tedjek
door tedjek May 10, 2017 om 07:13
Computers & telefonie

Mijn Huawei laadt niet goed op, is anderhalf jaart oud.

Sinds enkele weken laadt mijn Huawei P8 niet meer goed op. Ligt de hele nacht aan de lader en als ik hem er ;s morgens afhaal is hij nog maar voor de helft opgeladen of iet eens.

23885 11 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 10, 2017 om 07:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Al eens een andere lader geprobeerd?

zw
door zwaardvis - May 10, 2017 om 10:05
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Of een nieuwe accu/batterij kopen?

Cookies
door Cookies May 10, 2017 om 10:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dit toestel heeft geen verwisselbare batterij.

zw
door zwaardvis May 10, 2017 om 11:13
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Dat is vreemd. Ze worden wel los verkocht ter vervanging van de originele, zoals bijvoorbeeld:
https://www.gsmpunt.nl/batterijen/huawei-hb3447a9ebw-batterij-ascend-p8-origineel-2600mah/ De Huawei Ascend P8 is standaard uitgerust met een prima 2600mAh accu, maar na zo'n 300x opladen zal een Lithium-polymer batterij sporen van slijtage gaan vertonen. U zult dan merken dat de stand-by tijd van uw smartphone snel achteruit gaat.

Cookies
door Cookies May 10, 2017 om 11:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Inderdaad vreemd Op Hardware.info staat niet-verwisselbaar https://nl.hardware.info/reviews/6052/7/huawei-p8-review-definitieve-doorbraak-specificaties

Cookies
door Cookies May 10, 2017 om 11:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik zie het al: dat is een klusje dat niet door iedereen gedaan kan worden, want het is geen kwestie van oude er uit, nieuwe er in. Ik lees op Bol.com: Vervangen van de batterij is zeker een optie om je batterijduur weer langer te krijgen. Het zelf vervangen is alleen niet makkelijk. Behalve het loshalen van het achterklepje, moeten er namelijk nog meer onderdelen uit het toestel gehaald worden voordat je de batterij eruit kunt halen. Het beste is om het te laten doen.

ma
door maarten heest - May 10, 2017 om 10:09
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, dat lijkt me bij normaal gebruik niet de bedoeling natuurlijk. De fabrikant geeft echter maar 6 maanden garantie op een accu. Ik zou zeggen, ga er mee terug naar de winkelier en probeer daar iets onder coulance te regelen. Succes.

fa
door familyman - May 10, 2017 om 10:11
888 Antwoorden / 1 Vragen

Laat de laadspanning controleren van de lader eens met een universeelmeter, of doe het zelf met zo'n verrekte handig metertje.  Dan weet je of het aan de lader ligt ja/nee.

mathijs_b
door mathijs_b May 10, 2017 om 10:59
641 Antwoorden / 77 Vragen

Moet je natuurlijk wel weten wát je moet meten.... en hóe! Die meetpennen krijg je echt niet in die µUSB stekker gefrot.....

Gewoon nieuwe batterij bestellen voor een tientje en alle problemen zijn waarschijnlijk opgelost.

fa
door familyman May 10, 2017 om 11:12
888 Antwoorden / 1 Vragen

@Mathijs, daarom schrijf ik ook "Laat de laadspanning ........".

marita5
door marita5 - May 10, 2017 om 10:57
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Tedjek ,

Vertoont uw Huawei P8 problemen met de usb connector? Laadt uw Huawei P8 niet meer goed op of verbreekt deze de verbinding met de computer? Veel klachten kunnen ontstaan wanneer de laadconnector module van de Huawei P8 niet meer goed functioneert.

Kenmerken defecte Huawei P8 usb connector

  • Huawei P8 laadt niet of slecht op.
  • Huawei P8 verbreekt de verbinding met de computer / laptop.
  • USB connector zit los.
  • Microfoon werkt niet ( de microfoon maakt deel uit van dezelfde module als waar de usb connector zich op bevindt. Indien de complete module defect is kunt u ook problemen met de microfoon ondervinden ).

Let op: de eerste 3 bovenstaande kenmerken kunnen ook ontstaan dankzij een defecte USB kabel. Probeer een andere USB kabel om uit te sluiten waar het probleem zit. Indien alle problemen verholpen zijn met een andere of nieuwe kabel, dan weet u gelijk dat het de USB kabel was .
Indien u geen andere kabel heeft voor de Huawei P8 dan kan DoctorPhone kosteloos uitsluiten waar het probleem zit, hiervoor dient u alleen even langs te komen in een filiaal te Arnhem, Nijmegen of
Venray.

Voor verdere informatie klik op de rode regel ,

https://www.doctorphone.nl/huawei-p8-laadconnector-reparatie

jo
door jorisw - May 10, 2017 om 11:19
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je al gecheckt of er niet een app heel veel stroom vraagt. Toen ik nog google maps als navigatie gebruikte in de auto, kon de lader in de auto nog net genoeg bijvullen om de accu niet leeg te laten lopen. Misschien draait er bij jou ook wel een stroomvreter op de achtergrond waar niet tegenop te laden is.

br
door bravehenk - May 10, 2017 om 11:28
206 Antwoorden / 0 Vragen

Had met mijn toestel hetzeflde probleem. Gebruik nu lader van een andere telefoon probleem opgelost.

groeten Henk

ma
door malhy2 - May 10, 2017 om 12:29
309 Antwoorden / 13 Vragen

Je kunt eerst proberen het gat in je telefoon waar je oplaadstekker in gaat schoon te maken met een dun hard plastic naaldje.
Soms is er bij de telefoon een tooltje meegeleverd om de houder van de simkaart/geheugenkaart te openen, daarmee gaat het prima.
Er kan namelijk een bolletje stof in de connectorgat zitten waardoor de telefoon niet goed laad. Dit is oa een euvel bij veel Iphones maar kan ook jouw probleem zijn.
Let wel op dat je niet als een wilde tekeer gaat er zitten wel connectorstripjes in die je niet wilt beschadigen.

Ed

corv
door corv - May 10, 2017 om 12:47
41 Antwoorden / 1 Vragen

Huawei geeft op de P8 maar 3 maanden garantie op de accu.
Nieuwe accu gekocht na 1 jaar: 25 euro bij The phone House goedkoper als een nieuw toestel.
Nieuwe accu nu ook al 10 maanden oud en doet het nog prima.

zw
door zwaardvis May 10, 2017 om 13:01
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Hebben zij hem er in gezet of heb je het zelf gedaan?

Paola Castor
door Paola Castor - May 10, 2017 om 14:47
66 Antwoorden / 1 Vragen

Doet mij vermoeden dat de batterij aan vervanging toe is.

kv
door kvjapio - May 10, 2017 om 15:01
281 Antwoorden / Vragen

Ik zou proberen de batterij eerst helemaal leeg te trekken en dan opnieuw te laden. Soms moet dat ding door een hobbel heen. De mijne deed ook raar, maar na leegtrekken en - hopelijk in uw geval - helemaal opladen en een tijd doorladen op 100% heb ik nergens meer last van gehad.