in
door inekedames Apr 23, 2016 om 08:31
Computers & telefonie

Micro sd card

Wie oh wie kan me helpen?
In mijn Samsung mobieltje heb ik een micro sd kaart, waar ik al een paar duizend foto's op heb staan. Bij de instellingen zag ik al een poosje, dat de kaart bijna vol was.
Toen ik echter deze week bij de galerij een foto wilde opzoeken, bleek het mapje foto's verdwenen ( kaart was inmiddels blijkbaar vol?) En waren de laatste foto's op het interne geheugen opgeslagen. De betreffende sd card werd ook niet meer herkend bij instellingen.
Heb de kaart in mijn tablet geplaatst, maar ook daar wordt hij niet gezien.
Weet iemand misschien, hoe dit zit en nog belangrijker, hoe ik die foto's terug kan krijgen?
Alvast hartstikke bedankt voor het meedenken.

2801 12 Rapporteer

ph
door philip36 - Apr 23, 2016 om 09:10
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Lees eens het antwoord in de onderstaande link.
Micro sd kaart in computer en daar naar schrijfbeheer.
Kijken of sd kaart te zien is en eventueel een andere schijfletter toekennen.
Als laatste redmiddel de sd kaart snel formatteren en met een recovery programma proberen foto's terug te halen, maar met duizend foto's is dat een hels karwei.
Anders maar wachten of een forumlid de oplossing heeft.
Voor de toekomst, regelmatig back-up van de sd kaart maken.

lees op internet van iemand waar sd kaart niet op Samsung en windows maar wel op een iMac gelezen kon worden.
Dus als u iemand kent met een iMac kunt u, kijken of de iMac uw sd kaart wel herkent.

http://www.computeridee.nl/forum/#!/topic/micro-sd-kaart-wordt-niet-herkend-3/

diumenge
door diumenge - Apr 23, 2016 om 09:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zou de kaart met een kaartlezer kunnen proberen uit te lezen op een computer (dus uit de telefoon halen). Let op dat je echt alleen probeert de kaart te lezen, niets er op schrijven of proberen de kaart te herstellen als Windows dat vraagt.

Als je de kaart kan lezen dan direct alles naar de computer kopieren. Als het niet lukt dan bestaat er speciale software om je foto's te redden, in zowel betaalde als onbetaalde varianten. Het ligt er even aan hoeveel waarde je aan de foto's hecht. Als laatste redmiddel zijn er ook bedrijven die zijn gespecialiseerd in het redden van data.

Staan ze overigen niet ook in de cloud opgeslagen?

in
door inekedames - Apr 23, 2016 om 09:33
42 Antwoorden / 12 Vragen

Geen idee wat "cloud" is, ben maar blond he -:).
Is het dan normaal, als een kaart vol is, hij gelijk onbruikbaar en onleesbaar wordt?
Ga wel uw tip van de kaartlezer proberen. Erg bedankt voor uw reactie.

diumenge
door diumenge - Apr 23, 2016 om 09:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De 'cloud' is dat de foto's door Google ook via internet worden opgeslagen, dan heb je dus een backup. Klik hier voor meer informatie, er zijn overigens nog veel meer clouddiensten, maar die Google is op een Samsung/Android toestel een voor de hand liggende optie.

Uiteraard is het niet normaal dat een kaart onbruikbaar en onleesbaar wordt wanneer deze vol is. Geen idee hoe dat komt, wellicht slecht geschreven software o.i.d.

in
door inekedames - Apr 23, 2016 om 10:14
42 Antwoorden / 12 Vragen

Hartelijk dank voor al uw moeite. Ik ga maar naar een computerzaak, misschien kunnen zij me helpen? Toch jammer, om foto's van een paar jaar ineens kwijt te zijn. Vriendelijke groet, Ineke

aurora1
door aurora1 - Apr 23, 2016 om 12:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u het al geprobeerd met het programma "Kies" van Samsung op uw pc geïnstalleerd?

in
door inekedames - Apr 23, 2016 om 17:20
42 Antwoorden / 12 Vragen

Nee, helaas lukt dit ook niet :-(

aurora1
door aurora1 - Apr 23, 2016 om 17:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk anders eens via Instellingen bij Opslag.
Of kijk eens bij Mijn Bestanden.
Soms kan helpen om de telefoon helemaal uit te zetten, een paar minuten wachten en opnieuw opstarten.
Lees anders ook nog wat op dit forum @kaassausje meldt: https://forum.t-mobile.nl/samsung-362/gallerij-muziek-weg-255441

in
door inekedames - Apr 23, 2016 om 19:49
42 Antwoorden / 12 Vragen

Heel hartelijk dank voor uw tips. Helaas kan ik met deze tips ook de foto's niet voor de dag toveren. Heel jammer.

aurora1
door aurora1 - Apr 23, 2016 om 23:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is uw gsm virusvrij? Scan anders eens voor de zekerheid met de gratis app Mbam en ook met bijv. Avast Free.
Hoewel ik het somber inzie, zou u misschien ook nog Recuva (Free) kunnen proberen: http://www.piriform.com/recuva .
Lees anders dit ook nog eens door (en de reacties): http://computertotaal.nl/overige-elektronica/cursus-hoe-red-je-een-sd-geheugenkaartje-50737

in
door inekedames - Apr 24, 2016 om 07:24
42 Antwoorden / 12 Vragen

Mijn gsm heeft geen virus, maar uw andere tip is een hele nuttige. Kaartje opsturen naar Duitsland. Dat ga ik ook zeker doen, al blijft het toch gek, dat het louter door vol te zijn, helemaal onbruikbaar is geworden. Hartstikke bedankt voor uw hulp.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 24, 2016 om 12:12