ro
door romkewijma Jun 26, 2012 om 18:30
Computers & telefonie

Misleiding

Hallo,
Op 21 mei j.l kreeg ik een brief van Telfort zakelijk waarin wordt gemeld dat Atlantic telecom en het zakelijke onderdeel van Telfort op 16 april zijn samengevoegd.
Vervolgens staat er letterlijk: "op dit moment maakt u gebruik van het consumentenaanbod "Beltegoed-abonnement" en dat dit abonnement per 1 oktober wordt beeindigd en dat ik dan automatisch via KPN ga bellen.
De brief gaat verder over hoeveel korting ik wel niet kan krijgen als ik kies voor een 1, 2 of 3 jarig Vast bellen abonnement en dat ik de aangehechte antwoordkaart moet opsturen om mijn abonnement over te zetten. Verder staat er nog een verhaal over hoe mijn huidige beltegoed wordt verrekend.
Het punt is echter : Ik ben helemaal geen klant bIj telfort noch Atlantic telecom noch bij KPN (die als eigenaar van Telfort achter dit smerige staaltje van consumentenmisleiding zit) De argeloze consument wordt zo wel heel gemeen op het het verkeerde been gezet en zit voor hij het weet vast aan een meerjarig contract met KPN.
Waarschijnlijk zijn mijn adresgegevens gebruikt uit de tijd dat ik nog wel KPN klant was (Zoals iedereen). IK vind dat dit niet moet mogen en wil graag weten waar ik hierover een klacht kan indienen. Ze zullen zich wel verschuilen achter het argument van verkeerd bezorgde post, maar ik heb een sterk vermoeden dat deze brief bij de meeste Nederlanders in de bus heeft gelegen.
Met vriendelijke groet,
Romke

1577 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tdehond
door tdehond - Jun 26, 2012 om 18:53
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

U zou een klacht hierover kunnen indienen bij Consuwijzer.

Gezien de zin:
"op dit moment maakt u gebruik van het consumentenaanbod "Beltegoed-abonnement" en dat dit abonnement per 1 oktober wordt beeindigd en dat ik dan automatisch via KPN ga bellen".
lijkt het mij verstandig om Telfort zakelijk te laten weten dat u geen klant bent en dus ook niet automatisch naar KPN gemigreerd dient te worden.


ro
door romkewijma - Jun 26, 2012 om 20:22
2 Antwoorden / 1 Vragen
0


Ik ben idd ook van plan om Telfort hiervan op de hoogte te stellen, echter wil ik eerst graag weten of er ook anderen op deze manier zijn benaderd. Het is toch niet mogelijk dat ze mijn telefoon abonnement kunnen migreren als ik geen abonnement heb? of zie ik dat verkeerd?

gr
door grootvader_1 - Jun 26, 2012 om 21:03
153 Antwoorden / 44 Vragen
0

Bovendien, en tenslotte zijn meerjarige contracten gewoon onzin want in die telecommarkt zullen de prijzen eerder dalen dan stijgen gezien de concurrentie en het "afvlakken van de markt"; d.w.z. dat die markt verzadigd begint te raken en minder mobieltjes zullen worden verkocht.

De Vrije Vogel

ro
door romkewijma - Jun 27, 2012 om 15:02
2 Antwoorden / 1 Vragen
0

Bovenstaande gaat over vast bellen en niet over mobieltjes!
Inmiddels heeft Telfort via de directeur klantenservice contact met mij opgenomen en in afwachting van hun verdere afhandeling zal ik er nog niet inhoudelijk op reageren.

hereistom
door hereistom - Jul 18, 2012 om 14:58
733 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ja helaas kunnen ze dat wel! Alleen als je nergens voor getekend hebt kun je het aanvechten, maar goed dat is weer een heel gedoe!

hereistom
door hereistom - Jul 18, 2012 om 14:58
733 Antwoorden / 1 Vragen
0

Tja dat vind jij onzin, maar die providers niet die willen in die 2 jaar wel die dure mobieltjes terug verdienen met flinke winst!
Daarom heb ik ook een prepaid, veel goedkoper!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Wi
Wintertje0 - Apr 24, 2024 om 21:27
Geldzaken & recht

Zakelijk energiecontract consument

Mijn vader is opgebeld door een energieboer dat het huidige contract bijna afliep. Helaas is hij toegehapt op een aanbieding en heeft een nieuw contract afgesloten.

nu loopt echter het contract van mijn ouders nog twee jaar. Daarom hebben ze een mail gestuurd dat ze afzien van het contract volgens de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Echter reageert de energieleverancier terug dat ze ... Lees meer

to
toets200 - Apr 27, 2024 om 15:11
Geldzaken & recht
kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer