ti
door tien Aug 25, 2021 om 01:39
Computers & telefonie

Mag Ziggo een dienst op zijn website hebben staan maar welke niet meer geleverd

Bij Ziggo Safe Online kon je gebruik maken van Finder voor als je je device kwijt was of gestolen. Deze dienst is al een tijdje geleden afgeschaft maar er staat nog steeds op hun site >>

Finder

Installeer Safe Online op je smartphone of tablet. Dan vind je het apparaat met de app snel terug als je het kwijtraakt. Je kunt zelfs een alarm af laten gaan. Log in op Safe Online met je Mijn Ziggo gegevens, selecteer je apparaat en start de Finder. De Finder is beschikbaar voor Windows, Mac en Android.

Mag dit of valt dit onder misleiding?

2893 8 Rapporteer

Donuts
door Donuts - Aug 25, 2021 om 07:19
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Als je het persé negatief wil bekijken, kun je het misleiding noemen. Als je het even gewoon bekijkt, betekent het slechts dat de site (nog) niet goed is bijgewerkt.

Als het je stoort kun je daarvan een melding doen op https://community.ziggo.nl

rj
door rjw - Aug 25, 2021 om 09:01
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Waar heb je deze beschrijving gevonden?

Gr
door Grunn1 Aug 25, 2021 om 09:53
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik kan het niet vinden op de Ziggo site en als je het intypt in de zoekbalk komt er ook niks naar voren. Ts heeft waarschijnlijk iets gelezen op een site die niet van Ziggo zelf is.

rj
door rjw Aug 25, 2021 om 16:18
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Dat had ik dus ook geprobeerd. Klinkt een beetje alsof het van een gecachete site komt.

marita5
door marita5 Aug 25, 2021 om 16:51
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Staat wel nog op de site van Ziggo , scroll naar beneden onder Finder https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet-wifi/veiligheid/safe-online/wat-is-safe-online

Gr
door Grunn1 - Aug 25, 2021 om 09:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Als je en een abonnement hebt bij Ziggo en bij Vodafoon kun je gratis het safeonline xl pakket gebruiken. Als je alleen Ziggo hebt kost dit 6,95 per maand.
Verder moet je device aan de volgende voorwaarden voldoen.

Om Ziggo Safe Online te gebruiken moet je computer en/of mobiele apparaat aan onderstaande systeemeisen voldoen.

  Windows: Windows 10, 8.1, 7 (Service Pack 1)

Mac: OSX-versies Big Sur, Catalina of Mojave

Smartphones en tablets: Android 5.0 of later, iOS 11.0 of later voor iPhone en iPad

Safe Online is niet te gebruiken op mobiele apparaten met Windows Phone.

Finder zelf wordt niet meer gebruikt en als je Finder intypt in de zoekbalk van Ziggo komen er nul resultaten naar boven. Volgens Ziggo community krijg je het volgende antwoord

Finder was een zeer zelden gebruikte functie, voornamelijk vanwege zeer ontwikkelde functionaliteiten door Original Equipment Manufacturers (OEM's).

We hebben de ondersteuning voor Finder op SAFE voor iOS verwijderd omdat alle iPhone- en iPad-gebruikers al de ingebouwde functie "Zoek mijn iPhone" of "Zoek mijn iPad" hebben op hun apparaten die zijn aangesloten op de Apple ID. We hebben de ondersteuning voor Finder op SAFE voor Android verwijderd, omdat u de mogelijkheid hebt om "Google Find My Device" met vergelijkbare functionaliteit te gebruiken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 25, 2021 om 09:50
16849 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u Ziggo daar zelf over benaderd? Het kan aan hen zijn ontgaan en dan is even aan hen zelf melden denk ik de beste manier.
Misleiding is het in ieder geval niet in strafrechtelijke zin omdat u er geen schade van ondervindt. https://www.consuwijzer.nl/misleidende-verkoop/wat-kan-ik-doen  Er is geen sprake van verkoop want u kunt het niet kopen.

(Misleiding strafrechtelijk gezien. Wat je ook kunt doen, indien de misleiding bij het sluiten van de overeenkomst je dusdanig dwars zit, is overwegen om aangifte bij de politie te doen. Uiteraard moet er dan wel sprake zijn van bijvoorbeeld bedrog, valsheid in geschrifte of een ander delict.)

aurora1
door aurora1 - Aug 25, 2021 om 11:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Misleiding: https://meldnu.nl/meldsoorten/misleiding/

Gezien ook de andere reacties: wat is uw probleem?
Het gaat toch ook niet om een betaalde dienst/service?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Aug 25, 2021 om 13:55
2056 Antwoorden / Vragen

Het is een foutje men heeft de pagina niet gedeactiveerd, vermoedelijk heeft u de pagina gevonden via Google die ook oude niet via de site bereikbare URL's nog in de index heeft staan. Het is slordig maar hoe u hier schade van zou moeten ondervinden is mij onduidelijk dus een beetje een non issue.