en
door engelina_1 Oct 20, 2008 om 11:01
Computers & telefonie

Mijn USB poorten doen het niet meer

Ik heb een Medion computer, sinds een tijdje doen de USB poorten het niet meer. Niet allemaal, want mijn toetsenbord en muis zitten erop en die doen het gewoon.

maar als ik een fototoestel of memorystick er in doe gebeurd er niets.

Wie weet raad

2505 24 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 20, 2008 om 11:11
16948 Antwoorden / 202 Vragen

hallo engelina, hoe lang heeft u de PC al? die vraag is van belang of u een beroep kunt doen op de consumentenbeschermingswetgeving. Zie:

www.consuwijzer.nl

Is de PC ouder dan twee jaren, dan lijkt een volledige herinstallatie de enige optie. Maak dan wel eerst een back-up van al uw bestanden.

Ho! Ga eerst bij systeemeigenschappen na of mogelijk de "schijven" gekoppeld aan de USB ingang niet om de een of andere reden zijn uitgezet. In dat geval weer aanzetten. Als u het scherm mijn PS opent ziet u dan alle ingangen wel? Als u de muis in een andere USB aansluiting doet, werkt dat dan wel?

Graag antwoorden opdat ik of een andere expert u verder kan helpen.

en
door engelina_1 - Oct 20, 2008 om 11:23
15 Antwoorden / 6 Vragen

hallo Gerrit, mijn comp is 2 jaar oud en ik heb 3 jaar garantie, heb Medion al gebeld, maar die zeggen ook opnieuw installeren.

Maar ik ben daar niet zo goed in en weet niet waar ik beginnen moet. Ik dacht misschien is er een andere oplossing.

Wat bedoel je met "'schijven'?

Wat bedoel je met scherm PS.

misschien kan je mij verder helpen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 20, 2008 om 11:29
16948 Antwoorden / 202 Vragen

met PS bedoel ik PC

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 20, 2008 om 11:33
16948 Antwoorden / 202 Vragen

Met schijven bedoel ik, dat aan alle ingangspoorten waarmee in/uitverkeer mogelijk is, dus aan alle poorten waaraan de harde schijf, eventuele floppyschijf, CD-Rom resp. DVD speler en alle USB poorten een "lettercode"hangt. Zo is de harde schijf altijd "C"en een DVD/CD-Rom gewoonlijk "D"als het er één is.

Als u drie jaar garantie heeft (gekocht) dan terug naar Aldi (neem ik aan). Overigens geldt ook nu uw consumentenbescherming nog al kunnen er wel reparatiekosten in rekening worden gebracht als uw bijgekochte garantie daar niet in voorziet De kosten zijn dan gerelateerd aan de afshrijving. Zie:

http://www.omroepgelderland.nl/programma.php?id=23&rubriek=828

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

Overigens lijkt herinstalleren inderdaad de meest voor de hand liggende optie.

en
door engelina_1 - Oct 20, 2008 om 12:51
15 Antwoorden / 6 Vragen

OK, ik denk dat dit idd gebeurd is

met kabels lostrekken bedoek je echt alle kabels

Het is voor mijn zoon, daar ga ik vanmiddag naar toe en meteen uitproberen.

Hij trekt alles eruit en andere er weer in.

Hoe moet ik voortaan mij usb eruit trekken, voordat het weer gebeurd ?

alvast bedankt!!!

blackjes
door blackjes - Oct 20, 2008 om 13:34
141 Antwoorden / 34 Vragen

Hallo Engelina,

Probeer eerst eens een  ander herstelpunt, dat ligt vóór dat je USB poorten het niet meer deden. Je hebt misschien iets gedaan zonder dat je weet wat. Een voorgaand herstelpunt wil dan nog wel eens helpen.

Succes gewenst.

Henk

va
door vacantie - Oct 20, 2008 om 13:53
6 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo egelina,

Dit is een fout die optreedt als je veel verschillende usb apparaten gebruikt. De oplossing is ga naar -start-instellingen-configuratie-scherm-systeem. Als het tabblad -systeemeigenschappen- verschijnt, dan ga je naar het tabblad -hardware-, daar is de knop -apparatenbeheer- daar moet je op het toetsenbord en muis na alle usb apparaten weggooien. Dat doe je door de betreffende secties te openen waarna de contextmenu-optie -instalatie ongedaan maken diverse malen aanroepen. !!! op juiste volorde letten!!!! 1 usb opslag vollumes, 2 usb apparaten voor massaopslag, 3 usb hoofdhubs en 4 usb universal host controllersa. Sluit daarna je pc af en start deze opnieuw weer op. De automatische hardware detectie zorgdt dan voor de rest.

Ik ga er wel vanuit dat je usb

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 20, 2008 om 14:03
16948 Antwoorden / 202 Vragen

vacantie@ deze foput zou niet mogen optreden als er poorten beschikbaar zijn. Ik zelf heb 8 en op dit moment 7 in gebruik met eyebeam (bellen via PC), geheugenkaart, geheugensticks.

De tip inzake het apparaatbeheer is een goede. Ik gaf dat mogelijk te summier aan. Via apparaatbeheer kun je zien of de uitgangen als bedoeld actief zijn of op slot, ook of er problemen mee zijn. Staan ze om de één of andere reden op slot, dan openen. Systeemherstel naar een moment vóór het euvel is ook een optie, ik nam echter aan, dat dat al was gebeurt.

Bij niet al te veel PC kennis: herinstalleren en/of teru naar Aldi.

sa
door sashja - Oct 20, 2008 om 14:11
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hoi,

Probeer het volgende maar eens of te kijken of de usb controllers uitstaan.

Configuratiescherm,Systeem,Systeemeigenschappen,vakje hardware aanklikken.

Apparaatbeheer, en dan kijk je of bij +USB-HOOFDHUB iets staat uitgevinkt.

Klik met rechts op de usbhub kun je hem aanvinken en op nieuw opstarten.

Dit kan weleens gebeuren als je een usbstick zo uit de poort terekt, en niet afsluit...

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 20, 2008 om 14:47
16948 Antwoorden / 202 Vragen

Tja en dus net zo als een vraag, recent naar een exe D. Howel, als je (ook) een geheugenstick uit de PC haakt terwijl die nog actief is, zou in beginsel de PC moeten vragen naar die poort. Dat dan mogelijk een poort wordt afgesloten was mij onbekend maar het zou best ook mogelijk kunnen zijn. Dus herhaal via apparaatbeheer etc. nakijken en eventueel anders instellen. Lukt dat niet, dan is er een defect.

la
door laptop - Oct 20, 2008 om 14:48
92 Antwoorden / 14 Vragen

heeft u per ongeluk de andere apparaten een keer verkeerd om erin gestoken? u kunt dat zien ,omdat het binnen plaatje in de usb poort weg is!

dit gebeurd namelijk meer!

door 00jenny00 - Oct 20, 2008 om 16:19
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heb je Vista op je pc? en heb je het een tijdje geleden geupdate?
Want Medion heeft namelijk gezegd, dat de update niet bij hun werkt.
En dan kan het zo zijn dat de USB's niet meer werken. Ik heb er namelijk zelf ook last van. (heb ook een Medion Laptop sinds Januari).
En er is volgens mij ook geen oplossing voor, alleen misschien om toch windows (Vista) opnieuw te installeren, maar dan moet je windows dus niet meer updaten.
Dit was het antw. van Medion die ze een keer gegeven hebben.

Gr. Jennifer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 20, 2008 om 16:23
16948 Antwoorden / 202 Vragen

Een PC waar een update niet kan???? Dat betekent dan overduidelijk dat de PC niet voldoet aan de conformiteitseis (tenzij het een hele oude is)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

gerardk
door gerardk - Oct 20, 2008 om 16:30
175 Antwoorden / 8 Vragen

Wat een gezever over wetboeken. probeer de oplossing van Ben Kuipers of systeem herstel van VOOR de update of ,VOOR het moment dat het nog wel werkte als dat niet werkt terug naar de leverancier voor garantie

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 20, 2008 om 16:39
16948 Antwoorden / 202 Vragen

gerardk, jammer voor u maar het is geen gezever. hetgeen u noemt is al genoemd en de consumentenwetgeving resp. conformiteitswetgeving kan wel degelijk heel erg relevant zijn. garantie is een zaak tussen fabrikant en verkoper bij een consumentekoop. Niet dus tussen verkoper en consument, tenzij er sprake is van een aanvullende garatieregeling die boven de wetgeving uitgaat!. Helaas weten nog heel veel consumenten dit niet en ook verkopers of doen verkopers alsof ze het niet weten.

th
door thomas46 - Oct 20, 2008 om 16:43
43 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk naar de reactie van vacantie, dit is de enige juiste oplossing

veel plezier er mee

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 20, 2008 om 16:47
16948 Antwoorden / 202 Vragen

beste thomas@ met alle respect maar vacantie is bij lange na niet de enige die dit beperkte antwoord gaf. beperkt omdat het een oplossing kan zijn, het is echter GEEN oplossing als de PC defect is geraakt. Bovendien bepaalt hier de vraagsteller zelf welk antwoord het beste was of wel waarvan de oplossing kwam (is de bedoeling afgezien van de slechte plaats van de beste antwoord knop)

door 00jenny00 - Oct 20, 2008 om 16:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Nou mijn laptop is van dit jaar Januari, dus hij is niet oud.

En ik vond het ook wat onduidelijk, en ik had op forums gelezen, dat ik niet de enige ben met dit probleem.

blackjes
door blackjes - Oct 20, 2008 om 16:53
141 Antwoorden / 34 Vragen

Een beetje oveerbodige vraag Vista of XP??? Engelina schrijft, dat ze haar computer al 2 jaar heeft. 2 jaar geleden werd er nog geen Vista op een computer geïnstalleerd. Ik heb ook een Medion PC, de derde al en ben reuze tevreden. Ook mijn DVD recorder met harde schijf is van Medion en werkt uitstekend. Medion geeft ook goede service, dus er is best wat aan te doen.

en
door engelina_1 - Oct 20, 2008 om 16:59
15 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo allemaal, iedereen bedankt voor de vele tips, waar ik echt iets aan heb gehad.

Van die wetboeken is goed bedoeld, maar helemaal niet aan de orde. Je krijgt bij Aldi standaard 3 jaar garantie en heb ondervonden dat ze daar heel goed mee omgaan.

Systeemherstel was ook niet van toepassing, omdat het probleem zich al langer voordoet.

Ik heb bij apparatenbeheer gekeken, ook daar was alles in orde.

Uiteindelijk heb ik hardware veiligverwijderen gedaan en opnieuw fototoestel geinstalleerd en Memorystick en nu doen ze het gelukkig weer.

Dus nogmaals bedankt.

ku
door kuijpersben - Oct 20, 2008 om 16:59
3 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een oplossing voor.

Waarom u poorten niet meer werken is simpel u hebt de usb poort uitgterokken zonder hem te beveiligen.

Hieronder volgt de oplossing gekregen van Medion zelf, telt ook voor kaarten

Als Medion Kaart lezer uitvalt of USB en PC dan:

Alle kabels los

Schakelaar aan/uit zetten

5x aan/uit knop voorkant drukken

Alles weer aansluiten

Del vasthouden tot scherm komt

Load Optimal Default

Enter

F 10 save exit

Succes

Met vriendelijke groet

Ben Kuijpers

va
door vacantie - Oct 20, 2008 om 17:07
6 Antwoorden / 0 Vragen

Ik  had mijn zin niet afgemaakt en al op verzenden gedrukt.

Hier komt de volledige zin "ik ga er vanuit dat je memorystick niet defect is dus als je dat nog niet gedaan heb eerst even op een andere computer proberen of de stick werkt."

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 20, 2008 om 17:21
16948 Antwoorden / 202 Vragen

OK, goed dat het gelukt is. Weer een bevsetiging ook, dat de service bij Aldi niet zo slecht is als soms gedacht.

th
door thomas46 - Oct 20, 2008 om 17:27
43 Antwoorden / 6 Vragen

Beste mijnheer Gerrit altena

het probleem zit hem in het feit, dat er teveel usb aparaten op die porten gebruikt zijn, dus het opschonen daarvan , doe je door middel door het verwijderen van de porten zelf, kan dus vauit het aparaten beheer, door de usb porten te verwijderen. na het opstarten van de pc, worden de porten vanzelf weer herkent, en de drivers geinstalleerd , en kan de externe hardware weer aangesloten worden, en wordt dan weer erkent, dus dat is eigenlijk het verhaal van vacantie, en neem maar van mij aan dat die usb porten niet defect zijn, overigens lees er de literatuur er maar op na,

Thomas