al
door aldert_3 Mar 6, 2010 om 20:05
Computers & telefonie

Mijn laptop in Spanje gebruiken om te internetten

Wij gaan binnenkort naar Spanje en verblijven in een hotel zonder internet mogelijkheid.
Mijn vraag is of het mogelijk is om toch te internetten met bv een prepaid internetdongel en is dit redelijk betaalbaar?

12147 16 Rapporteer

freya
door freya - Mar 6, 2010 om 20:10
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo aldert_3,

Of het mogelijk is om met zo'n dongel in het buitenland te internette? vast wel. Of het redelijk betaalbaar is? Nee, reken daar maar niet op. Ik zou dan toch maar voor een lokaal internetcafé gaan.

m.vr.gr. Freya

poltol
door poltol - Mar 6, 2010 om 20:43
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Begin niet aan een dongel of een "tijdelijke" internetkaart. Een kennis van ons heeft dit gebruikt op z'n camper vacantie. Toen hij thuis kwam bleek de bank rekening enig honderden euries lichter te zijn. De dongel/kaart was goedkoop alleen moest hij heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel betalen per gebruikte MB's. Een internetcafe is echt het aller goedkoopst. Wel alles opruimen/verwijderen als u klaar bent met internetten.

Veel plezier, poltol

stofzuigers
door stofzuigers - Mar 6, 2010 om 20:51
75 Antwoorden / 14 Vragen

Freya en Poltol hebben allebei gelijk,
ik ben zelf Spaans en bij mijn familie is het
bij een internet - cafe een stukker goedkoper,
dan op mijn Blackberry.

( een internet cafe kost zo 3 a 5 euro per uur )

ko
door kompalaya - Mar 6, 2010 om 23:56
11 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi,

Je kan ook met je notebook een kopje koffie gaan drinken bij Mac Donalds, vaak hebben ze daar een wi-fi zone. Ook in winkelcentra is dat vaak het geval. Om even uw mail te checken op vakantie zou dat voldoende moeten zijn. Ik doe dat meestal met mijn Smartphone.

Als u echt wilt surfen op uw hotelkamer geld dat natuurlijk niet.

Het zonder toestemming gebruik maken van een onbeschermde router van een particulier schijnt strafbaar te zijn in Spanje.

mrbmrb
door mrbmrb - Mar 7, 2010 om 11:04
84 Antwoorden / 4 Vragen

Of kijk eens of er FON Wi-Fi hotspots in de buurt zijn. Hiermee kun je voordelig surfen en e-mailen, ongeveer €5 per dag of €15 voor 5 dagen. Als je zelf FON lid bent, kun je er zelfs gratis gebruik van maken. Meer info op de FON website.

Ook hebben ketens als Starbucks wereldwijd vaak Wi-Fi, betaald maar soms ook gratis. Gewoon even lekker koffie drinken en meteen wat internetten. Ideaal.

Een dongel via GPRS of 3G is niet aan te raden want het is duur bij langdurig gebruik.

edwardus
door edwardus - Mar 7, 2010 om 11:21
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Een dongel is vooral in het buitenland onbetaalbaar. Wat evt. wel nog zou kunnen is om in Spanje van een lokale provider een dongel te kiezen, dan kun je die voordeliger gebruiken (in Spanje) dan een Nederlandse.

lj
door ljkeijhsers - Mar 8, 2010 om 14:18
6 Antwoorden / 1 Vragen

Eljee

Vorig jaar in Spamje op vakantie geweest. Een maandabonnent voor internet kostte mij €30.-. Geen dongel.

ha
door hans74 - Mar 8, 2010 om 14:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Aldert-3
Ik woon in zuid Spanje en kan U zeggen, dat de grote winkelcentra hier in de buurt
een gratis wifi gebied hebben, ook de fastfood restaurants hebben een vrij wifi.
Een aantal hotels hebben een betaald wifi-gebied.
Succes
hans74

el
door ellyvdleur - Mar 8, 2010 om 14:36
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het is heel goedkoop om naar een vodafoon winkel te gaan en een prepaid kaart te kopen voor 1 maand. kosten 29 euro. Ja hebt dan onbeperkt internet voor 1 maand. bereik en snelheid zeer goed.

gr
door groetuit - Mar 8, 2010 om 14:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

In Spanje kun je ook " dongel" kopen

Het gebruik betaal je per dag .Ongeveer €3,00 en is dan onbeperkt.

Als je hem niet gebruikt kost het dus niets.

In internetcafe.s betaal ik buiten de toeristen centra €1,00 per uur.

hg
door hgbs - Mar 8, 2010 om 15:33
3 Antwoorden / 1 Vragen

gratis internetten zie je hier veel in winkelcentra. Ga anders naar een internet cafe. Die zie je hier veel!

retjudyy
door retjudyy - Mar 8, 2010 om 15:49
38 Antwoorden / 25 Vragen

als je een sticky van vodafoon neemt kan je er verschillende mb 's opzetten van 19 t0t 49 € voor 3 maanden en het werkt zeer goed

st
door stefan52a - Mar 8, 2010 om 16:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

http://prepaid-wireless-internet-access.wetpaint.com/page/Spain

kleinepier
door kleinepier - Mar 8, 2010 om 18:48
42 Antwoorden / 0 Vragen

ik dacht dat u op vacantie ging en kan je dan geen internet missen ? lekker thuis laten en genieten

jo
door johnboot - May 15, 2010 om 16:34
1 Antwoorden / 0 Vragen

Voor 5,95 per dag heb je onbeperkt internet in Spanje met de vakantie-dongel.
zie www.internet-op-reis.nl

gallito
door gallito - May 15, 2010 om 18:08
479 Antwoorden / 66 Vragen

En deze: http://www.reissurfspanje.linkolink.com/