el
door elsstraat Jan 4, 2017 om 09:56
Computers & telefonie

Mijn man is 1okt overleden nu moet ik gewoon zijn abn door betalen

Is het normaal dat ik baar het overlijden van mijn man zijn abnoment door moet betalen tele 2 ze zegen ik kan het ook afkopen met 200 euro dat klop toch niet

5272 6 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 4, 2017 om 10:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat u het over een mobiel telefoon abonnement hebt? Maar had hij daar ook een mobieltje bij? Dat mobieltje moet natuurlijk wel totaal betaald worden.

ja
door jackyh - Jan 4, 2017 om 10:06
953 Antwoorden / 4 Vragen

Nee dat lijkt mij niet normaal. U kunt het beste schriftelijk doorgeven dat het abonnement beeindigd dient te worden i.v.m. het overlijden van uw echtgenoot.  Verder verzoekt u om bevestiging. Mochten ze bescheiden van u willen ontvangen dan kunt u daar natuurlijk voor zorgdragen b.v. een bewijs van overlijden. Ga anders naar uw gemeente en verzoek daar om hulp.

Gerry1969
door Gerry1969 Jan 4, 2017 om 23:26
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De gemeente, die houdt zich echt niet bezig met telecom abonnementen die niet gestopt worden. Zeer waarschijnlijk telefoon bij abonnement gehad en telefoon moet nog deels betaald worden.

tr
door trofaiac Jan 6, 2017 om 12:49
57 Antwoorden / 4 Vragen

Bij de gemeente kan je altijd een bewijs van overlijden opvragen en voor allerlei doeleinden gebruiken.

lo
door lovewinnie - Jan 4, 2017 om 10:57
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Had hij een abonnement met toestel? In dat geval betaal je bijv 25 voor het toestel en 25 voor je abbo kosten
Na overlijden moeten de kosten abbo stoppen maar leas kosten voor het toestel lopen vaak wel door.

Cookies
door Cookies - Jan 4, 2017 om 11:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als er bij het abonnement ook een mobiel zat, dan kan dat bedrag kloppen. Als hij alleen een abonnement had, dan klopt het niet. Leg je vraag voor op het Tele2 forum, maar dan wel meteen even vermelden of hij wel/niet een mobieltje er bij had https://forum.tele2.nl

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 4, 2017 om 14:12
16879 Antwoorden / 202 Vragen

Als ook al door anderen gesteld: als bij het abonnement ( ervan uitgaande dat het een telefoonabonnement betreft) een toestel is bijgeleverd kan men om doorbetaling vragen tot het moment dat het abonnement  eindigt na opzegging bij einde contacttijd. Met de kosten wordt het toestel incl. rente van de lening (want dat is het dan) afbetaald. Het aanbieden van afkoop bij eerdere beëindiging is dan normaal gangbaar. U kunt wel navraag doen naar de hoogte van het bedrag.

ad
door adria2 - Jan 6, 2017 om 12:25
1 Antwoorden / Vragen

Het beste kun je een overlijdensverklaring naar tele2 mailen en het aan hun overlaten om het af te handelen. In mijn geval mocht ik de telefoon houden en het abonnement werd opgeheven, zonder verdere kosten, heel netjes.