jipenjanneke
door jipenjanneke Apr 5, 2014 om 12:48
Computers & telefonie

Letters verbleken

Hallo,

daar ben ik weer met WEER een vraag. Ik ben nog
op de oude pc bezig (met XP) t/m dit weekend (voor gebruik nieuwe PC met Windows 7).
Maar sinds een dag of 2 lijkt het alsof de tekst op sommige plaatsen (bijv. in de zoekbalk) steeds bleker en bleker wordt. Heb ADV-viruscleaner en div. andere scanners er al
op losgelaten. Wat kan de oorzaak zijn?

m.vr.gr.

790 13 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Apr 5, 2014 om 12:53
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Beeldscherm eens schoon maken misschien?

......Heb ADV-viruscleaner......

????

Cookies
door Cookies - Apr 5, 2014 om 12:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Trouwens: wat maakt het nog uit als je oude p.c. het niet goed meer doet? Je gaat straks toch je nieuwe gebruiken? Zou er geen energie aan verspillen.

edrick3
door edrick3 - Apr 5, 2014 om 12:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo jipenjanneke,

De pc toch niet schoon gemaakt met bleekwater? ;-)

Je kunt het volgende controleren:
Klik in Windows XP op Start , klik op Instellingen en klik vervolgens op Configuratiescherm . Dubbelklik op het pictogram Beeldscherm en klik vervolgens op het tabblad Instellingen .
Sleep de schuifregelaar naar de standaardresolutie van de monitor en klik op OK .

(Zou maar overstappen op je nieuwe pc.)

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Apr 5, 2014 om 13:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=jipenjanneke schreef op zaterdag 5 apr 2014, 12:48] Heb ADV-viruscleaner en div. andere scanners er al op losgelaten. Wat kan de oorzaak zijn?

De oorzaak kan zitten in het zinnetje wat je er voor hebt geschreven. Ik hoop dat je met je nieuwe p.c. wat voorzichtiger bent, anders heb je binnen de kortste keren weer allerlei problemen.

aurora1
door aurora1 - Apr 5, 2014 om 14:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als de tip van @edrick3 niet werkt kun je eens foutcontrole laten lopen en zien of dat wat uithaalt en anders in het uiterste geval systeemherstel.
@carola.83 zegt terecht dat ook daar het probleem in kan zitten.
Met hoeveel scanners en welke ben je aan het scannen geweest?

jipenjanneke
door jipenjanneke - Apr 5, 2014 om 14:57
143 Antwoorden / 78 Vragen

@aurora1

foutcontrole hielp niet, en systeemherstel op 2 weken geleden ook niet.
Maar toen ik op Google zojuist intikte: "computervirus met het woord Fader er in" kreeg
ik dit: http://www.dailymail.co.uk/news/article-88046/New-virus-causes-havoc.htmlIk heb niets geopend van rare mail of zo, verwijder ik altijd ongeopend.

Ik heb met Mbam en ADV gescand. Maar als dit het nieuwe bovenstaande virus zou
zijn, en werkelijk zo groot als omschreven in het artikel, dan heeft Emsisoft het waarschijnlijk
al opgepikt. Die diep-scans duren lang, maar ga het nu toch maar doen.

jipenjanneke
door jipenjanneke - Apr 5, 2014 om 14:58
143 Antwoorden / 78 Vragen

@Aurora

P.s.: het is een krantenartikel van VANDAAG. (hoewel het bij mij 2 of 3 dagen gaande is)

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 5, 2014 om 15:19
16888 Antwoorden / 202 Vragen

In principe is er maar één virusscanner nodig. Gebruik van meerdere scanners kunnen elkaar beïnvloeden.

Ten aanzien van uw probleem: hoe oud is het beeldscherm?

edrick3
door edrick3 - Apr 5, 2014 om 15:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jipenjanneke,

Dat 'goner'virus waarover in het desbetreffende artikel gesproken wordt werd al in 2001 vermeld als een lastig via mail verspreid virus.
Zou dus door de huidige virusscanners wel verwijderd moeten worden.
Zou inderdaad Emsisoft eens aan de gang zetten.

Suc6

jipenjanneke
door jipenjanneke - Apr 6, 2014 om 04:30
143 Antwoorden / 78 Vragen

@edrick3: Heb ik inmiddels gedaan (deep scan) : niets gevonden.

@gerritaltena: Ook als de scanners op handmatig staan? Ik gebruik vaak de snelle scan van
MBam en af en toe de deep scan van Emsisoft. De ADV-viruscleaner gebruik ik zeer zelden,
alleen als MBam weer van die kevertjes van q06 ontdekt heeft. Die krijg je daarmee weg.
Dus er staan 3 scanners op de PC, maar alleen handmatig in gebruik.

Het beeldscherm, ik weet niet hoe oud. Hebben we gekregen van kennis die een groter scherm wilde,
dit scherm zou "nauwelijks gebruikt" zijn. Maar je weet het niet. Ik denk dat we ook maar voor een
nieuw scherm gaan kijken.

Hartelijk dank allemaal, ik durf nu alle back-ups die ik gemaakt heb over te zetten.

edrick3
door edrick3 - Apr 6, 2014 om 10:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zaterdag 5 apr 2014, 12:53]Beeldscherm eens schoon maken misschien?

......Heb ADV-viruscleaner......

????

Wellicht deze.

edrick3
door edrick3 - Apr 6, 2014 om 10:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jipenjanneke,

Als Emsisoft ook niets gevonden heeft denk ik niet dat de oorzaak in malware o.i.d. te zoeken is.

Resolutie-instelling heeft ook geen oplossing geboden?

Vwb die scanners: de door jou genoemde zijn niet allemaal virusscanners.
MBAM en Emsisoft scannen op malware/spyware.
Als die op handmatig staan is er niets aan de hand; je moet niet 2 virusscanners gelijktijdig geactiveerd hebben.

Bedankt voor het terugmelden en een fijne zondag.

Cookies
door Cookies - Apr 6, 2014 om 10:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......ik durf nu alle back-ups die ik gemaakt heb over te zetten.......

Ik neem aan dat je het niet over back-ups hebt, maar het hebt over het kopiëren van documenten, afbeeldingen, muziek e.d. naar je nieuwe p.c.?

@edrick3: misschien bedoelt zij die, maar wel een oudje dan.