ja
door jan-henry Jan 26, 2012 om 10:25
Computers & telefonie

Misleidende reclame?

Dinsdag 24-01-2012 j.l was ik even voor 09.00 uur, voor opening, bij een Kruidvatfiliaal om als een van de eersten te kunnen profiteren van de aanbieding van een Android tablet pc. Om 09.02 werd de deur van de zaak geopend en als tweede stond ik in de rij. De dame voor mij wilde voor haar man en zoon een tablet kopen, die zij dus ook aangereikt kreeg. Toen ik aan de beurt was vroeg ik ook een tablet maar de winkel-medewerker vertelde mij dat de tablets uitverkocht waren. Als met stomheid geslagen vroeg ik aan de medewerker of het bij zijn firma normaal was dat de tweede klant van de dag al geen gebruik meer kon maken van de, in de reclamefolder, groot aangeprezen reclame. Zijn antwoord was dat hij slechts twee tablets had binnengekregen en ik hoefde ook niet naar andere Kruidvatfilialen in de buurt te gaan want die hadden er ook maar een paar binnengekregen en die waren ook gegarandeerd weg. Nog steeds verbouwereerd
heb ik de medewerker netjes gevraagd of hij dit normaal vond, hetgeen hij ook een zeer gênante manier van zaken doen vond, maar helaas niet kon veranderen. Ik heb bij de firma Kruidvat een officiële klacht via hun site ingediend maar helaas niets meer vernomen. Nu is mijn vraag: Kan een bedrijf met een dergelijk misleidende reclame als klantentrekker hier zomaar mee wegkomen of is er iets aan te doen. Onder de reclame staat klein-gedrukt: 'Ondanks zorgvuldige inkoop kan het zijn dat dit artikel snel is uitverkocht', maar als tweede klant achter het net vissen is niet snel maar meer met de vaart van een vallende komeet! Het gaat mij absoluut niet om het niet verkrijgen van de tablet pc maar de manier waarop een zaak als Kruidvat met zijn trouwe klanten omgaat vind ik verdomd teleurstellend en niet kunnen.

1168 6 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 26, 2012 om 10:31
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jan-henry schreef op donderdag 26 jan 2012, 10:25]. Nu is mijn vraag: Kan een bedrijf met een dergelijk misleidende reclame als klantentrekker hier zomaar mee wegkomen of is er iets aan te doen. Onder de reclame staat klein-gedrukt: 'Ondanks zorgvuldige inkoop kan het zijn dat dit artikel snel is uitverkocht', .

Ja, dat kan een bedrijf doen, zoals je zegt zijn het Lokertjes en geven ze geen garantie dat er genoeg (voorraard) is en bij Kruidvat is vaak de dag voor de aanbieding ingaat het artikel al aanwezig in de winkel en dus kans dat het op startdag al weg is is daardoor ook groot.
Is de aanbieding wellicht nog online te bestellen bij ze ? Deze ?

vanden bosch
door vanden bosch - Jan 26, 2012 om 13:41
252 Antwoorden / 1 Vragen

Op deze wijze adverteren is misleiding. Het Kruidvat dient voldoende op voorraad te hebben.

Zie de volgende uitspraken van de Reklame Code Commissie:
65603 -Albert Heijn

65984 - Albert Heijn

58306 - Fisher Price

67854 - Aldi

U kunt dus uw klacht neerleggen bij de Reklame Code Commissie. Alleen wat heeft u eraan?

Naming and shaming is uiteindelijk de beste oplossing.

Het Kruidvat is in dit opzicht een organisatie die er een behoorlijk handje van heeft haar klanten te misleiden. Zo hadden ze enige weken geleden postzegels in de aanbieding, terwijl het Kruidvat had kunnen (en moeten) weten dat postzegels nimmer onder de prijs verkocht mogen worden. Gevolg: ruzie met PostNL en een week geen postzegels bij het Kruidvat te koop.

loreleigil
door loreleigil - Jan 26, 2012 om 13:51
678 Antwoorden / 3 Vragen

Ook mooi om op 24 januari een klacht in te dienen en op 26 januari al te melden dat u 'helaas niets meer vernomen' heeft. U geeft een bedrijf 2 dagen de tijd om te reageren? Beetje kort naar mijn mening.

stacey
door stacey - Jan 26, 2012 om 13:59
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Die reclamecode commissie stelt ook geen drol voor..............
Alle bedrijven adverteren al jaren met lokkers waarvan er maar 2 op voorraad blijken te zijn..................
Als mensen eens ophouden altijd maar achter schreeuwende reclame acties aan te rennen houd deze manier van `klantenwerving` wellicht eens op.

Maar dat het bij kruidvat filliaal niet meer ligt is jammer, maar artikel is gewoon via internet te bestellen voor de aanbiedingsprijs dus valt er weinig te klagen mi als je er op die manier toch (alsnog) aan kunt komen........

eva369
door eva369 - Jan 26, 2012 om 14:13
308 Antwoorden / 2 Vragen

misschien is er wel meer op voorraad maar houdt personeel achter. gebeurt ook wel eens met acties.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 27, 2012 om 00:14
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wees blij dat je 'te laat' was, vrijwel alles wat het Kruidvat verkoopt is rommel, je had gegarandeerd spijt van de aankoop gekregen