No
door Nolteria Jan 9, 2016 om 11:55
Computers & telefonie

Mag een webshop weigeren om de naam van hun leverancier te geven?

Heb bij 4launch Motorola moto e gekocht. Die werkte 2 weken. Inmiddels 4 keer opgestuurd. Dus al ruim 9 weken geen mobiel. Zij lossen mijn probleem niet op. Dus nu wil ik de naam van de leverancier hebben om te kijken of ik daar het probleem mee kan oplossen. Maar ze zeggen dat ze die naam niet mogen geven. Klopt dit wel?

4575 11 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Jan 9, 2016 om 11:59
13336 Antwoorden / 36 Vragen
10

Jij hebt niks met de leverancier van 4launch te maken en 4launch is ook zeker niet verplicht de namen van hun toeleveranciers aan de klanten te geven.

No
door Nolteria - Jan 9, 2016 om 14:48
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Als 4 launch weigert om mijn probleem op te lossen waar krijg ik dan wel garantie? De leverancier denk ik dan. Heb garantie maar ze doen er niks mee

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2016 om 15:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Duen een klacht in bij hun keurmerk.

pi
door pieterwolters - Jan 9, 2016 om 15:14
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wie de leverancier is voor die winkel is niet relevant. Zij moeten garantie leveren en als ze dat dat niet doen, kan je de fabrikant of importeur raadplegen. Groothandels kunnen toch niets doen.

No
door Nolteria - Jan 9, 2016 om 15:36
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Heb al contact gehad met motorola nederland. Ze vinden het heel vervelend. Maar kunnen niks voor mij doen zeggen ze. Verwijzen mij naar 4launch. Maar die lossen het probleem niet op.

pi
door pieterwolters Jan 9, 2016 om 22:12
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Motorola heeft gelijk. Hun organisatie is niet ingericht om individuele klanten te helpen. Daarom verkopen ze via retailkanalen die de klantcontacten onderhouden.

Cookies
door Cookies - Jan 9, 2016 om 15:47
13336 Antwoorden / 36 Vragen
1

Het is natuurlijk belachelijk dat je 1) al zo'n 2 maanden zonder mobiel zit en 2) dat ze na 4x proberen je geen nieuwe mobiel geven. Ze zijn aangesloten (o.a.) bij Thuiswinkel.org, daar zou ik maar heel snel een klacht indienen over deze hele gang van zaken en hun vragen jou te helpen bij het oplossen van de klacht, https://www.thuiswinkel.org/consumenten/

No
door Nolteria - Jan 9, 2016 om 16:09
3 Antwoorden / 1 Vragen
0

Oke.Bedankt vor jullie antwoorden. Ga dat keurmerk maar eens benaderen

sw
door swat1500 - Jan 9, 2016 om 18:56
3795 Antwoorden / 0 Vragen
0

De enigen die u garantie (moeten) geven zijn de verkoper en de fabrikant. U moet voor uw garantie claim bij de verkoper zijn. Werkt de verkoper niet mee dan wordt het een gang naar de rechter. Als u
lid bent van de consumentenbond dan kan die wellicht wat ondernemen.

hutch
door hutch Jan 10, 2016 om 11:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Laat dat 'en de fabrikant' maar weg. Daar heeft een klant/koper helemaal niets mee te maken.

zoekster1
door zoekster1 - Jan 9, 2016 om 20:41
1583 Antwoorden / 3 Vragen
1

U hoeft niet naar de rechter, u kunt bij de Geschillencommissie Thuiswinkel terecht. Dat is wat goedkoper;-) € 52,50

klik HIER

van de link

Belangrijk: de consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat in aanmerking komt voor de geschillenregeling.

Voor het starten van deze regeling betaalt de consument € 52,50 klachtgeld dat (gedeeltelijk) wordt terugbetaald als de consument (gedeeltelijk) in het gelijk wordt gesteld.

to
door tojac - Jan 11, 2016 om 14:30
7 Antwoorden / 16 Vragen
0

ik weet niet of ze mogen wijgeren maar u kunt de leverancier vaak ook zelf op internet vinden

audb
door audb - Jan 11, 2016 om 17:42
1668 Antwoorden / 5 Vragen
1

De koop ontbinden is de mogelijkheid die ik hier nergens zie langs komen en toch is dat mogelijk.
https://www.consuwijzer.nl/elektronica/ontevreden-over-aankoop/rechten-bij-product-dat-niet-goed-ondeugdelijk-is
Een directe link naar een brief er voor kan je hier vinden :

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/aankoop/voorbeeldbrief-ontbinding-koop-onmogelijkheid-herstel-vervanging

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer