br
door broekie78 Feb 27, 2017 om 21:00
Computers & telefonie

Mag de provider de lening voor je Mobiele telefoon meenemen in de prijsindexatie?

Ik heb onlangs gekozen voor een abonnement bij Telfort en daarbij de aanschaf van een mobiele telefoon. Op het prijskaartje in de winkel staat 24x 10 = 240 euro, hetgeen keurig als lening wordt aangegeven.

Wat mij opviel bij het afsluiten van het abonnement is dat Telfort jaarlijks prijsindexatie toepast. Niks mis mee vwb de geleverde diensten.

Maar nu las ik dat zij deze over het hele abonnement toepassen, inclusief het toestel... Volgens mij klopt dit niet want ze indexeren hiermee in feite de lening, zonder dat ze dat aangeven (want je betaalt 24x10=240 euro en 0 rente)....

Wat mogen ze nu wel en wat mogen ze niet? In de winkel vond de medewerker het ook een interessante vraag, maar een antwoord had hij niet. Heeft Kassa wel een antwoord voor de consumenten in Nederland?

1143 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2017 om 21:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, natuurlijk mag dat niet.

diumenge
door diumenge - Feb 27, 2017 om 21:44
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké, dan doen ze een hogere prijsindexatie op alleen het abonnement. Zelfde resultaat.

Gerry1969
door Gerry1969 - Feb 27, 2017 om 23:46
3449 Antwoorden / 25 Vragen

 Heeft Kassa wel een antwoord voor de consumenten in Nederland
Ja hoor, koop een telefoon, neem een voordelig simonly Abo en u bent verlost van dit soort onzin.

telfortwbcr
door telfortwbcr - Mar 1, 2017 om 13:24
124 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Broekie78,

Bedankt voor afsluiten van een mobiel abonnement. :)

Zie onderstaande link en klik op 'Past Telfort inlfatiecorrectie toe op alle kosten?'.
Daar kun je lezen dat wij ook inflatiecorrectie toepassen op de maandelijkse kosten van het toestel.

Inflatiecorrectie mobiele abonnement

Met vriendelijke groet,

Stephen

tolsma1945
door tolsma1945 Mar 1, 2017 om 13:41
229 Antwoorden / 6 Vragen

In het vervolg geen Telfort dus.

tolsma1945
door tolsma1945 - Mar 1, 2017 om 13:39
229 Antwoorden / 6 Vragen

Weet niet of het bij iedere provider is,maar zelf vind ik dit te gek voor woorden.Als je een contract afsluit voor een bepaalde periode,is het niet normaal,dat er inflatiecorrectie wordt toegepast.