ma
door martinvink Oct 1, 2004 om 19:44
Computers & telefonie

LYCOS & Software

Hallo, wij hebben een domeinnaam laten registreren bij Lycos het all in one pakket.

Het ging allemaal goed totdat we al vier weken op het software pakket zitten te wachten, ze beloven binnen 72 uur op je email te reageren dus niet ze reageren helemaal niet tot drie keer toe al geprobeerd.

Nou bellen dan, let op hakt er goed in 0,15 euro cent per minuut en de eerst vijf minuten krijg je nooit iemand aan de lijn, en wat je dan aan de lijn krijgt? Laten we zeggen je kunt beter de Mc donalds bellen.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

En zo ja heb je nog iets kunnen bereiken?

422 3 Rapporteer

th
door theone56 - Oct 8, 2004 om 11:50
9 Antwoorden / 0 Vragen

Ik kende hetzelfde probleem, alleen verdom ik het om via servicelijnen te bellen ( inderdaad 15 cent p/m en antwoorden op een zwakzinnig niveau).

Wat ik gedaan heb is naar Lycos nederland bellen ( 023- 5530390)  (scheelt telefoonkosten, normaal nummer), probleem voorleggen en beloven dat ik iedere dag terug zou bellen om te vragen wanneer het opgelost was.

Het probleem was toen zo opgelost. Vreemd he?. Sta overigens niet verbaasd, als je belt, van de omprofessionele antwoorden die je krijgt, want er lopen daar stommelingen rond!

Succes ermee

theone56

er
door erikb - Oct 14, 2004 om 17:31
3 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Dit is een bekend probleem. Niet alleen bij het bedrijf dat je noemt, maar in die hele branche. Er zijn letterlijk duizenden bedrijven die domeinnamen, hosting en andere internet diensten aanbieden. Hierdoor is er een enorme concurrentie en kun je de stelregel goedkoop is duurkoop bijna altijd toepassen.

Inprincipe is het zo dat wanneer je een dienst afneemt bij een bedrijf, je mag verwachten dat je ook waar voor je geld krijgt. Echter is dit het probleem. Voor de bedragen die dat bedrijf rekent, kun je niet verwachten een gratis nummer met hooggeschoolde helpdesk.

In mijn inzicht kun je nu 2 dingen ondernemen:

- Het bedrijf een aangetekende brief sturen waarin je aangeeft wat er fout is en welke verwachting je hebt.

- Weggaan bij dit bedrijf en kiezen voor een beter (veeal duurder) bedrijf waarbij je vooraf gewoon even checkt of er meer aan de telefoonzit dan de eerste de beste scholier met een LOI cursus informatica.

De laatste oplossing lijkt mij de beste oplossing gezien het langere termijn-effect.

Succes!

Vriendelijke groet,

Erik Bouwman

el
door elisa_2 - Nov 15, 2004 om 16:11
1 Antwoorden / 5 Vragen

Nou, welkom, ik heb hetzelfde probleem. Op 7 oktober heb ik mijn domeinnaam geregistreerd. De betaling ging heel vlot, maar op de service van Lycos kun je wachten tot sint juttemis. Ik 2 brieven gestuurd naar lycos en een aantal e-mails, maar kennelijk zijn ze daar met stomheid geslagen. Bellen, heb ik 2 keer gedaan, je zoveelste wachtende in de rij. Ik heb met een ander programma een website in elkaar geknutseld, waarvan er nu 3 pagina's op het web staan, echter... sinds woensdag 7 oktober jl. doet de FTP server het niet, dus ik kan niet eens bij  mijn site komen ook. Ik kan wel uploaden met FrontPage, maar dat heb ik niet, want dat zou ik van Lycos krijgen. Ik heb intussen een brief gestuurd naar de consumentenbond, met de vraag of ik mijn contract kan verbreken en mijn geld terug kan vragen, want ze leveren niet wat ze beloven. Ik blijf verder zoeken naar mogelijkheden.