ta
door tarwe15 Feb 13, 2023 om 13:35
Computers & telefonie

Libre office writer.

Hoe kan het dat in een tekst wel 40%rood wordt onderstreept, het zijn geen spellings fouten, wat doe ik verkeerd?? Zo wordt hij ook opgeslagen
Bvd gr

1373 8 Rapporteer

sira
door sira - Feb 13, 2023 om 13:38
2349 Antwoorden / 24 Vragen

Kan het iets met taal te maken hebben? Ik werk niet met Libre Office, maar misschien is er een mogelijkheid de taal in te stellen.

Ik vond dit nog:
Hoe krijg ik Libre Office in het Nederlands:
Ga naar Extra > Opties > Taalinstellingen > Talen en wijzig de taal bij Gebruikersinterface. Als de gewenste taal er niet bij staat installeer LibreOffice dan opnieuw er overheen. Kies dan voor Wijzigen.

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 13, 2023 om 13:52
7195 Antwoorden / 3 Vragen

U doet niets verkeerd maar de tekst wordt niet herkend, als u er op klikt komt er 'geen vervanging gevonden' te lezen.
De ontvanger krijgt dat rode niet te zien dus negeren.

ta
door tarwe15 Feb 13, 2023 om 13:57
93 Antwoorden / 62 Vragen

Sjoppy, dank voor je reactie, heb zelf uitgeprobeerd, maar is wel zichtbaar  bij ontvanger.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 13, 2023 om 14:09
7195 Antwoorden / 3 Vragen

Heb het ook even bij mezelf (whatsapp) uitgeprobeerd maar krijg het onderstreepte rood niet te zien.

tenormin
door tenormin Feb 13, 2023 om 14:52
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@sjoppy, dat is inderdaad vreemd, zodra men op verzend drukt: ook mijn ontvangers krijgen geen rood (meer) te zien. Zojuist even, in het Engels, een tekstje geprobeerd en naar mezelf verzonden: zie ook geen rode streepjes meer.

sjjoppy
door sjjoppy Feb 13, 2023 om 15:11
7195 Antwoorden / 3 Vragen

@tenormin,
het zal in Libre Office writer dan anders toegaan maar omdat er over "spellingsfouten" geschreven werd kwam dit bij mij op.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 13, 2023 om 15:48
16869 Antwoorden / 202 Vragen

Kent u deze info waaer u uw vraag ook kunt stellen?  https://ask.libreoffice.org/c/dutch/18  (toelichting in het Nederlands die ik zag na dat ik de twee volgende al had genoemd. https://www.libreoffice.org/get-help/community-support/ of https://forum.openoffice.org/en/forum/viewforum.php?f=101

mahadma
door mahadma - Feb 13, 2023 om 19:26
11548 Antwoorden / 51 Vragen

Dit programma = gratis (voor zover ik weet). dus delete het en ga via de site naar een nieuwe installatie. Let op taal instelling NL en uw probleem zou zo maar opgelost kunnen zijn.

ta
door tarwe15 - Feb 14, 2023 om 11:35
93 Antwoorden / 62 Vragen

Dank voor  jullie  reactie. Ik ga het opnieuw  installeren, en hoop dat probleem dan opgelost  is.  Hou jullie  op de  hoogte.

ta
door tarwe15 - Feb 15, 2023 om 14:47
93 Antwoorden / 62 Vragen

Libre verwijdert en opnieuw  gedownload, spellings correctie uitgeschakeld.
Probleem  opgelost.