ma
door marita43 Jun 8, 2012 om 14:52
Computers & telefonie

Mobiel bellen en internetten

Wij zijn geabonneerd op internet-plus-bellen van KPN. Daarnaast hebben wij 2 prepaid mobiele telefoons. Omdat wij veel van huis zijn willen wij stoppen met de vaste telefoon/internet. Wie geeft ons tips hoe wij het best gaan bellen en internetten. Let wel: liever geen KPN (zeer elchte ervaringen gehad).

557 4 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 8, 2012 om 15:37
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Ik maak uit het stukje niet op, of je nu volledig mobiel wilt gaan bellen/internetten of je dit ook nog thuis wilt kunnen doen, wat wil je precies?

Heb je toegang tot (gratis) wifi op de plaatsen waar je buitenshuis bent?
Woon je in het Ziggo gebied? Of welke kabelaar is daar actief?
Wat doe je zoal allemaal op internet?
Verblijf je veel in het buitenland? Zo ja in welke landen?

ma
door marita43 - Jun 9, 2012 om 17:02
15 Antwoorden / 6 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 8 jun 2012, 15:37]Ik maak uit het stukje niet op, of je nu volledig mobiel wilt gaan bellen/internetten of je dit ook nog thuis wilt kunnen doen, wat wil je precies?

Heb je toegang tot (gratis) wifi op de plaatsen waar je buitenshuis bent?
Woon je in het Ziggo gebied? Of welke kabelaar is daar actief?
Wat doe je zoal allemaal op internet?
Verblijf je veel in het buitenland? Zo ja in welke landen?

Sorry dat het niet duidelijk was. Wij willen af van de "vaste" telefoon omdat wij veel van huis zijn (bijvoorbeeld overwinteren). Thuis internetten wij met de laptop via het modem van KPN waarmee wij ook bellen. Opgeven van de vaste telefoon betekent dus dat wij ook een oplossing moeten hebben voor onze laptop als wij thuis zijn (buitenshuis maken we vooral gebruik van de openbare wifi-netwerken). Verder hebben wij nu een simpele prepaid telefoon, de vraag is of het niet goedkoper is dan op een abonnement over te gaan. Maar als ik lees over bundels e.d. dan denk ik HELP.

diumenge
door diumenge - Jun 9, 2012 om 18:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je zou voor het thuis gebruik van de laptop prepaid mobiel internet kunnen nemen, bijvoorbeeld van Aldi. Het is prepaid, maar na 30 dagen vervalt het wel. Er zijn natuurlijk nog veel meer aanbieders, dus Aldi is slechts een voorbeeld. Ik zou, omdat je aangeeft veel van huis te zijn en dan wifi te gebruiken, geen abonnement afsluiten. Je moet dan nog wel iets van een USB-modem hebben waarmee mobiel internet kan gebruiken. Kijk hier voor meer informatie.

Neem je wel een abonnement, neem er dan een met een databundel en moderne smartphone die je dan als modem/wifi-hotspot voor je laptop kan gebruiken.

hereistom
door hereistom - Jun 9, 2012 om 18:28
739 Antwoorden / 1 Vragen

Bij T-Mobile heb je prepaid voor de laptop, kost je 0,30 per MB of maximaal 4,50 per dag. Het tegoed is onbeperkt bruikbaar en makkelijk online op te waarderen.
Ik gebruik dit ook voor mijn iPad en werkt prima!

PrePaid Internet