hans515
door hans515 Aug 12, 2019 om 22:32
Computers & telefonie

Maandelijks tegoed weg........

Voor mijn internet op de gsm betaal ik iedere maand trouw een vast bedrag. Nu maak ik dat tegoed lang niet altijd op, maar het vervalt wèl! Is dat wel o.k.? Ik heb er toch voor betaald? Als ik dan een maand niet genoeg MB s heb dan krijg ik een gepeperde rekening......... Is dát wel eerlijk? Ze zouden toch minstens een paar maanden langer geldig moeten blijven?

1334 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Aug 12, 2019 om 22:35
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, dat is ok. Staat in de voorwaarden waarmee je, nadat je ze hebt doorgelezen, akkoord bent gegaan.

Ka
door Kassagebruiker - Aug 12, 2019 om 22:39
683 Antwoorden / 5 Vragen

Je koopt "het recht" om iedere maand voor € xx te "mogen en kunnen" bellen en internetten. Gebruik je dat, prima, gebruik je niet je "tegoed" dan is dat jammer, je "gebruiksrecht" is op. Er zijn providers die een beperkte tijd geven dat je wat kan "meenemen" maar als dat niet in je voorwaarden staat heb je dat recht ook niet. Gebruik je meer als waar je recht op hebt, dan moet je extra betalen.

Vergelijk het met een kaartje voor een evenement, je koopt het, krijgt het toegangskaartje, maar gaat niet, jammer, geld weg.

Providers zijn geen spaarbanken als je dat dacht.

tenormin
door tenormin Aug 12, 2019 om 23:24
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@kassagebruiker, bestaan er nog spaarbanken dan? 20 cent op een spaartegoed van 1000 euro? Café de Gulle hap. En dat is alleen nog ING, Trinidos Bank geeft helemaal geen rente meer.

tijger1
door tijger1 - Aug 12, 2019 om 23:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Lekker opmaken in die maand dan maar. Of uw tegoed naar beneden bijstellen. Of een abonnement nemen waarbij u geen gepeperde rekening krijgt als u meer gebruikt dan uw tegoed.

pe
door peentjes - Aug 12, 2019 om 23:04
421 Antwoorden / 0 Vragen

Dat hangt van uw provider af. Bij Telfort spaart het minstens 3 maanden op. Ik heb een abo met 1,3 gig per maand dat ik nooit opmaak. De teller staat nu op 6.8 gig. Hetzelfde geldt voor mijn belminuten.

jo
door jorisw - Aug 12, 2019 om 23:12
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Waarom zou het een paar maanden langer geldig moeten blijven? En hoeveel maanden dan? Je zult er een onderbouwing voor hebben anders zeg je dat niet zo.

Maar je gedachtengang klopt niet: je koopt geen GB's maar de mogelijkheid om binnen een maand een bepaalde hoeveelheid GB's te kunnen gebruiken voor een vast bedrag. Als je wilt betalen voor wat je gebruikt moet je geen bundel nemen.

PS: als je de krant niet helemaal leest betaal je 'm toch ook voor 100%?

Me
door Merie - Aug 12, 2019 om 23:23
1 Antwoorden / 1 Vragen

Alleen bij Hollands Nieuwe staat er een geldbedrag tegenover je beltegoed. Dit geldbedrag is hoger dan je maandelijkse rekening en is gedeeltelijk terug te krijgen door het bellen van een bepaald 0900-nummer. Op deze manier krijg ik maandelijks een hoger bedrag terug dan ik betaald heb.

justmeagain
door justmeagain Aug 12, 2019 om 23:26
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dus u krijgt geld toe?

diumenge
door diumenge Aug 12, 2019 om 23:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klopt, met ouder abo's van HN kan dat inderdaad.

Me
door Merie Aug 14, 2019 om 10:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ook met de huidige abonnementen, hoor

aurora1
door aurora1 - Aug 12, 2019 om 23:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zet een datateller op uw telefoon en stel daarop een plafond in zodat u u aan het maximum kunt houden en geen “gepeperde rekeningen” ontvangt. Daarnaast kunt u dan uw tegoed eventueel wijzigen.

sj
door sjoppy - Aug 13, 2019 om 08:01
129 Antwoorden / Vragen

Het zou in uw geval prettig zijn als u een melding zou krijgen als het tegoed bijna op is, kunt u dat niet bewerkstelligen?

diumenge
door diumenge Aug 13, 2019 om 08:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarom is dat prettig voor iemand die zijn tegoed meestal toch niet opmaakt?

sj
door sjoppy Aug 13, 2019 om 08:24
129 Antwoorden / Vragen

Dan weet iemand dat hij er nog even tegen aan kan of juist niet.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 13, 2019 om 09:05
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is conform de voorwaarden die gelden bij uw provider en waarvoor u akkoord bent gegaan middels een overeenkomst.
Als u het anders wenst, stap over naar een provider waar het tegoed wel blijft staan.

Ka
door Kassagebruiker - Aug 13, 2019 om 10:43
683 Antwoorden / 5 Vragen

Als devraagsteller echt "Op Maat" wil betalen voor het gebruik, prepaid is het antwoord, maar dàt kost weer meer per minuut als een abo wat je niet altijd opmaakt.

aurora1
door aurora1 - Aug 13, 2019 om 12:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien bent u ook geholpen met de informatie via onderstaande link:

https://www.internetten.nl/mobiel-internet/wat-is-mobiel-internetten