lieston
door lieston Oct 28, 2010 om 11:24
Computers & telefonie

Modem c.a.

Goeie dag,
Ik woon in Frankrijk en heb een adsl/telefoon-verbinding via de provider SFR.
Mijn PC is aangesloten op een modem van de provider.
Via deze modem komt mijn internet binnen en mijn vast telefoonlijn is aangesloten op deze modem.
Sinds gisteren heb ik nog wel internet maar geen telefoon(signaal) meer.
Natuurlijk heb ik de provider[bij mijn buren] gebeld en hopelijk komen ze gauw met een oplossing.

De vraag van mij als een leek = : Is het beslist noodzakelijk de modem van de provider te gebruiken of kan ik deze vervangen door zelf een apparaat (router??) te kopen??

641 5 Rapporteer

freya
door freya - Oct 28, 2010 om 14:33
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo lieston,

Als het modem van de provider is, dan moeten die het ook maar oplossen lijkt mij. Dan zou ik zelf toch geen geld uit gaan geven.
Waarschijnlijk kun je zelf ook wel iets kopen, maar dan moet je wel opletten dat je het juiste type koopt en uiteraard dien je dan ook alle instellingen te weten (van je provider), die nodig zijn om het modem in te kunnen stellen.

m.vr.gr. Freya

lieston
door lieston - Oct 28, 2010 om 14:37
50 Antwoorden / 27 Vragen

Dank voor je reactie; ik zal de provider achter z' n vodden zitten.

av
door avelswij59 - Oct 28, 2010 om 18:47
3 Antwoorden / 0 Vragen

Aan een router heb je niets. Je moet nl. aanloggen bij je provider en dat doe middels hun modem. Heb je het modem al een keer helemaal uitgezet ? Soms helpt dat. Misschien zijn door omstandigheden de instellingen op je modem veranderd: die zou je dan opnieuw in moeten stellen. Als dat niet werkt en je modem heb je pas, kun je het misschien op garantie gooien. Ik zou niet snel zelf een modem kopen omdat je provider maar bepaalde typen modems accepteert (afhankelijk van o.a. het protocol dat ze gebruiken).
Is je telefoon nog wel goed ? Probeer hem eens bij de buren of andersom, sluit de telefoon van je buren aan op jouw modem. Heb je een Volt meter ? Dan moet op de twee draadjes naar de telefoon ca. 48V gelijkspanning staan. Is dat er niet ? Dan is je modem stuk.
Bonne Chance.

gsm
door gsm - Oct 28, 2010 om 23:01
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zet inderdaad (zie vorige reactie) het modem uit, dus de stroom er af. Wacht 5 minuten voordat je de modem weer aan zet. Best kans dat je daarna weer telefoon hebt.

lieston
door lieston - Oct 29, 2010 om 09:58
50 Antwoorden / 27 Vragen

Dank voor al jullie reacties. Mijn telefoontoestel werkt wel voor 100%. Er zit iets fout
in de modem zelf. De provider stuurt mij een nieuw modem toe.
Kost even tijd maar zal dan wel goed komen neem ik aan.
Nogmaals bedankt!