Ru
door Ruband Oct 14, 2020 om 19:22
Computers & telefonie
Mobiele nummers-porteren niet gelukt, krijg ik ongevraagd nieuwe nummers. Help!

Mobiele nummers-porteren niet gelukt, krijg ik ongevraagd nieuwe nummers. Help!

Via Mobiel.nl heb ik twee nieuwe sim-only abonnementen bij Youfone voor 2 jaar afgesloten.

Deze met de voorwaarden dat ik mijn oude vertrouwde nummers kon behouden en dat mijn oude provider werd opgezegd.

Doordat ik hier mijn vrouw moet verzorgen, omdat ze met corona op bed ligt, heb ik helaas niet gezien dat ik de SMS-en van Youfone moest bevestigen om mijn nummers te kunnen porteren.

Elf dagen geleden kreeg ik een email van Youfone dat ik abonnementen voor 2 jaar met onbekende nummers zijn geactiveerd. Ik heb geprobeerd de abonnementen te annuleren, maar dat kon niet meer, omdat ze volgens Youfone al een maand in werking zijn!?! Mijn oude nummers wil ik niet kwijt, maar 4 telefoonnummers heb ik niets aan. Kunt u mij helpen?

3718 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

Topantwoord

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 14, 2020 om 19:40
2094 Antwoorden / Vragen
12

U heeft opdracht gegeven uw oude provider op te zeggen dus ik verwacht eigenlijk dat uw oude nummer reeds vrijgegeven is. In dat geval kan niemand er nog wat aan doen. Anders zou Youfone een tweede poging moeten doen om te porteren maar daar lijken ze weinig zin in te hebben. Alles bij elkaar is het denk ik redelijk kansloos.

Ru
door Ruband - Oct 14, 2020 om 21:48
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Mijn oude nummers zijn nog niet weg, ze hebben mijn oude provider nooit benaderd. Die heb ik nog. Op het moment heb ik onnodig 4 mobiele nummers ipv 2!

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Oct 14, 2020 om 22:31
2094 Antwoorden / Vragen

Dan is er volgens mij technisch geen belemmering voor porteren. Youfone stuurt een verzoek en de nummers komen naar hun toe.

marita5
door marita5 - Oct 14, 2020 om 22:24
11534 Antwoorden / 15 Vragen
1

Hallo Ruband , 

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/vergelijken-en-overstappen/telecom/telefoonnummer-meenemen

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Oct 14, 2020 om 22:25
98 Antwoorden / 1 Vragen
1

Probeer eens of de symkaart nog werkt van de oude provider. Neem dan daarmee contact op.

Ru
door Ruband Oct 16, 2020 om 15:32
1 Antwoorden / 1 Vragen

Heb ik gedaan. Youfone weigert de nummers nog te porteren

diumenge
door diumenge - Oct 14, 2020 om 23:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Als je nu over zowel de oude als nieuwe nummers beschikt zou overzetten mogelijk moeten zijn. Lukt dat toch niet én je wil echt graag de oude nummers behouden dan zou je ze over moeten kunnen laten zetten op twee prepaid kaartjes bij een ander provider, en daarna alsnog naar Youfone.

brui0929_20654
door brui0929_20654 Oct 15, 2020 om 06:26
98 Antwoorden / 1 Vragen

Dit lukt wel ik had ook een ander telefoonnummer gekregen op het moment dat ik een nieuwe symkaart nodig had.
En heb mijn oude telefoon terug kan ook van abonnement naar prepaid.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 15, 2020 om 09:54
16885 Antwoorden / 202 Vragen
0

Dit lijkt mij toch echt een probleem dat u met/bij Youfone moet oplossen. Op zich is het al merkwaardig dat u  11 dagen geleden de genoemde e-mail krijgt met inzake toekennen van ongewenste telefoonnummers, en zijdens Youfone wordt gemeld dat 'ze al een maand in werking zijn'. 

Kan ik er vanuitgaan dat u al  abonnementen bij Youfone had en dus ook Sim kaarten? Ik ben dan wel heel erg nieuwsgierig waarom die dan niet meer bruikbaar zouden kunnen zijn. Of had u eerst abonnementen bij een andere oprovider? Dat wordt mij uit uw vraag niet duidelijk.

Heeft u nu 2 of 4 telefoonummers? Ik begrijp uit uw vraag dat u er twee nieuwe kreeg maar de oude wenst te behouden.


Zie deze info m.b.t. indienen klacht: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/klagen-bij-de-internetprovider  en ook de info die YouFone self geeft m.b.t. geschillencommissie: https://support.youfone.nl/support/solutions/articles/14000103453-hoe-werkt-de-klachtenprocedure-van-youfone-  en dus: sla die weg in..

Wij kunnen als vrijwilligers die op basis van ervaring en eigen kennis  niets anders dan u proberen goede en bruikbare tipos te geven. M.i. ligt, herhaald en kort de oplossing bij YouFone.

Ru
door Ruband Oct 16, 2020 om 15:35
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, ik heb nu nog twee abonnementen bij Hollandsnieuwe en nu ook nog 2 abonnementen bij Youfone. Dus totaal 4 abonnementen.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

kasper1961
kasper1961 - Apr 24, 2024 om 15:33
Voeding & gezondheid

Zero sugar jumbo

tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer