axces
door axces Oct 26, 2005 om 12:31
Computers & telefonie

Limewire contra Outlook etc.

Hallo,

Na het downloaden en installeren van Limewire zijn er een aantal zaken die het niet goed meer doen op mijn PC. Zo kan ik o.a. geen mail meer binnen halen, waar java benodigt is ziet de het programma het niet en ook de servers voor streaming video kunnen niet gevonden worden. Limewire zelf werkte goed. Ik heb de PC al via systeemherstel terug (dus geen Limewire) gezet, alles functioneert weer zoals ik het wil.

Vraag: hoe kan ik Limewire wel installeren zonder dat ik deze problemen krijg?

Alvast bedankt!

Axces

514 5 Rapporteer

axces
door axces - Oct 26, 2005 om 12:42
8 Antwoorden / 2 Vragen

Niels,

Ik ga het proberen, je hoort nog van mij.

Bedankt, Axces

axces
door axces - Oct 26, 2005 om 18:06
8 Antwoorden / 2 Vragen

Niels,

Gedaan wat je zei en het geheel werkt naar behoren.

Nogmaals bedankt, Axces

ph
door phinder - Oct 26, 2005 om 18:06
433 Antwoorden / 4 Vragen

Met het installeren van limewire worden indien je de typical installatie kiest nogal wat dingen mee geinstalleerd ( waaronder een java-client ). Deze kunnen voor problemen zorgen.

Wil je deze niet, kies dan bij installatie niet voor typical ( wat wel wordt aanbevolen ), maar kies voor custom... je kunt dan zelf de opties kiezen die je wilt hebben en zelfs de meest kale versie van limewire installeren...

Dan moet het probleem opgelost zijn.

Suc6. Gr. Niels

ph
door phinder - Oct 26, 2005 om 18:09
433 Antwoorden / 4 Vragen

mooi zo.

Dank je voor je terugkoppeling. Vaak krijg je na afloop niets te horen en weet je dus uiteindelijk niet of 't ook idd. geholpen heeft en het is opgelost. Suc6 ermee

axces
door axces - Oct 27, 2005 om 23:56
8 Antwoorden / 2 Vragen

Niels,

Ik kom nog even terug op dit probleempje. Het draaide vandaag goed tot laat in de middag. Daarna was het probleem terug zoals ik in mijn vraag heb omschreven. Plotseling herrinnerde ik het mailtje wat ik gistermorgen van mijn provider had ontvangen. Upgrade van 3 naar 5 Mbps. (voor hetzelfde geld!) per 1 november. Zouden ze nu al bezig zijn? Vlug een speedtest gedaan en ja hoor...bijna 650 KByte per seconde. Daarna ging spoedig alles op zwart. Heb het maar even aangekeken en later op de avond weer geprobeerd en zowaar, alles draait weer zoals het hoort. Ik verwacht nog wel een paar keer een uitvalletje maar de helpdesk bel ik niet, ze zijn zeer behulpzaam maar de stekker van het modem (om te resetten) er uit trekken heb ik zo langzamerhand zelf wel door. Wat overigens in 9 van de 10 keer de juiste oplossing blijkt te zijn.

Wellicht kan en wil je deze info (als nice to know?) meenemen voor de volgende met een soortgelijk probleem.

Met vriendelijke groet, Axces