Mobiele nummers-porteren niet gelukt, krijg ik ongevraagd nieuwe nummers. Help!
Via Mobiel.nl heb ik twee nieuwe sim-only abonnementen bij Youfone voor 2 jaar afgesloten.
Deze met de voorwaarden dat ik mijn oude vertrouwde nummers kon behouden en dat mijn oude provider werd opgezegd.
Doordat ik hier mijn vrouw moet verzorgen, omdat ze met corona op bed ligt, heb ik helaas niet gezien dat ik de SMS-en van Youfone moest bevestigen om mijn nummers te kunnen porteren.
Elf dagen geleden kreeg ik een email van Youfone dat ik abonnementen voor 2 jaar met onbekende nummers zijn geactiveerd. Ik heb geprobeerd de abonnementen te annuleren, maar dat kon niet meer, omdat ze volgens Youfone al een maand in werking zijn!?! Mijn oude nummers wil ik niet kwijt, maar 4 telefoonnummers heb ik niets aan. Kunt u mij helpen?
Topantwoord
U heeft opdracht gegeven uw oude provider op te zeggen dus ik verwacht eigenlijk dat uw oude nummer reeds vrijgegeven is. In dat geval kan niemand er nog wat aan doen. Anders zou Youfone een tweede poging moeten doen om te porteren maar daar lijken ze weinig zin in te hebben. Alles bij elkaar is het denk ik redelijk kansloos.
Mijn oude nummers zijn nog niet weg, ze hebben mijn oude provider nooit benaderd. Die heb ik nog. Op het moment heb ik onnodig 4 mobiele nummers ipv 2!
Dan is er volgens mij technisch geen belemmering voor porteren. Youfone stuurt een verzoek en de nummers komen naar hun toe.
Hallo Ruband ,
Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .
https://www.consuwijzer.nl/vergelijken-en-overstappen/telecom/telefoonnummer-meenemen
Probeer eens of de symkaart nog werkt van de oude provider. Neem dan daarmee contact op.
Heb ik gedaan. Youfone weigert de nummers nog te porteren
Als je nu over zowel de oude als nieuwe nummers beschikt zou overzetten mogelijk moeten zijn. Lukt dat toch niet én je wil echt graag de oude nummers behouden dan zou je ze over moeten kunnen laten zetten op twee prepaid kaartjes bij een ander provider, en daarna alsnog naar Youfone.
Dit lukt wel ik had ook een ander telefoonnummer gekregen op het moment dat ik een nieuwe symkaart nodig had.
En heb mijn oude telefoon terug kan ook van abonnement naar prepaid.
Dit lijkt mij toch echt een probleem dat u met/bij Youfone moet oplossen. Op zich is het al merkwaardig dat u 11 dagen geleden de genoemde e-mail krijgt met inzake toekennen van ongewenste telefoonnummers, en zijdens Youfone wordt gemeld dat 'ze al een maand in werking zijn'.
Kan ik er vanuitgaan dat u al abonnementen bij Youfone had en dus ook Sim kaarten? Ik ben dan wel heel erg nieuwsgierig waarom die dan niet meer bruikbaar zouden kunnen zijn. Of had u eerst abonnementen bij een andere oprovider? Dat wordt mij uit uw vraag niet duidelijk.
Heeft u nu 2 of 4 telefoonummers? Ik begrijp uit uw vraag dat u er twee nieuwe kreeg maar de oude wenst te behouden.
Zie deze info m.b.t. indienen klacht: https://www.consumentenbond.nl/alles-in-1/klagen-bij-de-internetprovider en ook de info die YouFone self geeft m.b.t. geschillencommissie: https://support.youfone.nl/support/solutions/articles/14000103453-hoe-werkt-de-klachtenprocedure-van-youfone- en dus: sla die weg in..
Wij kunnen als vrijwilligers die op basis van ervaring en eigen kennis niets anders dan u proberen goede en bruikbare tipos te geven. M.i. ligt, herhaald en kort de oplossing bij YouFone.
Nee, ik heb nu nog twee abonnementen bij Hollandsnieuwe en nu ook nog 2 abonnementen bij Youfone. Dus totaal 4 abonnementen.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Zero sugar jumbo
tot mijn verbazing zit er gewoon suiker in de frisdrank van jumbo sinas zero sugar en cola zero sugar,vreem want op de etiket staat groot ..zero sugar.. dn mag je er van uit gaan dat er geen suiker in zit,dus al dietijd als suikerpatient ben ik dus misleid..mag dit zomaar suiker in frisdrank terwijl er zero sugar op staat. Lees meer
Oude stroom meter verplicht vervangen ?
Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel
...
Lees meer
Webwinkel
Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.
Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden.
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer