komsja
door komsja Nov 28, 2009 om 19:59
Computers & telefonie

Lycamobile simkaart werkt niet

@namens richard3838

Ik heb afgelopen dinsdag een simkaart van Lycamobile gekocht en wilde hem registreren via de website van Lycamobile. Het probleem is echter dat waneer ik alle gegevens ingevoerd heb op de registratie pagina dan wil het om een of andere reden niet lukken, er komt dan met rode letters in beeld dat ik mijn telefoonnummer en pukcode moet controleren. Echter heb ik dit al een tientallen keer gedaan maar alles heb ik goed ingevuld maar krijg echter nog steeds die foutmelding.

Ook kan ik geen klantenservice of een van de andere nummers van Lycamobile bellen, ik krijg dan te horen dat de oproep niet is toegestaan. De simkaart werkt wel gewoon in mijn telefoon dus daar ligt het niet aan.

Ik heb via de website van Lycamobile een email gestuurd naar de klantenservice maar tot op heden nog steeds geen antwoordt terug gehad. Ook heb ik een email gestuurd naar de Free Record Shop, omdat ik mijn simkaart daar gekocht heb, maar ook hier weer geen antwoordt terug gekregen tot op heden.

Ik las op de website van Radar dat Lycamobile eerder via het netwerk van T-Mobile werkte en na omstandigheden door een geldkwestie is overgestapt naar het netwerk van Vodafone. Dus in principe zou de simkaart gewoon moeten werken.

De simkaart kostte 10 euro en dan verwacht je dus ook dat het werkt. Nu is mijn vraag of er nog meer mensen dit probleem hebben met deze provider en wat er aan te doen valt.

Hoe kan ik mijn simkaart werkende krijgen of mijn 10 euro terug.

ReadAC.

8382 13 Rapporteer

erik008
door erik008 - Nov 28, 2009 om 20:07
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Ik denk dat dit een gevalletje DOA is en dat de verkoper van de FRS de kaart om moet ruilen voor een werkende...
Soms hebben pakketten een max. houdbaarheidsdatum waarna ze niet meer werken.

Lsk520
door Lsk520 - Nov 28, 2009 om 20:38
827 Antwoorden / 2 Vragen

Goh, stel je me toch een beetje teleur! Wie is er altijd haantje de voorste om anderen te adviseren een aangetekende brief te sturen, alle Fora te informeren over deze situatie, bedrijven te beschuldigen van praktijken die het daglicht niet kunnen verdragen, en.....met een paar potige vriendjes het bedrijf te bezoeken?

Kennelijk ben je dus niet in staat zelf je problemen op te lossen en is je kennis dus toch beperkt tot het betere knip- en plakwerk....

En dat noemt zich een deskundige...Tragisch....

gallito
door gallito - Nov 28, 2009 om 21:01
480 Antwoorden / 66 Vragen

@tp- siempre paratus
Tja, heel menselijk nietwaar, dat read (namens richard 3838) ook wel eens een antwoord schuldig blijft.
Overigens heeft Read zichzelf de titel 'deskundige' niet toebedacht, die is gebaseerd op zijn kennis en vermogen respectvolle antwoorden te geven.
En daar hebben al heel veel mensen op dit forum hun voordeel mee kunnen doen.
Waarom dit sarcasme. Niet meer doen dus, dit siert u niet.

dirck
door dirck - Nov 28, 2009 om 21:24
3201 Antwoorden / 3 Vragen

@TP,

Read stelt deze vraag namens richard3838

Lycamobile simkaart werkt niet

Lsk520
door Lsk520 - Nov 28, 2009 om 21:48
827 Antwoorden / 2 Vragen

"Read stelt deze vraag namens richard3838"

Dan kan ie ook buiten ons om antwoord geven, hij weet het toch allemaal? Waarom dan deze vraag stellen?

gallito
door gallito - Nov 28, 2009 om 23:08
480 Antwoorden / 66 Vragen

@tp
je bent een beetje te snel geweest met je kritiek op Read.

Read heeft alleen de topicvan richard 3838 (die richard3838 in eerste instantie op 'discussies' had geplaatst,) voor hem gekopiëerd naar 'vraag en antwoord', waar deze beter thuishoort.
Een excuus dus zal je sieren.

gallito
door gallito - Nov 28, 2009 om 23:09
480 Antwoorden / 66 Vragen

@tp
je bent een beetje te snel geweest met je kritiek op Read.

Read heeft alleen de topicvan richard 3838 (die richard3838 in eerste instantie op 'discussies' had geplaatst,) voor hem gekopiëerd naar 'vraag en antwoord', waar deze beter thuishoort.
Een excuus dus, zal je sieren.

gallito
door gallito - Nov 28, 2009 om 23:09
480 Antwoorden / 66 Vragen

@tp
je bent een beetje te snel geweest met je kritiek op Read.

Read heeft alleen de topicvan richard 3838 (die richard3838 in eerste instantie op 'discussies' had geplaatst,) voor hem gekopiëerd naar 'vraag en antwoord', waar deze beter thuishoort.
Een excuus dus, zal je sieren.

tdehond
door tdehond - Nov 29, 2009 om 07:28
4744 Antwoorden / 9 Vragen

http://www.lycamobile.nl/contactus.aspx?lang=NL

Heeft u al een klacht ingediend bij Lycamobile zelf?

Probeer eerst via de site. Krijgt u geen antwoord dan kunt u altijd schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging een klacht indienen.

edrick3
door edrick3 - Nov 29, 2009 om 12:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tp off topic
Beste tp,
Verhoudingsgewijs ben je een vrij nieuwe speler in het veld: lid sinds 5/3/2009.
Waarom zo op de man gespeeld ipv op de bal?
Collega read is één van de beantwoorders op dit forum van het eerste uur.
Je hoeft het niet altijd eens te zijn met z’n antwoorden, maar velen op dit forum zijn gebaat (geweest) bij zijn antwoorden. Ik mocht hem begin september dan ook op het oude forum feliciteren met het behalen van 10.000 punten. En deze zijn niet verkregen door het zinloos geven van antwoorden om maar puntjes te verzamelen zoals nu op deze vernieuwde site mogelijk is, maar doordat 1000 (duizend!!) vragenstellers zijn antwoorden als beste beoordeelden en er dus blijkbaar wat aan hadden.
Ook ik ben het niet altijd met z’n antwoorden eens, maar daar waar ‘nodig’ kun je inhoudelijk reageren.
Ben het dan ook helemaal eens met gallito’s opmerkingen.
Heel verstandig van read om niet zelf te reageren. Deze plaats is niet bedoeld om persoonlijk op elkaar te gaan reageren! Ben zelf ook wel eens uitgemaakt voor iemand die een ander aan het ‘afzeiken’ was, waarop holpen gereageerd heeft en betreffende persoon duidelijk maakte dat er zakelijk gereageerd dient te worden.
Ook edube heeft al eens geprobeerd aan te geven dat je niet persoonlijk – off topic – moet gaan reageren (als ik het even kort samenvat). Ben het daar helemaal mee eens, maar voor deze éne keer moest dit me toch even van het hart (maar ga dus niet meer verder hierop reageren!).
Met vriendelijke groet, edrick3

ri
door richard3838 - Nov 29, 2009 om 13:43
32 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tdehond schreef op zondag 29 nov 2009, 07:28]http://www.lycamobile.nl/contactus.aspx?lang=NL

Heeft u al een klacht ingediend bij Lycamobile zelf?

Probeer eerst via de site. Krijgt u geen antwoord dan kunt u altijd schriftelijk aangetekend, liefst met ontvangstbevestiging een klacht indienen.

Dat heb ik ook gedaan via de website maar tot op heden geen antwoordt mogen ontvangen van Lycamobile. Gisteren is er een schriftelijk schrijven naar Lycabobile de deur uit gegaan. Hieronder een voorbeeld van de brief die verstuurd is.

Afzender
Naam:
Adres:
Postcode:
Woonplaats:
E-mail:

Aan
Naam: Lycamobile
Adres:
Postcode: 1040 KH
Postbus:
Plaats: Amsterdam

Betreft: herstel of vervanging van ondeugdelijk product binnen de garantieperiode

Woonplaats: IJmuiden Datum: 28 november 2009

Geachte heer/mevrouw,

Op 26 november 2009 jl. kocht ik bij de Free Record Shop in IJmuiden een simkaart van Lycamobile. De door de medewerker van het desbetrefende filiaal verkochte en door mij gekochte simkaart van deze mobiele telefonie aanbieder heeft niet de eigenschappen die nodig zijn voor normaal gebruik omdat het een verouderde simkaart met een geblokeerd telefoonnummer is.

De oude simkaarten beginnen met 0681 (T-Mobile netwerk) en werken tot op heden niet meer, de nieuwe simkaarten beginnen met 0684 (Vodafone netwerk) en werken echter wel naar behoren.

Lycamobile had Free Record Shop wel op de hoogte mogen stellen dat de oude simkaarten van Lycamobile omgeruild zouden moeten worden voor de huidige werkende simkaarten.

Ik heb via de website van Lycamobile dezelfde dag van aankoop een email gestuurd met mijn klacht, maar tot op heden heb ik nog steeds geen antwoordt mogen vernemen.

Graag zou ik een goed werkende simkaart of mijn 10 euro terug willen krijgen.

Ik verzoek u vriendelijk de genoemde gebreken te herstellen, of de simkaart te vervangen. Ik ga ervan uit dat er geen kosten zijn verbonden aan herstel of vervanging.

Als u van mening bent dat mijn klacht onterecht is, wijs ik u op de omgekeerde bewijslast die de verleende garantie met zich mee brengt.

Ik verzoek u vriendelijk binnen een week schriftelijk te reageren op mijn brief.

Met vriendelijke groet,

R. van Dorp

Lsk520
door Lsk520 - Nov 29, 2009 om 16:42
827 Antwoorden / 2 Vragen

@edrick3:

misschien ben ik wel veel langer actief dan jij denkt....je weet toch dat het mogelijk is je af te melden en opnieuw te registreren? Read ken ik dus al veel langer en ik stoor me mateloos aan zijn betweterige, arrogante gedrag richting "derden".Heeft een vooringenomen mening over bedrijven, beschuldigt ze tussen "neus en lippen" van machtsmisbruik, oplichting en niet-klantgericht denken...zonder daarvoor bewijzen te hebben.
En gaat tussendoor net zo makkelijk de mist in met foutieve info....

Even terug naar het onderwerp: Als Read weet hoe hij dit probleem moet oplossen, had hij direct antwoord kunnen geven. Knippen, plakken en kopiëren van het onderwerp is niet zijn taak, maar eigen initiatief teneinde zijn eigen ego te strelen....
Bespaar je trouwens de moeite mij te wijzen op mijn reacties, ik blijf dat doen op de manier die ik wil, mij daarover aanspreken is tijdsverspilling!

katelyn
door katelyn - Nov 29, 2009 om 19:35
5 Antwoorden / 1 Vragen

@tp
Bad hair day? :o