NoahJanssen
door NoahJanssen Jun 9, 2019 om 18:34
Computers & telefonie

Mac antivirus

Ik heb een MAC gekocht. Ik denk dat ik antivirussoftware moet installeren. Misschien heeft iemand "combo cleaner for mac" of "Avira Optimizer for mac OS" geprobeerd. Misschien heeft MAC geen antivirus nodig?

dank je

3232 5 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 9, 2019 om 18:37
7196 Antwoorden / 3 Vragen

Bekijkt u deze link eens, misschien kunt u zonder.
https://www.appletips.nl/virusscanners-mac/

marita5
door marita5 - Jun 9, 2019 om 18:58
11521 Antwoorden / 15 Vragen
jo
door jorisw - Jun 9, 2019 om 21:08
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Blijf altijd ver weg van software waar de woorden "cleaner" of "optimizer" e.d. inzitten. Ieder OS (ook Windows en Linux) doet dat zelf al.

suzanne1957
door suzanne1957 - Jun 9, 2019 om 23:07
31 Antwoorden / Vragen

Welkom in de wereld van Apple. Nee een Mac heeft GEEN virusscanner nodig. Laat je niet gek maken want sommige sites worden gesponsort. Ook iCulture doet dat. Geniet van je iMac. Werk met windows Office for mac, maak leuke video's met iMovie, stream vanuit je mac naar de TV of audio apparaat, Whatsapp, gebruik buiten Safari ook Google Chrome, Firefox of Microsoft Edge, werk met Windows 10 via parallels,  gebruik in de mailapp van mac gmail, hotmail of Ziggo. In Safari hoef je ook geen gebruikersnaam of wachtwoord meer te onthouden dankzij de ingebouwde Sleutelhanger die alles voor je invult. Zet icloud aan dan zie je ook de foto's en video's op je iPad en Iphone. Via sleutelhanger word je daar ook automatsch ingelogd op je diverse accounts.

ma
door malty - Jun 9, 2019 om 23:51
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Voor alle zekerheid zou u een gratis virusscanner kunnen installeren, Sophos Antivirus free for Mac b.v.
http://www.gratisvirusscanner-downloaden.nl/gratis-virusscanners/sophos-home/

Voor downloaden
https://home.sophos.com/en-us/download-mac-anti-virus.aspx

suzanne1957
door suzanne1957 Jun 10, 2019 om 01:11
31 Antwoorden / Vragen

onzin

Mijn eerste mac was een bolletje iMac G3 die ik kocht bij de Primafoon en heb veel ervaring met het systeem dus onzin met die virusscanners en zeker niet gratis.

ma
door malty Jun 10, 2019 om 08:45
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Zie het als autogordels en airbags, misschien je hele leven niet nodig maar vandaag een veilige iMac wil niet zeggen dat dat morgen ook nog zo is.

Zie https://www.appletips.nl/ransomware-mac-ios/