va
door varavraagbak May 21, 2010 om 19:11
Computers & telefonie

Mobiel internetten zonder abonnement

Ik wil graag maar 2 maanden van het jaar internetten op mijn laptop.
Dacht zelf aan een Huawei E1750 stick en dan een prepaid simkaart ergens te kopen.Kan er niet achter komen waar!
T-mobile heeft een aanbieding van nooit hoger dan 4,50 per dag.Maar hoe zit het nou met de download snelheid van beide?Is een willekeurige prepaid kaart langzamer dan een abonnement?Graag zou ik wat reakties hebben over wat ik het beste zou kunnen doen.

505 3 Rapporteer

beorn
door beorn - May 21, 2010 om 19:15
66 Antwoorden / 1 Vragen

Er is niet erg veel over prepaid internet te vinden.
Maar op onderstaande site kan je wat meer informatie vinden.

Prepaid Internet

Gr.
Beorn

jscholtes
door jscholtes - May 21, 2010 om 19:39
777 Antwoorden / 31 Vragen

Ik zou je willen attenderen op dekkingsgebied. Als je mobiel bent en je kiest niet voor KPN of Vodafone (zover ik weet), dan heb je wellicht niet eens overal dekking!
Daarnaast je terechte zorg om snelheid. HDSPA is niet overal in Nederland beschikbaar (ook niet via KPN of Vodafone). Hoop dat mensen je de juiste adviezen in deze geven.

to
door tomb2006 - May 21, 2010 om 21:10
15 Antwoorden / 10 Vragen

Er is inderdaad erg weinig op dit gebied. heb afgelopen jaar gedurende een paar maanden de T-Mobile-optie geprobeerd maar dat was een ramp en zeker niet aan te raden: het was onmogelijk om tussentijds het beschikbare tegoed op te vragen en dit was wel belangrijk omdat ik sterk de indruk had dat meer dan het maximale bedrag per dag werd afgeboekt.Tot overmaat van ramp kon de klanten service me niet helpen, sterker begreep er niets van: men is daar absoluut niet ingesteld op dit product en verder word je van het kastje naar de muur gestuurd. Dit is dus niet aan te raden maar een alternatief, behalve steeds inloggen op WiFi plekken heb ik niet.
Voor mij was een geluk dat ik daarna maanden in Argentinie was waar WiFi vrijwel overal gratis is maar in Europa blijft het een probleem.