jo
door jobo182 Sep 19, 2008 om 15:22
Computers & telefonie

Mail word niet verstuurd

hallo, mag ik misschien langs deze weg mijn probleem voorleggen..
ik voeg een of twee fotos in een mail, gemaakt in Outlook Express, via Invoegen/Afbeelding, dan blader naar de map. selecteer de fotó(s) en deze staan dan in de mail, dus niet als bijlage, wil ik deze versturen met mijn @home account, dan lukt dat niet, ik zie dan deze melding:

Er is een onbekende fout opgetreden. Onderwerp 'Fw: lessen', Account: 'zippo', Server: 'mail.home.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 Dit bericht bericht is ongewenste email en wordt niet verzonden. (200)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC69

hierover is al tig keren contact gehad met de helpdesk van @home
en steeds word gemeld:

De foutmelding die u krijgt bij het versturen van bepaalde e-mail wordt veroorzaakt door een storing in het spamfilter op onze mailserver. Er wordt door onze Technische Dienst gezocht naar een oplossing voor het probleem.
Het probleem wordt veroorzaakt doordat Outlook Express afbeeldingen als onderdeel van de e-mail verzendt. Het spamfilter op onze mailserver ziet dit als een kenmerk van ongewenste e-mail en weigert om de e-mail door te sturen. U kunt wel e-mails met afbeeldingen versturen door de afbeelding als bijlage aan de e-mail toe te voegen en deze niet door Outlook Express in de e-mail zelf opgenomen te laten worden.

het is toch te gek voor woorden, dat ik een foto niet meer kan invoegen op mijn manier,  zeker als die mogelijkheid er is in OE en het heeft steeds gewerkt, totdat @home het spambeleid aangepast heeft. Bij andere provider speelt dat probleem niet,

heb hierover ook al op 3 sept een brief geschreven naar de klantenservice in Utrecht, , maar hierop tot heden geen reactie ontvangen ! Gisteren Ziggo Thuishulp geinstalleerd en kon via een chat met een medewerker mijn probleem uitleggen, maar ook zij had geen oplossing !

wat is hieraan te doen ?

3846 9 Rapporteer

holpen
door holpen - Sep 20, 2008 om 00:38
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Je hebt eigenlijk al gedaan wat je kon doen: je provider informeren. Zij hebben zelf al aangegeven dat het probleem zit in hun spamfilter, dat kennelijk heel strak staat afgesteld. Voordat iets dergelijks aangepast wordt, ben je een hele tijd verder. Een beetje belachelijk is het wel. Verder kun je hier niet rechtstreeks iets aan doen, want het probleem zit niet in jouw eigen systeem.
Alternatief zou je kunnen overwegen om een extra emailaccount bij bijvoorbeeld gmail of hotmail te openen. Vanaf dit nieuwe emailaccount kun je dan je foto's versturen.

edwardus
door edwardus - Sep 20, 2008 om 00:44
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Hun spamfilter is braindead. Wat je kunt doen is de mail via een ander programma te versturen, bijv. Mozilla Thunderbird (Tip!).

Echter, wie zegt je dat je nu niet ook al emails mist met zulke afbeeldingen erin afkomstig van anderen? Die zal het Ziggo spamfilter dan ook wel tegenhouden, niet?

Wat je kunt doen is een kruisje slaan en lijdzaam wachten en hopen dat Ziggo hun spamfilter nog eens werkend zullen krijgen, of het heft in eigen handen nemen en je hoofd-email te verhuizen naar bijv. Gmail of een eigen domein.

jo
door jobo182 - Sep 20, 2008 om 11:13
14 Antwoorden / 11 Vragen

ik had misschien hierbij moeten melden, dat ik ook een Gmail account heb in OE, deze gebruik ik ook standaard, maar ook via die account een mail met afb of foto versturen, word niet bezorgd bij de @homers, ik krijg nl een mail retour waar in staat, heb het emailadres zelf even gewijzigd:
This is an automatically generated Delivery Status Notification

Delivery to the following recipient failed permanently:

     xxxx@home.nl

Technical details of permanent failure:
Google tried to deliver your message, but it was rejected by the recipient domain. We recommend contacting the other email provider for further information about the cause of this error. The error that the other server returned was: 550 550-This message looks like spam to us. Dit bericht is geweigerd omdat het spam
550 is (200). (state 18).

   ----- Original message -----
....enz....
dus of ik nu gmail of home account gebruik, @home houd het tegen ! het ligt dus niet aan OE, want met Windows Mail (Vista) en Windows Live Mail werkt het ook niet,

tja, afwachten totdat @Home(Ziggo) iets doet aan hun spamfilter.......vind ik dus niet kunnen, zij horen goede service te bieden, maarja, dat interesseert hen niet, als ze maar abo geld incasseren, wat zou ik hier tegen nog kunnen doen ?

birdies
door birdies - Sep 20, 2008 om 11:37
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Zo'n probleem is het toch niet om gewoon de foto's als bijlage mee te sturen? Tuurlijk, zou het ook op de andere manier moeten kunnen, maar je kunt overal wel een probleem van maken. Terwijl het simpel op te lossen is.

jo
door jobo182 - Sep 20, 2008 om 11:52
14 Antwoorden / 11 Vragen

als die optie er is, moet er ook gebruik van gemaakt kunnen worden......ben lid van div groepen (seniorweb) waar dus regelmatig 'aangekleede' mails gemaakt worden, ook d.m.v. scripts, ook als men iets wil uitleggen via een mail is het gemakkelijk om printscreens in de mail in te voegen tussen de tekst in, als bijlage word dat dan onoverzichtelijk; overgaan naar een andere kabelaanbieder is ook geen optie, want ik heb alleen de mogelijkheid voor Ziggo in mijn gebied en een ADSL verbinding kan ook niet, want ik heb alleen mobiel tel.

jcjoppe
door jcjoppe - Sep 20, 2008 om 12:11
279 Antwoorden / 59 Vragen

hoi Jobo, je kan misschien via het internet naar at home ; inloggen op je account met wachtwoord in je mail en dan WEL je bijlagen eraan hangen en verzenden... proberen maar! groet, Johan

jo
door jobo182 - Sep 20, 2008 om 12:15
14 Antwoorden / 11 Vragen

dag jc, het gaat niet om bijlagen toevoegen, dit lukt wel, dat is dus niet het probleem.

holpen
door holpen - Sep 20, 2008 om 20:42
1416 Antwoorden / 0 Vragen

"als die optie er is, moet er ook gebruik van gemaakt kunnen worden"
Nou, zo werkt het natuurlijk niet helemaal... Een internetprovider kan onmogelijk alle opties van alle mogelijke en onmogelijke programma's ondersteunen. Laat staan allerlei eigen scripts van alle mogelijke websites. Dat is eenvoudigweg teveel gevraagd.
Reden dat uw provider mails met ingebedde afbeeldingen blokkeert, is dat veel spammers van deze methode gebruik maken om hun spam te verspreiden. Op zich een begrijpelijke maatregel, alleen pakt het heel vervelend uit.
Het enige wat je kunt doen is inderdaad klagen bij de provider, liefst zo massaal mogelijk.
En dat iedereen die bij @home zit dergelijke mails niet kan ontvangen, tsja, ook daar kun je eigenlijk niets aan doen.

Ik vind alleen één ding nogal vreemd: op de site van @home (ziggo) staat de volgende tekst: "voor elk e-mailadres dat u gebruikt moet u het spamfilter afzonderlijk
activeren. U kunt voor elk adres dat u gebruikt, een andere instelling
gebruiken (streng of minder streng blokkeren)."
Als je nu het spamfilter de-activeert.... dan zou het dus gewoon moeten werken, toch?

jo
door jobo182 - Sep 20, 2008 om 20:54
14 Antwoorden / 11 Vragen

hoi holpen,

ik ben al abo vanaf 1998 en dit heeft steeds gewerkt, maar vanaf dec 07 is het spambeleid aangepast bij @home, vanaf die tijd kan er dus niets meer ingevoegd worden, het spamfilter voor ieder emailadres activeren (hoog of laag) heeft hierop geen invloed, heb ik ook al geprobeerd (ge-de-activerrd), Het heeft met hun eigen spamfilter te maken, dat word ook door hen toegegven, maarja, dat schieten we dus niets mee op, het enige is hopen, dat wanneer de netwerken (casema-@home-multikabel) samen gekoppeld zijn, het probleem misschien over is