ha
door hans69 Sep 29, 2011 om 14:36
Computers & telefonie

Mijn desktop maakt geen verbinding..........

beste lezers,sinds enige mnd(3)heb ik een acer aspire
2575164 bits.met win 7.vanaf het begin heeft de PC moeite
met verbinding maken met internet.Wel signaal dat er internet verbinding is,maar klik ik een zoekpagina aan,duurd het heel lang voordat ik reaktie krijg,of ik krijg de melding dat
de gevraagde pagina op dit moment geen verbinding heeft,en dat ik moet controleren of er internet signaal is.
nou dat is er wel.en ik heb met de helpdesk van de leverancier van de draadloze rauter de rauter opnieuw ingesteld,dat hielp even.
als ik internet explorer aanklik krijg ik een blanco pagina
het blauwe circeltje blijft maar draaien,en dan komt de mededeling: deze pagina is niet beschikbaar.
de acer staat op een hogere etage,de laptop staat in de huiskamer,en draaid goed op de rauter.
Ik ben geen doorgewinterde PC gebruiker,en snap nu niet meer wat ik nog kan doen om mijn PC lekker te laten lopen.
Wie geeft mij goede raad en vooral een oplossing die ik kan begrijpen
begrijpen.
met de allerbeste groeten
hans69

11173 24 Rapporteer

tijn1978
door tijn1978 - Sep 29, 2011 om 15:01
9 Antwoorden / 0 Vragen

kan zijn dat er een storings bron in de buurt zit zoals buren met ook draadlose verbindingen die op de zelfde freguentie ziten met hun router of aperatuur die het draadlose signal verstoren probeer eens je router op ander kanaal te zeten je heb namelijk (1 tot 12) kanalen en check of router is ingesteld op web of wpa of wpa2 verbinding en bij wpa welk type zoals wpa2 psk of Tkip en of je de zelfde instelingen heb op de acer laptop als in de router waar hij zijn draadlose signal op uitzend

freya
door freya - Sep 29, 2011 om 15:27
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En ik zou toch ook eens testen met de desktop in de buurt van de router. Kun je in ieder geval vaststellen of het een verbindingsprobleem is of niet.

Freya

freya
door freya - Sep 29, 2011 om 15:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

En nog even een aanvulling:

Als je op de desktop gebruik maakt van een WLAN-stick om een draadloze verbinding te maken met de router, sluit de WLAN-stick dan niet 'direct' aan op een USB-poort, maar gebruik een (kort) USB-verlengkabeltje tussen de WLAN-stick en de USB-poort. Op die manier kun je de WLAN-stick uit de buurt van de computer houden (de computer is een bron van stoorsignalen) en kun je de WLAN-stick op een plaats neerleggen waar je de beste ontvangst hebt.

Freya

gsm
door gsm - Sep 29, 2011 om 17:25
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb zelf precies hetzelfde probleem met een splinternieuwe Medion desktop, met ingebouwde RTL8191SU draadloze USB adapter.

De adapter werkt volgens mij hetzelfde als een externe USB adapter, maar een verlengkabel is niet mogelijk en heeft in de PC-kast ook geen zin.

Op de plek waar twee andere PC's (laptop met Vista en netbook met Windows 7) probleemloos verbinding maken en communiceren met de router, werkt de verbinding met de nieuwe Medion (Windows 7 64-bit) niet of nauwelijks. De signaalsterkte lijkt wel voldoende.

Wanneer ik de PC-kast open maak (zijpaneel verwijderd), dan werkt de draadloze verbinding wel perfect. De metalen PC-kast verzwakt waarschijnlijk het signaal van de ingebouwde adapter teveel.

Het is op te lossen met een vaste verbinding via een LAN kabel (werkt perfect) of de PC dicht bij de router plaatsen (werkt redelijk).

Ik heb al de allernieuwste driver geïnstalleerd en die werkt wel wat beter dan de oudere driver. Toch lijkt het verbindingsprobleem nog steeds vooral een kwestie van een haperende driver, wanneer de signaalsterkte aan de zwakke kant is.
Soms is de verbinding ineens even goed, maar valt dan meestal al snel weer weg. Er zijn geen stoorzenders in de buurt en, zoals gezegd, alle andere draadloze PC's hebben geen enkel probleem.

Het probleem van de slechte draadloze verbinding komt helaas bij diverse merken PC's voor en ook bij laptops. Medion service kan of wil in mijn geval geen oplossing bieden.

gsm
door gsm - Sep 29, 2011 om 19:55
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het rare bij de Medion PC is dat de adapter fysiek wordt aangeduid als RTL8191RU of AW-NU118.
Er is geen driver voor de RTL8191RU beschikbaar.
In plaats hiervan wordt steeds een driver met de naam RTL8191SU geïnstalleerd. Bij Medion is deze te vinden door te zoeken naar de naam NU118 (AzureWave).

gsm
door gsm - Sep 29, 2011 om 20:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zoals freya al aangaf kun je een USB draadloze adapter (tevens antenne) het beste een eindje van de kast verwijderd laten zijn door gebruik te maken van een verlengkabel.
In het algemeen moet je voor een goede verbinding zorgen dat alle antennes, dus ook die van de router, ongeveer rechtop staan en zo ver mogelijk verwijderd zijn van metaal en elektrische bedradingen en snoeren.

audb
door audb - Sep 30, 2011 om 13:47
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Een WiFi usb stick heeft in de meeste gevallen een "ingebouwde antenne".
Deze is heel erg klein en zit op de printplaat.

Het probleem hier mee is dat als de signaal niet direct op de print valt deze eigenlijk bijna niet wordt opgevangen.

De oplossing is dus ook zoveel mogelijk op het signaal te richten of een betere WiFi adapter kopen met externe antennes.

Helaas vermeld u niet welke router het is.
Tevens moet de inlog code wel pressies de zelfde zijn als die op uw laptop staat.
Een letter of cijfer verkeerd dan werkt de boel ook niet ook al is er signaal (ook kijken wat deze aangeeft!)
En mocht het mogelijk zijn, dan een kabel aan sluiten deze werkt gewoon beter en sneller dan welke router dan ook.

th
door thielen12 - Sep 30, 2011 om 13:48
5 Antwoorden / 2 Vragen

Had dezelfde problemen met mijn Acer 7750G .Bellen met elke helpdesk .Geen verbetering.Als ik boven naast mijn pc zit met de laptop werkt hij als een speer.
Beneden in de kamer achter zo traag als een .....Nu zit ik in het voorste gedeelte van mijn kamer en hij werkt perfect.Het zal wel met de straling te maken hebben zoals mij is verteld .Ik zit in vogelvlucht 300 meter van de toren waar de signalen vandaan worden verzonden en ook nog een kerktoren waar ook antennes op staan.Zelfs mijn garagedeur heeft bij tijd en wijlen problemen met de afstandbediening .Bij mij is het dus werkt hij traag ga op een andere plek zitten.

audb
door audb - Sep 30, 2011 om 13:54
1668 Antwoorden / 5 Vragen

De RU is gewoon een nieuwere type

RTL8191SU
Single Chip, 2.4GHz - b/g/n, 1x2:2, USB 2.0

RTL8188RU
Single Chip, 2.4GHz - b/g/n, 1x1:1, USB 2.0
En voor deze zijn de drivers hier te vinden :

http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=21&PFid=48&Level=5&Conn=4&DownTypeID=3&GetDown=false&Downloads=true

audb
door audb - Sep 30, 2011 om 14:06
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Storingen van uit de kast worden door een goede niet en niet van plastiek wel redelijk goed tegen gehouden en te verwaarlozen.

Maar juist door dat deze van staal/aluminium zijn houden ze ook de signaal tegen die WiFi gebruikt en daarom kan het zijn dat er te weinig signaal gevangen wordt zeker wanneer ook nog eens de stick aan de achterzijde zit.

een WiFi stick die ook nog eens op zijn kant in de usb poort gaat is dan ook nog eens erg omdat het signaal niet op de antenne komt te vallen.

fr
door fred13 - Sep 30, 2011 om 14:28
4 Antwoorden / 0 Vragen

Voordat u diverse moeilijke oplossingen gaat proberen kunt u het beste eerst een ethernetkabel verbinding tussen de PC en de router leggen. Als de internetverbinding dan normaal en snel is dan weet u zeker dat het geen routerprobleem en ook geen softwareprobleem / instellingsprobleem is van uw desktop.
Daarna kunt u kijken naar een oplossing voor beter ontvangst. Een driver update voor uw draadloze module zou mogelijk een verbetering kunnen geven (zoals men reeds heeft aangegeven in de overige antwoorden). Andere oplossingen kunnen zijn :
1. aanschaf van een WiFi (BGN) USB-module die met een losse kabel kan worden aangesloten
2. aanschaf van een WiFi antenne die u los naast de PC kunt zetten (geeft veelal een grote verbetering) : bv http://www.pcmweb.nl/reviews/hi-gain-wireless-g-dish-adapter-hwu8dd
3. verbinding via een vaste ethernetkabel (nadeel is dat u een kabel naar uw router moet leggen)
4. verbinding maken via het stroomnet met een zogenaamde dLAN verbindingen via uw stroomnetwerk. Voor draadloos moeilijk bereikbare plaatsen kan dit een mooie oplossing zijn zonder kabels te hoeven leggen.Een aantal voorbeelden vindt u hier : http://www.pcmweb.nl/hardware/netwerkapparatuur/powerline

es
door estestpro - Sep 30, 2011 om 15:10
20 Antwoorden / 21 Vragen

Moet het signaal vanaf het modem door een dik en staalbewapende betonvloer(en) dan geeft dit maar al te vaak aanleiding tot het niet ontvangen/verzenden van Internetberichten. Probeer het modem eens dichtbij de laptop te plaatsen en mogelijk geeft dit een verbetering. Succes !

ha
door hans69 - Sep 30, 2011 om 17:06
54 Antwoorden / 43 Vragen

beste lezers,hartelijk dank voor alle reaktie's.het is goed te weten dat er mensen zijn die je willen helpen (op afstand)
Wat de rauter betreftheb ik een van upc gekregen en wel de sitecom 300N.
met de klanten service van de rauter hebben wij de rauter opnieuw geinstaleerd
en dat gaf enige verbetering.Inderdaad zit er een etage (betonnen vloer)tussen de desktop en de rauter.het snoertje aan de rauter is heel erg kort 20 cm! daar kan ik geen kant mee op.Zou het te overwegen zijn een lange kabel ca 7mtr van de eerste verdieping naar de desktop naar de tweede verdieping te brengen??
ook heb ik nog een kpn rauter staan de speedtouch 750 wln.zou dat een mogelijkheid kunnen zijn om deze te kunnen gebruiken?Of is een verlengkabel beter?
hans69

boerenbond
door boerenbond - Sep 30, 2011 om 18:22
44 Antwoorden / 0 Vragen

Ik hoor niemand iets over UPC zeggen, daar zit de ellende, ik ben overgestapt
op het pakket waar ze je mee dood gooien, bijna gratis telefoon, 60 tv kanalen
nu komt het GRATIS DRAADLOOS INTERNET , en 50 MB internet.
Als mijn computer test ( speedtest) kom ik niet verder dan 7 tot 16 GB.
Ik heb de helpdesk al verschillende keren gebeld, maar ze geven alles de schuld
behalve zichzelf, de fout zou aan de computer liggen, als Link WUSB 600N-EU USB adapter zou kopen was het opgelost, dat heb ik gedaan (35 euro) help niet.
Weer gebeld wat ze beloven geld niet voor DRAADLOZE INTERNET ze maken daar juist reclame mee.
Waar je voor betaald krijg je niet, dus je wordt bedonderd.

Boze UPC klant.

boerenbond
door boerenbond - Sep 30, 2011 om 18:23
44 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeten te vermelden dat ik alles door UPC heb laten installeren.

tijn1978
door tijn1978 - Sep 30, 2011 om 21:07
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=boerenbond schreef op vrijdag 30 sep 2011, 18:23]Vergeten te vermelden dat ik alles door UPC heb laten installeren.

1.Op welk besturing systeem draaid de des betrevende pc/laptop?
Want xp instellingen staan vaak niet goed ,dit kan ook bij andere windows versies het geval zijn.
Om met zo snel internet te werken heb je een tool/software nodig op upc site. Of voor handige ictér handmatig, 10halve duplex naar 100 full duplex te zeten op de netwerk kaart.
Hier de link voor degene die het niet zelf handmatig kan.(http://www.upc.nl/klantenservice/software-en-downloads/)
2.Draadloos ga je nooit en te nimer de beloofde snelheid halen van upc.
Want een draadloos netwerk is een computernetwerk ,waarbij de aangesloten apparaten niet via fysieke koperen kabels of glasvezelkabels communiceren. Maar via elektromagnetische straling (radiosignalen).
Op deze manier kan u overal in huis (en zelfs in de tuin, tot maximaal 150 meter) op internet surfen en bestanden van uw andere pc's opvragen.
De snelheid die u met draadloos internet kunt behalen is niet alleen afhankelijk van het soort internet abonnement maar ook van de router.
Kijk hier voor op upc site welke router u gekocht heeft en wat de specificaties zijn van draadloos internet.
Verschillende oorzaken kunnen ertoe leiden dat de maximale snelheden, draadloos niet gehaald worden.
Denk aan plaatsing van router/antenne, afstand en/of muren en vloeren tussen router en laptop.
Storing van andere WiFi apparaten in de buurt of storing van andere apparaten in huis.
En snelheid van de draadloose kaart in pc of laptop.
Daarom kan UPC in het geheel geen snelheden garanderen over draadloze netwerken.
Als je bedraad zonder router er tusen dus gelijk je pc op de modem van upc aansluit.
Zal je vrijwel zeker de snelheid halen van je abo van upc .
Want routers halen ongeveer 1 a 2 mb van je snelheid af vanwegen dat het signal via omwegetjes door router naar je pc gaat .
Moet je natuurlijk wel de utp internet kaart niet vergeten in pc goed in te stelen.

hoop je hier wat meer info te heben gegeven en dat je hier mee je probleem kan oplosen

clijnmarijne
door clijnmarijne - Sep 30, 2011 om 22:52
134 Antwoorden / 46 Vragen

Hallo,
Ik heb sinds kort ook een Acer Slimline X3960. Had ik vroeger soms verbindingsproblemen met de router die een paar meter verderop in de meterkast staat (via een draadloze USB netwerk-adapter toen en wel door een paar dikke muren heen), nú gaat het uitstekend. In de computer zelf zit een WiFi-verbinding en achterop moet je een antenne schroeven en hij zag mijn Sitecom router meteen.
Zit in jouw Acer computer ook een WLAN verbinding ingebouwd?
M.vr.gr. Clijnmarijne

h.
door h.wiebenga - Sep 30, 2011 om 23:40
3 Antwoorden / 0 Vragen

Soms heb ik geen verbinding met de vaste PC of met de laptop. Dan klik in bij Favorieten op bv ING Bank of Tresoar, waarna ik wel verbinding krijg. Als de verbinding er is dan klik ik op de website van mijn provider en kan ik gewoon werken met de PC of de laptop. Overigens denk ik wel dat als verbinding tot stand brengen te lang duurt, automatisch de tekst verschijnt "géén verbinding mogelijk", en zoiets gbeurt tussen de 25 en 60 seconden. Dan moet je het later nog eens proberen. Succes.
HW

gsm
door gsm - Sep 30, 2011 om 23:40
5940 Antwoorden / 47 Vragen

nadat ik van Medion weinig meer te verwachten had geloof dat ik bij mijn nieuwe PC toch nog zelf een verbetering heb kunnen doorvoeren, waarna de draadloze communicatie sterk verbeterd lijkt. Misschien kan Medion, maar in elk geval de klant van Medion, hier ook iets mee.

Het RTL8191RU printje was op slechts ongeveer 5 millimeters hoogte op de metalen frontplaat gemonteerd met twee afstandsbusjes en twee schroeven.
Blijkbaar is deze afstand te klein en wordt het verzonden signaal daardoor teveel gedempt.

Ik heb het front van de kast verwijderd, de adapter losgeschroefd en het ene afstandsbusje bovenop het andere geschroefd.
De adapter zit nu met één schroef twee keer zo hoog bevestigd, dus op ongeveer 1 cm van de metalen kast en dichter tegen het plastic front.

j.a.de witte
door j.a.de witte - Oct 1, 2011 om 00:26
86 Antwoorden / 6 Vragen

Hi,
een goede methode om te controleren of internet er is is ;

PING WWW.GOOGLE.COM(ENTER)

ACTIVEREN IS;

IPCONFIG/RENEW(ENTER)

MENU IS;

IPCONFIG/?

Sweeks kent de mogenlijkheid om te "Kijken"wie er "in de lucht is""

Er zijn ook programma`s die dat doen(vraag een vriend bijv.voor download.

Het voordeel is dat dan gezien kan worden welke canalen door wie bezet zijn (conflikt ?) ,ook het eigen canal en kijk dan ook even naar de signaal sterkte.

boerenbond
door boerenbond - Oct 1, 2011 om 11:04
44 Antwoorden / 0 Vragen

Tijn 1978.

Alles is van UPC ook de router en alles is geinstalleerd in opdracht van UPC,
ik ben geen thechneut dus je verwacht dat vakmensen dit goed installeren,
ik heb momenteel gemiddeld nog geen 10 MB, ik zou 50 MB moeten hebben,
ik zou met 30 MB al heel blij zijn.

gsm
door gsm - Oct 1, 2011 om 11:21
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=boerenbond schreef op zaterdag 1 okt 2011, 11:04]Tijn 1978.

Alles is van UPC ook de router en alles is geinstalleerd in opdracht van UPC,
ik ben geen thechneut dus je verwacht dat vakmensen dit goed installeren,
ik heb momenteel gemiddeld nog geen 10 MB, ik zou 50 MB moeten hebben,
ik zou met 30 MB al heel blij zijn.
@boerenbond
Het probleem van hans69 is een zeer slechte draadloze verbinding en heeft dus weinig met maximale snelheden van UPC te maken.

@ hans69
Ik heb de slechte verbinding van mijn Medion PC definitief kunnen verhelpen, zoals hiervoor vermeld.
Misschien kan dat bij de Acer ook zo opgelost worden. Ga er mee terug naar de winkel om de adapter beter te laten monteren, of koop een externe USB adapter, maar wel een met een USB-verlengsnoer!

viejo
door viejo - Oct 1, 2011 om 11:25
63 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zie hier in de antwoorden veel technische uitleg. Maar heeft U niet gewoon teveel programma's op de laptop die automatisch toegang eisen en op die manier heel veel verbindings ruimte en snelheid in beslag nemen ?

tijn1978
door tijn1978 - Oct 1, 2011 om 13:49
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=boerenbond schreef op zaterdag 1 okt 2011, 11:04]Tijn 1978.

Alles is van UPC ook de router en alles is geinstalleerd in opdracht van UPC,
ik ben geen thechneut dus je verwacht dat vakmensen dit goed installeren,
ik heb momenteel gemiddeld nog geen 10 MB, ik zou 50 MB moeten hebben,
ik zou met 30 MB al heel blij zijn.

heb je de pc of laptop al bedraad aangesloten (utp kabel/internetkabel) rechtstreeks op de modem of modem/router van upc en door midel van upc software goed ingesteld? hier nogmaals de link waar u het programa kan vinden.
http://www.upc.nl/klantenservice/software-en-downloads/ (UPC Fiber Power Optimizer voor optimale snelheid) met dit programa wordt alles ingesteld De UPC Fiber Power Optimizer past deze instellingen zodanig aan dat hoge snelheden bereikt kunnen worden.
ik ben het met u eens dat de monteur alles goed had moeten instelen en zelfs testen of de snelheden behaald worden want normale insteling in pc staan vaak niet goed voor dit soort snele verbindingen.
u zecht zelf al dat u maar 10mb haald en dat kan best als de netwerk kaart nog niet goed ingesteld staat want internet snelheden waaren nog geen jaar geleden niet meer dan 20 a 25mb en om de nu snellere internet verbindingen te kunen gebruiken moeten daar wel paar instelingen goed ingesteld staan om max snelheid te behalen.
ps; wat betreft vakmensen, ik zelf heb vele jaren voor detacheringsbureau's gewerkt die in opdracht voor div internet bedrijven instalaties doen
en vaak zijn de mensen die de instalaties doen niet echt vakkundig snele opleiding en dan instaleren maar en heben de monteurs hoge werk druk door dat elke instalatie geld voor het detacheringsbureau is dus lopen de monteurs vaak 6 tot zelfs 8 opdrachten per dag (8uur) werkdag beetje lastig als je ook nog van klant naar klant moet rijden houw je maar kort tijd over voor een goede instalatie's dus kan ik mij zelf voorstelen dat monteur alles snel aangesloten heeft maar niet de tijd heeft genomen om uw pc ook goed in te stelen of snelheid te testen want in de werkbon staat dat de monteur alles moet aansluiten en 1pc in het huis het internet moet werken maar niks over dat monteur ook de snelheid goed moet instelen denk daarom dat upc het toolje/software gemaakt heeft zodat de klant zelf het kan doen en of somige nemen namelijk (doe het zelf paket) om dan toch alle instelingen goed te zeten