j.
door j.wijlemans Aug 22, 2017 om 17:18
Computers & telefonie

Mobiel bereik met Telfort een Ramp?

Sinds ik een twee-jarig abo bij Telfort heb is het bereik vaak gestoord. Maar het werd steeds slechter: nu heb ik nog zelden bereik! En al ik per vaste lijn bel ben ik €20,- verder en heb nul resultaat.

7166 14 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Aug 22, 2017 om 17:25
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Hoe lang heeft u het 2-jarig abo bij Telfort en ook: als u eerst een andere provider had: was er wel bereik? 't Ligt er natuurlijk ook aan waar u woont. Dus even iets meer info?

tijger1
door tijger1 - Aug 22, 2017 om 17:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Telfort zit op het KPN netwerk, dus u moet prima bereik hebben. Mankeert er wat aan uw telefoon?

En waar verbelt u dan € 20,00 aan met nul resultaat?

Gerry1969
door Gerry1969 - Aug 22, 2017 om 17:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het kan ook een slecht aangesloten netwerkdraadje in uw telefoon zijn.
Dus check.uw bereik met een andere telefoon, is het goed laat dan uw eigen telefoon repareren. Doet de andere telefoon het ook niet dan is het een netwerkissue.

marita5
door marita5 - Aug 22, 2017 om 18:13
11521 Antwoorden / 15 Vragen
ge
door george321 - Aug 22, 2017 om 18:33
390 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u het over buiten in de vrije lucht of over binnen?

jo
door jorisw - Aug 22, 2017 om 22:25
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Probeer het eens met je SIM in een andere toestel (bijvoorkeur ander merk en type) en probeer eens een ander SIM (van een andere provider) in jouw eigen telefoon.

Gr
door Grunn1 - Aug 22, 2017 om 23:19
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Stel uw telefoon eens anders in bij voorkeursnetwerktype, WCDMA, GSM of LTE.
Ik heb t-mobile en had een abbo zonder internet en had de instelling op alleen GSM staan, overal goede verbinding. Toen abbo omgezet met internet dus LTE instellen ivm 3/4G netwerk voor sneller internet maar toen werd de verbinding voor bellen plotseling heel slecht. Nu ingesteld op WDCMA met dus iets langzamer internet maar wel weer een goede mobiele verbinding.

jokeromy
door jokeromy - Aug 23, 2017 om 11:49
32 Antwoorden / 3 Vragen

Heb al jaren Telfort met een prima bereik zelfs in buitenland dus ligt het vast niet bij Telfort ( KPN netwerk )

ke
door kerstdag Aug 23, 2017 om 14:58
68 Antwoorden / 9 Vragen

Ook ik en mijn vrouw hebben al jaren Telfort. Gelukkig hebben wij geen enkel probleem. Niet buiten en ook niet binnen.
Telfort werkt op het netwerk van KPN en dit zegt genoeg dacht ik. Zoals al eerder vermeld, moet het aan uw telefoon (instellingen) werken.
Download anders eens de instellingen op Telfort zelf.
Succes.

Je
door Jedietja - Aug 23, 2017 om 12:02
2 Antwoorden / Vragen

Ik heb al meer dan tien jaar een sim only abonnement bij Telfort. Dit tot volle tevredenheid.
Heeft u al hulp gezocht bij het Telfort Forum? Dit probleem kan vast opgelost worden.

telfortwbcr
door telfortwbcr - Aug 23, 2017 om 12:48
124 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo  j.wijlemans,

Het is helaas geen pretje om slecht bereikbaar te zijn. Wij willen graag kijken wat wij hieraan kunnen doen. Bezoek ons forum en start een nieuw topic. Als je dan je klantgegevens in je profiel opslaat dan gaan we voor je aan de slag.
Laat je hier even een reactie achter zodra je bovenstaande handelingen hebt uitgevoerd? Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet,

Stephen (Telfort Forum Team)

clio23
door clio23 - Aug 23, 2017 om 13:53
49 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had ook altijd slecht bereik met Telfort vooral in de buitengebieden, ben overgestapt naar KPN en nergens meer last van en ik kom in de in de kleinste gehuchten een heel afgelegen gebieden. Telfort gebruikt wel het netwerk van KPN maar dat is eerder een nadeel dan een voordeel en dat merk je vooral op drukke dagen. Als je echt overal goed bereik wilt hebben moet je een originele provider nemen.

ke
door kerstdag Aug 23, 2017 om 15:01
68 Antwoorden / 9 Vragen

Het plusje had dus een minnetje moeten zijn. Sorry.

gerbera
door gerbera Aug 26, 2017 om 16:38
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Telfort gebruikt wel het netwerk van KPN maar dat is eerder een nadeel dan een voordeel en dat merk je vooral op drukke dagen

Beetje tegenstrijdig, Telfort maakt gebruik van het volledige KPN netwerk.
Van bovenstaande zou u nu dan ook nog last moeten hebben, tenzij u een andere (betere) telefoon gebruikt.

audb
door audb - Aug 23, 2017 om 14:41
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Kijk op http://www.antenneregister.nl/Html5Viewer_Antenneregister/Index.html?viewer=antenneregister welke mast van Telfout bij u in de buurt staat. en ga daar eens heen.

Doet uw telefoon het dan nog slecht dan is het toch echt uw telefoon.

Koop anders een telefoon bij de media markt voor €12,50 en stop daar de sim in kijk dan of het is opgelost.

Mocht ook daar bij het niet werken dan heeft u een hele goede redenen om het contract te onbinden op grond van niet geleverde diensten.

Nou Telfout kennende zouden daar niet aan mee willen werken maar daar hebben we in Nederland een kanton rechter voor.

jo
door jorisw Aug 25, 2017 om 15:07
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er staat geen enkele mast van Telfort in de buurt. In geen enkele buurt, want Telfort heeft geen RAN. Buiten dat kan je op die site ook niet zoeken op provider.

bo
door boris47 - Aug 23, 2017 om 18:22
27 Antwoorden / 1 Vragen

https://twitter.com/Telfort
Ik neem altijd via deze link contact op, omdat het mij ook te duur werd. Alles is al vervangen, kabels, mediadox etc. etc. en nu gaat het iets beter. Echter bij alle providers is er wel wat, zo was ik bijv. zeer blij eindelijk van Ziggo af te zien. Een brok ellende en service abominabel.

br
door brui0929 - Aug 26, 2017 om 14:10
635 Antwoorden / 10 Vragen

open instellingen mobiele netwerken netwerk operators kies Telfort.

Gerry1969
door Gerry1969 Aug 26, 2017 om 16:22
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Met een Telfort sim gebeurt dat automatisch.

br
door brui0929 Aug 28, 2017 om 21:26
635 Antwoorden / 10 Vragen

Het kan voorkomen als u in een grensstreek woont dat er naar een ander netwerk actief is België of Duitsland bijvoorbeeld. Dit kunt u dan handmatig wijzigen.

tijger1
door tijger1 Aug 28, 2017 om 21:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat heeft er toch helemaal niets mee van doen. Lees de vraag eens.

gerbera
door gerbera Aug 28, 2017 om 22:28
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Netwerk van Telfort bestaat niet en wordt automatisch KPN netwerk.

br
door brui0929 Aug 28, 2017 om 22:38
635 Antwoorden / 10 Vragen

Ik heb de vraag gelezen proberen kan geen kwaad misschien is het probleem dan opgelost.