Ma
door Maarten W. Nov 8, 2019 om 11:27
Computers & telefonie
Mag Vodafone je nummer gijzelen?

Nadat ik mijn telefoon op vakantie kwijt ben geraakt heb ik mijn geblokkeerd. Deze is terug gevonden en nadat ik het nummer heb gedeblokkeerd (op 19 september), kan ik niet meer gebeld worden, smsen of gesmst worden. Na veel bellen en chatten kan Vodafone niet met een oplossing komen. Op eigen initiatief ben ik overgestapt naar KPN met de hoop dat ik mijn nummer weer kan gebruiken. KPN zegt dat Vodafone mijn nummer vrij moet geven, Vodafone zegt dat KPN een vervroegde aanvraag moet doen. 23 Oktober dacht ik het eindelijk geregeld te hebben, maar na een belletje kwam ik er toch weer achter dat er niets in gang is gezet. Na veel heen en weer bellen/chatten/mailen ben ik na twee weken via een klachtenformulier bij de KPN bij een supportteam gekomen dat echt wat voor je doet. Zij hebben direct contact gehad met Vodafone en zij zeggen dat meneer zelf akkoord moet geven om de laatste maand af te kopen (het gaat om 14 euro jongens..). Ik bel Vodafone; wordt mij doodleuk vertelt dat als ze het proces nu in gang zetten ik mijn nummer pas na een maand weer terug heb en ik dan net zo goed kan wachten tot mijn contract afloopt. Ik vertel de beste man dat ik al een maand in het proces zit en ik z.s.m. mijn nummer terug wil. Ik heb allang toestemming gegeven voor een afkoopsom, zowel telefonisch als uiteindelijk in de chat (heb je iets om op terug te vallen). Wat als een famililid verongelukt, hoe moeten zij mij dan bereiken? Tsja tsja heel vervelend meneer, heeft u al een klachtenformulier ingevuld? Dat kan op de website, binnen 5 werkdagen wordt er contact met u opgezocht. Het is ten eerste belachelijk dat er pas actie ondernomen wordt nadat je uit wanhoop klachtenformulieren in gaat vullen. En ten tweede is het ongelooflijk dat wanneer je in 10-voud toestemming geeft, bijna smeekt om die afkoopsom, Vodafone doodleuk zegt; wacht maar lekker tot je abonnement is afgelopen, wat boeit ons dat dat je straks twee maanden onbereikbaar bent, je gaat toch weg.

825 7 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - Nov 8, 2019 om 11:38
11545 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Maarten W ,

Plaats uw klacht op het Forum van Vodafone , daar reageren moderators ,
Bellen/  chatten / en mailen zet ook geen zoden aan de dijk , klik op de rode regels .

https://forum.vodafone.nl/

Of FB ,

https://nl-nl.facebook.com/pg/VodafoneNL/posts/?ref=page_internal

tijger1
door tijger1 - Nov 8, 2019 om 11:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het was natuurlijk al heel onverstandig om over te stappen voordat uw nummer echt weer werkte. Daarmee hebt u de ellende zelf over u afgeroepen.

Ma
door Maarten W. - Nov 8, 2019 om 12:08
1 Antwoorden / 1 Vragen

@Tijger1; Daar geef ik u gelijk in als dat mijn eerste reactie was. Maar de overstap heb ik na 2 weken intensief contact ondernomen. Drie keer heb ik de hele procedure doorlopen om de fout op te sporen zonder resultaat (welke per keer zeker een uur duurt). Telkens spreek je iemand anders met begrip die het allemaal voor je gaat oplossen, maar uiteindelijk zit ik nog steeds met een nummer dat niet werkt. Er is niemand die proactief het nummer nog eens test en door pakt tot het is opgelost. Ook de beloofde nieuwe simkaart is nooit aangekomen. Dan houdt het wel een keer op..

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 8, 2019 om 13:36
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Het probleem hier is dat u op eigen initiatief uw overeenkomst met Vodafone eenzijdig heeft gewijzigd en dat betekent in feite dat u in gebreke bent gebleven om de overeenkomst na te leven. Vodafone kan en mag u dat dan aanrekeken. Hoe jammer en vervelend het ook voor u is.

De meest eenvoudige oplossing is nu: al of niet tijdelijk een ander nummer via KPN!

aurora1
door aurora1 - Nov 8, 2019 om 13:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heel onverstandig om zomaar over te stappen naar een andere provider als een probleem nog niet opgelost is. Daarmee heeft u zelf alles nog eens extra in de war geschopt.
Hoezo uw nummer gijzelen? Dat is toch helemaal niet het geval?
U had ook een goedkoop mobieltje met een prepaid kaartje kunnen aanschaffen voor die belangrijke bereikbaarheid.
Maar u heeft hier wat kunnen ontladen met dat (veel te) lange verhaal.

jo
door jorisw - Nov 8, 2019 om 13:59
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Grappig dat hier nu wordt gezegd dat KPN echt wat voor je doet. Op het concurrerende consumentenforum lopen nu een aantal draadjes over dat KPN wel het kutste bedrijf is dat er bestaat.

panter22
door panter22 - Nov 8, 2019 om 15:44
6599 Antwoorden / Vragen

Je had beter op je telefoon moeten passen, dan was deze ellende niet gebeurd.