yerodin
door yerodin Mar 28, 2012 om 19:59
Computers & telefonie

Link in een webpagina kan ik niet zien.

Ik heb sinds kort Windows 7 (wat ik tot nu toe helemaal niks vind....), daarvoor XP. Ik heb een eigen website via Strato, waarin ik linken plaats van voornamelijk stambomen. Deze stambomen maakte ik altijd in Words en sloeg ze op als "gecombineerd webpaginabestand", waarna het allemaal prima zichtbaar was. Nu ik Windows 7 heb en internet explorer 9 krijg ik de navolgende tekst te zien:

"Dit document is een gecombineerd webpagina bestand, ook wel webarchief genoemd. Als dit bericht wordt weergegeven, worden webarchiefbestanden niet ondersteund door de browser of editor. Download een browser die webarchieven ondersteund bijv. Microsoft Internet Explorer."

Ik HEB internet explorer 9, hoe kan dit dan niet zichtbaar zijn???? Ik ben geen computer expert en snap hier dus echt niets van.

845 5 Rapporteer

dobby
door dobby - Mar 28, 2012 om 20:33
749 Antwoorden / 1 Vragen

Paar vragen: heb je een upgrade gedaan (? zo uit mijn hoofd kan dat niet eens meer in 1 keer, dus zal wel niet) of een fresh install van W7?

Is het W7 starter of een andere versie?

Is het 64 bits of 32 bits?

doe eens:

click op {START} (dat is de start-orb / de cirkel standaard links onderaan op je scherm) of druk op de {WIN}-key (of {Control}+{ESC} als je geen Windows toets hebt)
type dan vervolgens: cmd
{Control}+{Shift}+{ENTER}
{Alt}+Y (of {Alt}+J voor een NL versie) - bevestig de UAC prompt

nu heb je een admin command prompt (ok - admin is nog niet nodig, maar dat is later misschien wel handig).

probeer dan eens:

assoc .mht {ENTER}

en voor de zekerheid ook

ftype mhtmlfile{ENTER}

koppel eens terug wat daar uit komt?? (de tweede kan een fout geven als de eerste niet de gewenste associate heeft - dan graag die "mhtmlfile" vervangen door de uitkomst van die vorige opdracht..)

dobby
door dobby - Mar 28, 2012 om 20:35
749 Antwoorden / 1 Vragen

even snel: je noemnt "words" .. bedoel je Word (aka Microsoft Office Word) of Works? dat zijn nogal verschillende paketten.. zou overigens los van het probleem moeten staan, maar geeft wel wat meer inzicht in je systeem configuratie..

gsm
door gsm - Mar 28, 2012 om 21:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Works wordt wel vaker verkeerd gespeld.
Ik denk ook dat het hier om Works gaat, wat al lang niet meer door Microsoft wordt ondersteund en nu op diverse nieuwe PC's vervangen is door Office 2010 Starter.

Misschien kan IE9 in de compatibility mode (knopje in werkbalk) er wel iets mee.

yerodin
door yerodin - Mar 29, 2012 om 09:37
8 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb nu Word Starter 2010 en volgens mij 32 bits......
In het verleden heb ik Word 2003 gebruikt. Een upgrade heb ik ook gedaan.

dobby
door dobby - Mar 31, 2012 om 15:10
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=yerodin schreef op donderdag 29 mrt 2012, 09:37]Ik heb nu Word Starter 2010 en volgens mij 32 bits......
In het verleden heb ik Word 2003 gebruikt. Een upgrade heb ik ook gedaan. Ah.. daar zal het in zitten denk ik... "officieel" kan je niet upgraden van XP naar WIndows7.. nu zijn er inderdaad wel wat freubel-dingen om toch e.e.a. mogelijk te maken, maar laten we zeggen dat die niet bepaald een optimaal stabiel en consistent systeem achterlaten..

Maar, voor een globale indicatie, geef eens de uitvoer van die ftype en assoc commando's? Is zeer globaal, maar geeft een idee of het bijvoorbeeld zin heeft om de IE componenten te re-registreren of dat er op een dieper niveau iets mis zit.

maar: als je een stabiel systeem wilt zou ik je toch willen vragen om op zn minst te denken over een verse Windows 7 install.. los van dit probleem, maar een bestaande XP installatie (die toch al wel flink vervuild kan zijn) upgraden naar W7.. laten we zeggen dat dat niet de optimale manier is.. de tijd die je dan nu aan het backuppen en verzamelen van source-/installatie media besteed zal je echt wel ruim terugverdienen... Maar goed - dat is niet perse de (enige) oplossing voor jouw probleem hoor,,