na
door nax Oct 16, 2012 om 12:48
Computers & telefonie

Mobiel internet

Sinds juli dit jaar heb ik mobiel internet van Tmobile, maar kon de stick niet installeren op mijn laptop met windows Vista.
Ten einde raad gebruik ik nu mijn notebook(die ik eigenlijk voor navigatie gebruik)waar windows 7 op zit en de stick zich wel laat installeren.Eindeloos gemailt met Tmobile die dan steeds weer de gekste vragen stellen en uiteindelijk- ineens- weer niets meer van zich laten horen.
Een paar keer in de winkel van Tmobile geweest waar je
erg ongeinteresseert te woord wordt gestaan en gewoon niet bevredigend wordt geholpen.Heeft iemand soortgelijke ervaringen cq oplossingen?

2626 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 16, 2012 om 13:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Die dongel werkt ook onder Vista.

ve
door verwijderd - Oct 16, 2012 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

U zult toch werkelijk meer informatie moeten verschaffen, wanneer u een antwoord wenst.

Krijgt u een melding? Zoja welke

Heeft u de stick of wel het abonnement geactiveerd?

Wat meldt T-mobile u?

ve
door verwijderd - Oct 16, 2012 om 18:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

als je de stick aansluit gebeurt er niets, pas na openen bij "computer" volgt de mededeling : ïnternet
explorer is al geinstalleerd, gelieve eerst te deinstalleren.Alleen is-ie nooit geinstalleerd geweest!

Advies in de winkel gevraagd, maar na dezelfde pogingen gedaan te hebben als door mij al waren gedaan, verwezen ze mij naar Tmobile toen ik om een nieuwe stick vroeg.

Als je advies vraagt via Twitter bij Tmobile, overladen ze je met allerlei technische vragen en uiteindelijk krijg je ineens geen reaktie meer.Vraag je dan om antwoord dan begint het hele vragencircus weer opnieuw zoals: je naam- geboortedatum- imeinummer-

ve
door verwijderd - Oct 16, 2012 om 19:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste nax, van welk merk is de stick (dongel)? Zo'n probleem speelde ook eens bij KPN (merk Huawei) en er werd geadviseerd om de software voor vista niet via kpn te downloaden, maar rechtstreeks van de fabrikant op een xp-machine. Deze software werd dan opnieuw op de stick geïnstalleerd.
m.vr.gr.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 12:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijder de eventueel aanwezige geinstalleerde software van de stick.Herstart de PC en installeer eerst de software en drivers van de dongel en doe de dongel pas in de PC als er omgevraagd wordt of nadat alles geinstalleerd is.Schakel eventueel eerst de firewal tijdelijk uit tijdens het installeren.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stop zo gauw mogelijk met de grootste misser van Microsoft : Windows Vista.

Upgrade Vista naar Windows XP of W 7.

Ben je van al die ellende van Vista verlost.

JAN

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Upgraden naar XP is downgraden naar een OS die niet meer ondersteunt wordt door Microsoft.Upgraden naar windows 7 is vaak niet mogelijk op een wat oudere PC (Laptop) en is bovendien een dure oplossing om een een dongel aan de praat te krijgen.

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn Dongel van eveneens T-Mobile deed het ook niet meteen de eerste keer, ik ben toen met mijn laptop naar de winkel geweest, daar hebben ze ook mijn geboortedatum e.d. eerst gevraagd. Dat is om te voorkomen dat men klanten die bij een andere provider of webwinkel een Dongel hebben gekocht, gratis gaat helpen, logisch toch? In de winkel werd ik zeer vriendelijk geholpen, kreeg zelf koffie, even wat getik op de laptop en hij deed het weer. Ik geloof inderdaad dat ze het programma eraf gehaald hebben en weer erop gezet, precies zoals VR1944 ook al voorstelde.
N.B. en dat geldt voor iedereen, als straks je jaar voorbij is, wordt er ineens het dubbele afgeschreven, want het was een actie!!. Bel vriendelijk op, zeg dat je elders wél voor een tientje een abonnement kan krijgen en je kunt weer een jaar voor hetzelfde tientje doorgaan, ik kreeg zelf één tientje teruggestort en werd er geheel ongevraagd ook nog een nieuwe dongel per koerier afgeleverd. Ik gebruik die overigens nog steeds, de oude werkt ook goed, maar ik ben dan ook de vriendelijkheid zelve!
Niet iemand á la winterman sturen dus!

ve
door verwijderd - Oct 17, 2012 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

error in de één na laatste regel, ik gebruik die oude dus nog steeds. Laatste regel is geen error.

ve
door verwijderd - Oct 18, 2012 om 12:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Verwijder de eventueel aanwezige geinstalleerde software van de stick.Herstart de PC en installeer eerst de software en drivers van de dongel en doe de dongel pas in de PC als er omgevraagd wordt of nadat alles geinstalleerd is.Schakel eventueel eerst de firewal tijdelijk uit tijdens het installeren".

hallo VR 1944

Hoe verwijder je de software van de stick? Via computer?En die nieuwe software moet ik dan van internet halen?Dus dan moet ik eerst naar La Place, anders heb ik geen internet.
Moet ik ook de simkaart verwijderen?

Het vervelende is nog steeds dat de computer niet reageert als ik de stick(=dongel?) aansluit en als ik hem open via "computer" dan krijg ik het bericht: Internet explorer is reeeds geinstalleerd, deze eerst deinstalleren en computer opnieuw opstarten!!??

En waarom dit bericht verschijnt?Is nl nooit geinstalleerd geweest!

ve
door verwijderd - Oct 18, 2012 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

F.Weele heeft een prima oplossing,als het om een Huawei dongel gaat.Als er er geen software van de dongel op je PC staat,moet je eerst de drivers en eventuele software installeren en daarna de dongel in een USB slot doen.De simkaart hoeft je er niet uit te halen

nax schreef op donderdag 18 okt 2012, 12:43: "Verwijder de eventueel aanwezige geinstalleerde software van de stick.Herstart de PC en installeer eerst de software en drivers van de dongel en doe de dongel pas in de PC als er omgevraagd wordt of nadat alles geinstalleerd is.Schakel eventueel eerst de firewal tijdelijk uit tijdens het installeren".

hallo VR 1944

Hoe verwijder je de software van de stick? Via computer?En die nieuwe software moet ik dan van internet halen?Dus dan moet ik eerst naar La Place, anders heb ik geen internet.
Moet ik ook de simkaart verwijderen?

Het vervelende is nog steeds dat de computer niet reageert als ik de stick(=dongel?) aansluit en als ik hem open via "computer" dan krijg ik het bericht: Internet explorer is reeeds geinstalleerd, deze eerst deinstalleren en computer opnieuw opstarten!!??

En waarom dit bericht verschijnt?Is nl nooit geinstalleerd geweest!

ve
door verwijderd - Oct 25, 2012 om 21:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

vr1944 schreef op woensdag 17 okt 2012, 12:59: Upgraden naar XP is downgraden naar een OS die niet meer ondersteunt wordt door Microsoft.Upgraden naar windows 7 is vaak niet mogelijk op een wat oudere PC (Laptop) en is bovendien een dure oplossing om een een dongel aan de praat te krijgen.

VR1944,wat een wijze praat vertel jij hier toch, daar houd ik wel van.