be
door befahe20_1 Feb 25, 2007 om 21:51
Computers & telefonie

Microsoft Outlook

Ik gebruik Outlook Express en als ik mijn PC heb opgestart dan verschijnt steevast de mededeling : er is geen standaard e-mailclient geinstalleerd of de huidige e-mailclient kan niet voldoen aan het berichten verzoek. Start Microsoft Outlook en stel deze toepassing in als de standaard e-mailclient. Als ik op OK druk blijft de melding weg tot de volgende keer dat ik de PC weer opstart. Wat moet ik doen dat deze melding niet meer terugkomt en heeft dat invloed op mijn Outlook Express. Ik durf niet zo goed !

710 8 Rapporteer

labswans
door labswans - Feb 25, 2007 om 22:14
1918 Antwoorden / 10 Vragen

u heeft twee emailprogramma's die u beide keren gebruikt.

Bijvoorbeeld incredimail en outlook express

bij de volgende keer start u incredimal op en is die de standaard email programma, want hij komt weer met de melding dat deze niet de standaard email programma is

Daarna start u outlook op en krijgt u hem weer die melding

een oplossing is er een af te gooien makkelijkste is incredimail

als standaard outlook expres gebruiken dan krijgt u nooit meer zon melding

labswans

be
door befahe20_1 - Feb 25, 2007 om 22:15
2 Antwoorden / 3 Vragen

bedankt labswans : probleem was simpel en snel opgelost ! Thanks

labswans
door labswans - Feb 25, 2007 om 22:31
1918 Antwoorden / 10 Vragen

daar ben ik voor hihi

bassethound
door bassethound - Feb 25, 2007 om 22:51
14 Antwoorden / 2 Vragen

Ga naar Internetopties in het configuratiescherm en klik op programma's. Als je dat ziet dan spreekt de rest voor zich

labswans
door labswans - Feb 25, 2007 om 22:54
1918 Antwoorden / 10 Vragen

leg mij dat dan ook eens uit , ben nieuwsgierig

labswans

nowhere
door nowhere - Feb 25, 2007 om 22:59
127 Antwoorden / 1 Vragen

Er is daar aan de linkerkant een knop 'Set Program Access and Default'. Daar kun je onder 'custom' een standaard e-mail programma, standaard browser (etc.) kiezen.

labswans
door labswans - Feb 25, 2007 om 23:10
1918 Antwoorden / 10 Vragen

oke dat begrijp ik maar dan heb je het probleem niet mee opgelost want als je twee email programma gebruikt dan krijgt men elke keer dezelfde melding dat deze als standaard ingesteld wilt worden.

Dat was de vraag hoe kom ik ervanaf .............

nowhere
door nowhere - Feb 26, 2007 om 00:30
127 Antwoorden / 1 Vragen

Sommige programma's voeren tijdens het starten automatisch een controle uit of ze als standaard zijn ingesteld. Dit is te verhelpen door die functie bij de instellingen van het programma uit te schakelen, meestal verschijnt er ook bij de melding zelf een vinkje om het uit te zetten.

Het andere probleem (foutmelding) doet zich volgens Microsoft voor als je het adresboek probeerd te gebruiken vanuit Word terwijl niet Outlook maar bijvoorbeeld Incredimail als standaard e-mail programma is ingesteld. Hier gebeurde het volgens de vraagsteller na het opstarten van de pc, op internet heb ik een bericht gevonden van iemand die aangaf dat het mogelijk door Norton Internet Security kwam. Misschien de e-mail scanner of iets dergelijks.