Zu
door Zuydam.gz Nov 1, 2017 om 11:57
Computers & telefonie

Mobiele telefoon garantie

Mijn telefoon heb ik een dag binnen maar nu blijkt dat hij stuk is.S mal scherm wat niet hoort.Dus ik besluit om hem terug te sturen en mijn geld terug.Dit is niet m9gelijk omdat er twee krasjes op zitten die ik die ene dag nooit heb gezien. Nu krijg ik 144euro minder terug,is dit normaal?

992 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 12, 2017 om 15:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Waarom laat u hem niet repareren?

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 12, 2017 om 15:11
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Nee.

marita5
door marita5 - Nov 12, 2017 om 16:10
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Zuydam Gz ,

 Nu krijg ik 144euro minder terug,is dit normaal?

Nee .

Gaat het product binnen zes maanden na aankoop kapot? Of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit uw schuld was .

Voor verdere informatie , klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 12, 2017 om 18:57
3449 Antwoorden / 25 Vragen

De leverancier kan de krasjes aantonen en die zijn 100% zeker niet fabrieksaf.
Dus ts maakt geen kans.

marita5
door marita5 Nov 12, 2017 om 19:08
11519 Antwoorden / 15 Vragen

En dat weet u zeker , want u was erbij , bij u maakt niemand een kans .

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 12, 2017 om 22:07
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@Marita ik ben inderdaad een keer bij een Chinese telefoonproducent geweest en ik durf met zekerheid te zeggen dat A er nooit iets in de verpakking zal ontbreken en B dat geen beschadigde telefoon de fabriek verlaat. De controle is bizar streng.

ne
door neodutchio - Nov 12, 2017 om 19:16
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Als de telefoon in nieuwstaat terug gestuurd zou worden had u meer kans gehad om het volle bedrag terug te krijgen. Er moet nu een nieuw scherm op. En ja, dit voor uw rekening. Tenzij de krasjes er al op zaten toen u de telefoon kreeg, maar dat had u dan direct moeten melden na ontvangst.

sw
door swat1500 - Nov 13, 2017 om 01:31
3789 Antwoorden / 0 Vragen

U had een garantieclaim moeten doen en niet de "niet tevreden geld terug" claim. In het laatste geval bent u inderdaad aansprakelijk voor schade aan het teruggeven toestel.