li
door lisatjoelker Nov 15, 2013 om 17:47
Computers & telefonie

MacAffee

Hallo, vorig jaar heb ik een virusscanner aangeschaft van Macaffee van €74,95. Deze virusscanner kon ik een jaar gebruiken. Na dit jaar werd hetzelfde bedrag weer van mijn rekening gehaald, dit heb ik teruggehaald omdat ik niet nog een jaar vast wil zitten aan deze veel te dure virusscanner. (ik heb op internet gezocht een virusscanner voor 1 jaar met dit bedrag is niet meer verkrijgbaar). Ik kreeg telkens mails van click and buy, half in het engels en half in het duits dat zij enkel de betaling regelen voor MacAffee. Nadat ik contact heb gezocht met MacAffee die overigens niet per telefoon bereikbaar zijn kwam ik op een dood spoor ze kwamen niet met iets concreets en ik weet niet meer wat ik nu moet doen. Nu heb ik ineens een mail ontvangen van een incasso bureau dat ik binnen 5 dagen moet betalen. Heeft iemand tips voor mij.

640 6 Rapporteer

kaasbroodje
door kaasbroodje - Nov 15, 2013 om 17:49
937 Antwoorden / 2 Vragen

Niet betalen, een mail heeft geen waarde in dit geschil.

li
door lisatjoelker - Nov 15, 2013 om 17:51
6 Antwoorden / 3 Vragen

Dat ben ik inderdaad niet van plan. Wat zou een volgende stap kunnen zijn die ik nu moet nemen?

aurora1
door aurora1 - Nov 15, 2013 om 18:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misschien heb je iets aan deze (al wat oudere) informatie o.a.over een overeenkomst met click and buy klik hier.
Had je de nieuwe McAfee al geïnstalleerd, een upgrade gedaan?
Als je wederom een betaalversie van McAfee wilt kopen kijk dan op de site van McAfee of bij de rentepuntenwinkel van de Ing.
Wil je een gratis virusscanner kijk dan eens op de gratissoftwaresite.nl.
Ik zou wel eerst deze problemen oplossen.

Cookies
door Cookies - Nov 15, 2013 om 18:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Had je McAfee wel van je p.c. verwijderd dan voor de einddatum? Als je hem bent blijven gebruiken, is dus het nieuwe abonnementsjaar al in gegaan.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 16, 2013 om 14:37
4299 Antwoorden / 5 Vragen

"McAfee Total Protection- 1-jarig abonnement"

Er staat dat je 'n abonnement aangaat maar er staat ook dat het voor 1 jaar is. Kortom onduidelijk en dat mag helemaal niet van de wet. (iemand die het linkje van consuwijzer willen plaatsen? kan het 123 niet meer vinden)
Dus niet betalen, incassobureau eenmalig, schriftelijk (mail/formulier op de site/fax), laten weten dat je niet gaat betalen met de reden. Voor de rest kun je alles negeren.*

*Tot je bericht krijgt dat je voor de rechter moet komen, dat moet je niet negeren aangezien je bij verzuim verliest. Zo ver laten ze het natuurlijk niet komen.

aurora1
door aurora1 - Nov 16, 2013 om 23:38
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees ook nog even klik hier.