re
door rebelle585 Nov 27, 2011 om 20:48
Computers & telefonie

Lexa

Recent ben ik [edit redactie] door Lexa. Ik had een abonnement afgesloten voor een maand en voor ik het wist werd het verlengd met nog een maand, zonder mijn toestemming daarvoor! Daardoor betaalde ik 2 keer zoveel als ik uit had willen geven. Ik vind Lexa afzetters en raad iedereen af om een betaald abonnement bij hun af te sluiten. En als je dat al doet, let goed op en zorg ervoor dat je abonnement niet stiekem wordt verlengd!!!
Lexa voert als slogan "betrouwbaar en veilig", ik vind ze totaal niet te vertrouwen en je wordt gewoon door ze bestolen!
Je bent gewaarschuwd!

975 9 Rapporteer

jpm
door jpm - Nov 28, 2011 om 09:33
822 Antwoorden / 28 Vragen

En? Lexa is? Een telefoonprovider?

empyria
door empyria - Nov 28, 2011 om 10:11
504 Antwoorden / 3 Vragen

Lexa is een dating site.

Waar en passant trouwens ook heel veel dating-scammers op af komen!!!

jpm
door jpm - Nov 28, 2011 om 14:18
822 Antwoorden / 28 Vragen

Als we er nu eens van uitgaan dat u een abonnement heeft van een maand. Dan hoort daar een tarief bij en een tegenprestatie. Kunt u iets lezen over stilzwijgende verlenging? In dat geval bent u net iets te vroeg, per 1 december zijn uw rechten dan meer in uw voordeel. Indien er niets over stilzwijgende verlenging is gezegd dan is die er niet. Dan is het de vraag hoe u betaald heeft. Indien er voor een eenmalige afschrijving een machtiging is afgegeven kunt u wellicht storneren. Dat zou ik dan maar doen als ik u was. Misschien dat u nu kunt nagaan wat u het beste kunt doen? Wacht even op andere reacties zou ik zeggen. Misschien dat er andere meningen zijn die beter zijn dan die van mij, ik geef ze hier gevoelsmatig.

tdehond
door tdehond - Nov 28, 2011 om 15:08
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Waarschijnlijk heeft u zich niet verdiept in deze vraag.
Quote HELP
Hieronder vind je een overzicht van de mogelijkheden om de automatische verlenging te beëindigen, je profiel tijdelijk op te schorten of definitief te verwijderen.
Je automatische verlenging beëindigen.

Indien je de automatische verlenging van jouw full membership wilt annuleren, ga dan naar de pagina 'Mijn account' en dan 'Mijn instellingen'. Kies daar de rubriek 'Mijn membership'. Vanwege veiligheidsredenen zal je gevraagd worden om je inloggegevens te bevestigen. Na het beëindigen van je automatische verlenging, ontvang je hiervan een e-mail ter bevestiging.

Als deze handleiding lukt dan bent u mogelijk in gebreke gebleven e.e.a. tijdig te beëindigen.
Zie verder:
Hier

Soms ontstaan problemen omdat mensen niet eerst de voorwaarden doorlezen en bij FAQ kijken voordat zij zich aanmelden.

jpm
door jpm - Nov 28, 2011 om 15:15
822 Antwoorden / 28 Vragen

Dit bedoel ik dus, er was dus wel iets vermeld waardoor u de niet gewenste verlenging had kunnen voorkomen. Ik denk dat u dit alsnog moet doen om te voorkomen dat u dit nogmaals overkomt.

le
door lexa.nl - Dec 2, 2011 om 12:06
4 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Rebelle585,

Ik begrijp dat er een automatische verlenging heeft plaats gevonden terwijl u daar geen toestemming voor had gegeven.

Ik betreur het dat u slechte ervaringen heeft met onze website. Ik wil daarom graag e.e.a. uitleggen om het te verhelderen en u hopelijk een beter gevoel te geven.

Wanneer u een membership aangaat ziet u op de betaalpagina dat het automatisch verlengd wordt en indien u daar geen gebruik van wilt maken kunt u het daar al stop zetten. Wanneer u dat op het moment van betalen niet heeft gedaan kunt u gedurende uw membership het stop zetten op uw profiel. U kunt de automatische verlenging op elk gewenst moment onderbreken, en ten minste 48 uur voor de vervaldag van uw abonnement, door op de juiste link te klikken in de rubriek "Mijn account", "Mijn Instellingen" en vervolgens klikt u bij "Mijn membership" bij "Mijn Membership beheren" op “klik hier”. U ontvangt, nadat u alle stappen heeft ondernomen, een bevestiging op uw e-mailadres.

Indien u de automatische verlenging nog niet heeft stop gezet raad ik u aan om dit in orde te maken anders wordt het weer met een 1 maand Full membership verlengd. Wanneer u daar niet uit komt of nog andere vragen heeft dan wil ik u vragen om contact met de Customer Care service op te nemen. U kunt contact opnemen door naar onze website te gaan en te klikken op 'Help'. Daar kunt u een bericht sturen.

Met vriendelijke groet,

Charlotte van het Lexa-team

jpm
door jpm - Dec 2, 2011 om 12:25
822 Antwoorden / 28 Vragen

Dit is toch wel netjes, we noemen dat "op uw wenken bediend worden".

van leyden
door van leyden - Dec 2, 2011 om 18:03
1289 Antwoorden / 17 Vragen

[quote=jpm schreef op vrijdag 2 dec 2011, 12:25]Dit is toch wel netjes, we noemen dat "op uw wenken bediend worden".

Echt niet, ze schuimen de consumentenforums af, uit oogpunt van damage-control.
Voor hun echte klanten doen ze bitter weinig.

De recensies kun je hier lezen.:
http://www.datingwebsites.nl/reviews/lexa.nl/

pauls0
door pauls0 - Jan 27, 2012 om 03:21
149 Antwoorden / 2 Vragen

Als ik het goed begrijp, dan moet je zelf actie ondernemen om automatisch verlenging stop te zetten. Is dat niet de omgekeerde wereld???
Ik moet van leyden wel gelijk geven, op elke forum bent u zeer behulpzaam, maar uw eigen klanten helpt u niet. Ben u ook daarvoor bereid uw eigen klanten beter behulpzaam te zijn, dan hoeft u niet alle forums af te schuimen???

=lexa.nl schreef op vrijdag 2 dec 2011, 12:06: Beste Rebelle585,

Ik begrijp dat er een automatische verlenging heeft plaats gevonden terwijl u daar geen toestemming voor had gegeven.

Ik betreur het dat u slechte ervaringen heeft met onze website. Ik wil daarom graag e.e.a. uitleggen om het te verhelderen en u hopelijk een beter gevoel te geven.

Wanneer u een membership aangaat ziet u op de betaalpagina dat het automatisch verlengd wordt en indien u daar geen gebruik van wilt maken kunt u het daar al stop zetten. Wanneer u dat op het moment van betalen niet heeft gedaan kunt u gedurende uw membership het stop zetten op uw profiel. U kunt de automatische verlenging op elk gewenst moment onderbreken, en ten minste 48 uur voor de vervaldag van uw abonnement, door op de juiste link te klikken in de rubriek "Mijn account", "Mijn Instellingen" en vervolgens klikt u bij "Mijn membership" bij "Mijn Membership beheren" op “klik hier”. U ontvangt, nadat u alle stappen heeft ondernomen, een bevestiging op uw e-mailadres.

Indien u de automatische verlenging nog niet heeft stop gezet raad ik u aan om dit in orde te maken anders wordt het weer met een 1 maand Full membership verlengd. Wanneer u daar niet uit komt of nog andere vragen heeft dan wil ik u vragen om contact met de Customer Care service op te nemen. U kunt contact opnemen door naar onze website te gaan en te klikken op 'Help'. Daar kunt u een bericht sturen.

Met vriendelijke groet,

Charlotte van het Lexa-team