mieneke
door mieneke Feb 9, 2007 om 20:58
Computers & telefonie

Luisterboek op Ipod zetten

Sinds kort heb ik een Ipod, o.a. voor het beluisteren van luisterboeken.
Ik heb luisterboeken van een cd op m'n computer gezet.
Nu is mijn vraag is het ook mogelijk om deze in de map gesproken boeken van de Ipod te krijgen? Ik gebruik het programma I-tunes en kan de luisterboeken wel in de map muziek van de Ipod krijgen.

8792 9 Rapporteer

va
door vaassen - Feb 9, 2007 om 22:22
35 Antwoorden / 17 Vragen

Ja, via een (normale=geen Ipod) Mp3 speler kan je gewoon bestanden naar de verwisselbare schijf kopiere. Dus dan moet het ook via een CD naar Ipod lukken.

freya
door freya - Feb 22, 2007 om 17:14
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mieneke,

Ja, dat kan. Alleen zul je er wel wat voor moeten doen.
Om te beginnen een kleine uitleg. De luisterboeken die jij van de CD op je computer hebt gezet zijn waarschijnlijk mp3-bestanden en die zijn niet geschikt om als 'luisterboek' te gebruiken. Het probleem is namelijk dat je een mp3-bestand wel op je iPod kunt zetten en afspelen, maar als je op gegeven moment stopt met lezen om de volgende dag weer verder te gaan dan gaat dat niet want het punt in het boek waar je was gebleven is niet bewaard gebleven en je zult dus weer op zoek moeten naar dat punt om verder te lezen.
En omdat het mp3-bestanden zijn komen ze bij 'muziek' te staan en niet bij 'gesproken boeken'.
De oplossing is om middels een conversieprogramma het mp3-bestand om te zetten naar een m4b-bestand. (is hetzelfde als een mp4-bestand)
Als je namelijk een m4b-bestand in iTunes inleest en je zet het type 'genre' in iTunes op 'gesproken boeken' dan komt het op je iPod automatisch in de juiste map terecht.
Bovendien kun je dan ook op elk willekeurig moment stoppen met lezen, de iPod uitschakelen en de volgende dag gewoon weer verder gaan waar je was gebleven. Dus niet steeds weer op zoek moeten naar het juiste punt. Het punt waar je stopt met lezen wordt namelijk opgeslagen zodat de iPod de volgende keer 'weet' waar je bent gebleven.

In mijn profiel staat mijn e-mailadres en als je me een mailtje stuurt kan ik je precies vertellen wat je allemaal moet doen om dit voor elkaar te krijgen, het is namelijk nogal een lang verhaal om hier te publiceren.

m.vr.gr. Freya

mieneke
door mieneke - Feb 22, 2007 om 17:20
4 Antwoorden / 8 Vragen

Freya, het is me gelukt om met de hulp die je gaf, de luisterboeken die ik heb op m'n Ipod te zetten. Het was wel even doorzetten om het hele traject goed te doorlopen. Fijn dat je met je advies klaar stond,daardoor is het prima gelukt. Ik geniet er echt van om nu op deze manier mijn boeken te "lezen".

Heel erg bedankt!

freya
door freya - Feb 22, 2007 om 17:24
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Graag gedaan en bedankt dat je het hier nog even meldt.

Freya

te
door teeninga - May 18, 2008 om 21:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo ,zou je mij dit ook kunnen uitleggen hoe dit moet ?

alvast bedankt

freya
door freya - May 19, 2008 om 09:56
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@teeninga,

Zoals ik hierboven al had aangegeven is het een nogal lang verhaal om hier allemaal neer te posten. Als je me een e-mailtje stuurt (zie mijn profiel) kan ik je verder helpen.

Freya

vr
door vriem3 - Feb 10, 2009 om 16:13
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Zijn druk bezig om luisterboeken over te zetten op Ipod, echter lukt niet goed. Nu je mail gelezen en zijn erg benieuwd hoe je het voor elkaar hebt gekregen.Zou je ons ook uiteen kunnen zetten hoe dit voor elkaar te krijgen??

Graag je reactie
Mw de Vries

gw
door gwendol - Jul 21, 2009 om 18:35
1 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Freya,

Ik heb hetzelfde probleem. Ik vin het vervelend je dit te moeten vragen, maar kun je mij de mail met jouw uitleg forwarden?

Ik kom er niet uit met mijn ipod.

thx!

gr. tabby

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Jul 21, 2009 om 18:45
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Hoi Gwendol,

Freya gaat niet op zoek of er iemand gereageerd heeft op een topic'je uit februari 2007...

Freya schrijft 'In mijn profiel staat mijn e-mailadres en als je me een mailtje stuurt...' Meld er dan wel even bij dat het om het topicje 'Luisterboek op iPod zetten' van 9 februari 2007 gaat.