lettertypestijlen en -grootten genegeerd moeten worden. Hierdoor wordt natuurlijk dan wel de lay-out v.d. pagina veranderd, dus het is even uitproberen welk lettertype je het best kunt gebruiken. Ik zelf heb als lettertype Arial Narrow gekozen; heb zo'n 8 websites geprobeerd en lay-outveranderingen zijn te doen.