de
door desesperada Mar 11, 2006 om 13:09
Computers & telefonie

Mobiel unlocken

Beste mensen: Ik wil mijn mobiel telefoon simlock vrij hebben. Via internet heb ik een paar sites gevonden waar  na betaling, kan ik mijn toestel online vrij laten maken. Dat is niet duur, maar is dat betrouwbaar?? wie heeft ervaring??

alvast bedank, desesperada.

2366 22 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 11, 2006 om 13:17
16950 Antwoorden / 202 Vragen

In feite kan alleen de provider de telefoon SIM-lock vrij maken!!

Is de aanbieder een ander dan de provider? Ik zou ernstige twijfel hebben. Overigens wordt na afloop van de eerste abonnementsperiode normaliter een telefoon sim-lock vrij. Misschien is die dat dus al wel, proberen dus.

hutch
door hutch - Mar 11, 2006 om 14:02
4518 Antwoorden / 29 Vragen

Hallo Desesperada,

Normaal kun je na een jaar aan de provider vragen of zij jouw mobieltje willen unlocken. Dit behoren zij dan gratis te doen.

Een andere mogelijkheid is: Simlock vrij maken.

Dit heeft bij mij wel geholpen.

Gr. Hutch

peter
door peter - Mar 13, 2006 om 13:18
33 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou erg voorzichtig zijn met het unlocken op afstand zoals u
schrijft .ik heb een gsm welke bijvoorbeeld alleen dooor openen van de
telefoon en aansluiten via computer simlock vrij kon worden gemaakt
.Het beste is naar een vlooienmarkt of gewone straat markt te gaan of
via markt[laats iemand in de buurt te zoeken die hem kan unlocken.De
programa's welke via internet worden angeboden werken maar op beperkt
aantal gsm's .zelfs bij een  merk zijn de unlockcodes per type
verschillend

co
door corry1 - Mar 13, 2006 om 14:35
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb dat ook gedaan en dat lukte bij mijn Nokia 6230 niet. Uiteindelijk heb ik bij een winkeltje 20 euro betaald maar nu is hij wel simlock vrij.

boer44
door boer44 - Mar 13, 2006 om 14:38
7 Antwoorden / 5 Vragen

http://www.goedkoopunlocken.nl/   Zelf geen ervaring mee,maar goeie dingen over gehoord.Je kan natuurlijk ook de eigen provider vragen.Na een jaar moeten ze hem gratis unlocken.Succes ermee.

ba
door bachanaal - Mar 13, 2006 om 15:01
248 Antwoorden / 7 Vragen

er zijn hier in de stad( en ik denk overal wel) telefoonwinkels die het voor E 15,,- doen. ben je wel de tel .een paar dagen kwijt.ik heb goede ervaring hiermee.( er was zelfs een fietsenmaker die het ook deed)

9b
door 9ball - Mar 13, 2006 om 16:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Zou het toch ook via een winkel doen.

Ben de mijne maar een kwartiertje kwijt geweest.

Mijn vader daarintegen heeft dit ook ooit via internet geprobeerd,weet niet meer precies hoeveel geld kwijt en niks lock vrij.

br
door brommetje - Mar 13, 2006 om 18:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan ook even naar de zwarte markt Beverwijk kostje 5 euro en 2 minuten tijd

ja
door jank - Mar 13, 2006 om 18:15
168 Antwoorden / 8 Vragen

Je provider aanschrijven. KPN stuurt dan een unlock code.

Orange/Dutchtone kan telefonisch.

Bij het invoeren van de unlock code kan het handig zijn, dit zonder simkaart te doen. Dan kun je rustig intoetsten. Anders vraagt het wel enige snelheid en dus behendigheid t.a.v. het intoetsen.

ja
door jank - Mar 13, 2006 om 18:16
168 Antwoorden / 8 Vragen

Ik moest even aanvinken, dat ik op de hoogte wil blijven gehouden.

ij
door ijsvogeltje_1 - Mar 13, 2006 om 19:07
13 Antwoorden / 3 Vragen

Bij welke provider zit je nu? Ik heb zeer goede ervaring met Telfort. Als je je hebt geregistreerd op de  Tlfort site, kun je via deze site je toestel unlocken.Jevoert je tel nr. in, en krijgt de unlock codes via de e-mail toegestuurd. Fluitje van een cent. al verschillende toestellen van Telfort van mijn gezin op deze manier ge-unlocked.

ulyssa
door ulyssa - Mar 13, 2006 om 19:50
30 Antwoorden / 4 Vragen

Klopt, was zo gepiept

mi
door mistermister - Mar 13, 2006 om 19:58
1 Antwoorden / 3 Vragen

De zwarte beurs in Vleuten heeft ook een aantal kraampjes voor het simlockvrij maken. Kost niet veel en voor je het weet is het gepiept.

yo
door yourstruly - Mar 13, 2006 om 21:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

Bij wetgeving is een aantal jaren geleden bepaald, dat een provider na afloop van de eerste abonnementsperiode VERPLICHT is de unlock-code van de betreffende telefoon na SCHRIFTELIJK VERZOEK kenbaar te maken. Natuurlijk is men daar niet blij mee. Vertragen, rekken en allerlei uitvluchten bedenken is dan, helaas, de gebruikelijke procedure. Ik spreek uit ervaring ! Los daarvan zijn er hobbyïsten die links en rechts via internet onder anderen de benodigde software voor legio merken en typen hebben verzameld. Dus als je bij dat soort mensen terecht kunt met je merk en type gsm dan kun je er op wachten. Natuurlijk moet dat wat kosten. Al die software en codes verzamelen kost uiteraard veel tijd en dus geld. Kijk eens op de volgende link : erlan.nl. Daar vind je naast uitleg en mogelijkheden om het relatief goedkoop te laten doen, een complete database van typen met de prijs die er voor gevraagd wordt.. Als je in de buurt woont, ga er naar toe en je kunt er op wachten ! In de afgelopen twee jaar heb ik daar voor enkele euro's al 5 toestellen laten decoderen.

Succes ermee !

bo
door bondt86 - Mar 13, 2006 om 21:52
1 Antwoorden / 0 Vragen

beste mensen,

als jullie even googelen dan kom je al snel op deze site terecht....  http://www.trycktill.com/eng/

het werkt erg goed en is gratis maar wel even kijken of je telefoon erbij staat.Een goede ervaring dus.

ik denk wel dat je garantie verdwijnt maar weet dat niet zeker.

succes !!!!!!!!

me
door mengelkamp - Mar 13, 2006 om 22:38
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan ook naar de markt gaan daar betaal je 7.50 of 10 euro

me
door mengelkamp - Mar 13, 2006 om 22:41
2 Antwoorden / 0 Vragen

je kan ook naar de markt gaan daar betaal je 7.50 of 10 euro

binnen 5 minuten is het gebeurd

ro
door robi - Mar 13, 2006 om 22:46
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ik weet niet waar je woont, maar ik heb onlangs twee telefoons laten unlocken in Eindhoven. Dit is een echte aanrader; klaar terwijl je wacht en niet te duur.Kijk maar eens op de site:www.simlockvrijmaken.nl

Succes!!!

ho
door hogeland1 - Mar 15, 2006 om 17:28
5 Antwoorden / 0 Vragen

Uit eigen ervaring kan ik je meedelen dat het op afstand unlocken vaak niet werkt. Het meest veilige is om met je mobiel naar een winkel te gaan. Ik was E 15.- kwijt en met een minuut was het gepiept. Tip, neem een simkaart van een andere provider mee om te kijken of het gelukt is.

Suc6.

Marc

ho
door hogeland1 - Mar 15, 2006 om 17:28
5 Antwoorden / 0 Vragen

Uit eigen ervaring kan ik je meedelen dat het op afstand unlocken vaak niet werkt. Het meest veilige is om met je mobiel naar een winkel te gaan. Ik was E 15.- kwijt en met een minuut was het gepiept. Tip, neem een simkaart van een andere provider mee om te kijken of het gelukt is.

Suc6.

Marc

mv
door mvanhout - Mar 19, 2006 om 20:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn mobiel gratis simlock vrij laten bij t-mobile. Gewoon een briefje sturen en je krijgt per post de instructies. Dit was gratis.

mv
door mvanhout - Mar 19, 2006 om 20:37
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb mijn mobiel gratis simlock vrij laten bij t-mobile. Gewoon een briefje sturen en je krijgt per post de instructies. Dit was gratis.