No
door Nolteria Jan 9, 2016 om 11:55
Computers & telefonie

Mag een webshop weigeren om de naam van hun leverancier te geven?

Heb bij 4launch Motorola moto e gekocht. Die werkte 2 weken. Inmiddels 4 keer opgestuurd. Dus al ruim 9 weken geen mobiel. Zij lossen mijn probleem niet op. Dus nu wil ik de naam van de leverancier hebben om te kijken of ik daar het probleem mee kan oplossen. Maar ze zeggen dat ze die naam niet mogen geven. Klopt dit wel?

4575 11 Rapporteer

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Jan 9, 2016 om 11:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Jij hebt niks met de leverancier van 4launch te maken en 4launch is ook zeker niet verplicht de namen van hun toeleveranciers aan de klanten te geven.

No
door Nolteria - Jan 9, 2016 om 14:48
3 Antwoorden / 1 Vragen

Als 4 launch weigert om mijn probleem op te lossen waar krijg ik dan wel garantie? De leverancier denk ik dan. Heb garantie maar ze doen er niks mee

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2016 om 15:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Duen een klacht in bij hun keurmerk.

pi
door pieterwolters - Jan 9, 2016 om 15:14
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Wie de leverancier is voor die winkel is niet relevant. Zij moeten garantie leveren en als ze dat dat niet doen, kan je de fabrikant of importeur raadplegen. Groothandels kunnen toch niets doen.

No
door Nolteria - Jan 9, 2016 om 15:36
3 Antwoorden / 1 Vragen

Heb al contact gehad met motorola nederland. Ze vinden het heel vervelend. Maar kunnen niks voor mij doen zeggen ze. Verwijzen mij naar 4launch. Maar die lossen het probleem niet op.

pi
door pieterwolters Jan 9, 2016 om 22:12
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Motorola heeft gelijk. Hun organisatie is niet ingericht om individuele klanten te helpen. Daarom verkopen ze via retailkanalen die de klantcontacten onderhouden.

Cookies
door Cookies - Jan 9, 2016 om 15:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is natuurlijk belachelijk dat je 1) al zo'n 2 maanden zonder mobiel zit en 2) dat ze na 4x proberen je geen nieuwe mobiel geven. Ze zijn aangesloten (o.a.) bij Thuiswinkel.org, daar zou ik maar heel snel een klacht indienen over deze hele gang van zaken en hun vragen jou te helpen bij het oplossen van de klacht, https://www.thuiswinkel.org/consumenten/

No
door Nolteria - Jan 9, 2016 om 16:09
3 Antwoorden / 1 Vragen

Oke.Bedankt vor jullie antwoorden. Ga dat keurmerk maar eens benaderen

sw
door swat1500 - Jan 9, 2016 om 18:56
3795 Antwoorden / 0 Vragen

De enigen die u garantie (moeten) geven zijn de verkoper en de fabrikant. U moet voor uw garantie claim bij de verkoper zijn. Werkt de verkoper niet mee dan wordt het een gang naar de rechter. Als u
lid bent van de consumentenbond dan kan die wellicht wat ondernemen.

hutch
door hutch Jan 10, 2016 om 11:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Laat dat 'en de fabrikant' maar weg. Daar heeft een klant/koper helemaal niets mee te maken.

zoekster1
door zoekster1 - Jan 9, 2016 om 20:41
1583 Antwoorden / 3 Vragen

U hoeft niet naar de rechter, u kunt bij de Geschillencommissie Thuiswinkel terecht. Dat is wat goedkoper;-) € 52,50

klik HIER

van de link

Belangrijk: de consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat in aanmerking komt voor de geschillenregeling.

Voor het starten van deze regeling betaalt de consument € 52,50 klachtgeld dat (gedeeltelijk) wordt terugbetaald als de consument (gedeeltelijk) in het gelijk wordt gesteld.

to
door tojac - Jan 11, 2016 om 14:30
7 Antwoorden / 16 Vragen

ik weet niet of ze mogen wijgeren maar u kunt de leverancier vaak ook zelf op internet vinden

audb
door audb - Jan 11, 2016 om 17:42
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De koop ontbinden is de mogelijkheid die ik hier nergens zie langs komen en toch is dat mogelijk.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
Een directe link naar een brief er voor kan je hier vinden :

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop/voorbeeldbrief-ontbinding-koop-onmogelijkheid-herstel-vervanging