rgz
door rgz Jun 22, 2006 om 14:32
Computers & telefonie

Link naar buiten

hallo mensen is het mogenlijk om met onderstaan script een link naar buiten te maken? bij voorbeeld naar kassa.vara.nl

<?php
switch($_GET['link'])
{
 //interne links
  case 'home': echo include('index.php'); break; //Download

 //homepage
  default: echo include('links/index.php'); break; //Homepage

}
?>

Link is www.domein.nl/links.php?link=

MVG RGZ

734 7 Rapporteer

ph
door phinder - Jun 22, 2006 om 15:14
433 Antwoorden / 4 Vragen

rgz,

los van het feit of het script werkt, is het mij niet duidelijk wat je precies wilt bereiken.
Om een link te maken hoef je niet zo moeilijk te doen, dit kan in php heel makkelijk. Misschien dat je kunt omschrijven wat je precies wilt en dan kijk ik wel ff wat je daarvoor in php moet zetten.

gr. phinder

rgz
door rgz - Jun 22, 2006 om 15:15
10 Antwoorden / 10 Vragen

jawel want het moet een link naar mijn pc thuis woorden maar dat ip wil wel is veranderen en dan hoef ik hetniet op 20 pagina's te veranderen snap je?

MVG
RGZ

ph
door phinder - Jun 22, 2006 om 15:29
433 Antwoorden / 4 Vragen

Probeer even precies te omschrijven wat je wilt:

Een link vanaf het internet ( een server die daar staat ) naar je lokale server ( bij jou thuis )

Een link vanaf je eigen locale server naar een andere map op je eigen server

Een link vanaf je eigen locale server naar een andere locale server

Een link vanaf je eigen server naar een plaats op het internet ( www. )

Keuzes genoeg zou ik zeggen, maar dit blijkt niet uit je vraag.

Daarnaast snap ik je probleem met het ip-adres niet helemaal.
Heb je een DNS-server draaien of heb je een provider die dynamisch IP-adressen toewijst ?

rgz
door rgz - Jun 22, 2006 om 15:34
10 Antwoorden / 10 Vragen

<?php
switch($_GET['link'])
{
 //interne links
  case 'home': echo include('index.php'); break; //Homepage

 //homepage
  default: echo include('links/index.php'); break; //Homepage

}
?>

je kan een pagina op de server (de webserver) aan roepen door bijv. www.domein.nl/index.php?page=home
maar ik wil nu een pagina aan roepen van buiten af dus bijv. kassa.vara.nl via de link www.domein.nl/index.php?page=kassa (en de pagina moet in een nieuw venster openen.

ph
door phinder - Jun 22, 2006 om 16:02
433 Antwoorden / 4 Vragen

Gebruik hier gewoon een javascriptje voor:

window.open ("http://myURL","mywindow");

Da´s het makkelijkste. Je weet hoe je die in je PHP code moet verwerken ?

ms
door mslik - Oct 30, 2006 om 19:04
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Als je in PHP een link naar buiten wilt creeren (buiten de website bedoel je) moet je alleen maar http:// ervoor te zetten. Een standaard HTML linkt in je script verwerken is nog makkelijker hier even een voorbeeld.

echo "<a href=\"http://kassa.vara.nl\" target=\"_blank\">Externe site</a>";

Succes,

Michiel

warstar
door warstar - Jan 15, 2007 om 21:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hier wil ik graag even op reageren.
Het is inderdaad niet mogelijk een een php bestand van een andere server (waar php op draait) te includen. (mischien een idee om require te gebruiken?)
echter is het wel mogelijk om b.v. een iframe of frame te gebruiken omde pagina in te laden dus iets in de geest van http://mijnurl/index.php?load=kassa deze link zou dan een iframe met als src kass.nl maken.
echter als het een link moet zijn zou javascript window openen onload van het document een mogelijk zijn of een hyperlink.