da
door daan81 May 3, 2009 om 13:01
Computers & telefonie

Moederbord kapot

Ik heb in 2006 een Macbook gekocht bij A-Mac Applestore in Utrecht en die vertoont nu kuren. Al een aantal keer kreeg ik hem niet meer uit de slaapstand en als ik hem dan uitschakelde, kreeg ik hem niet meer aan. Ik heb mijn Macbook teruggebracht naar A-Mac en zij hebben hem ter reparatie aangenomen. Daar heb ik €85,- voor betaald, maar ik kreeg hem terug met het verhaal dat ze niks konden vinden, maar dat hij het wel weer deed. Nu heb ik steeds hetzelfde probleem, maar gaat hij na een dag weer gewoon aan. Op internet staat dat deze symptomen bij een kapot moederbord horen. Als dat zo is, dan hangt daar een rekening van €400,- aan. A-Mac zegt dat dit niet onder de garantie valt. Is dat zo? Ook moet ik hoogstwaarschijnlijk weer €85,- betalen als ik hem weer inlever, terwijl ze het probleem niet verholpen hebben. Wat moet ik doen?

438 3 Rapporteer

macwouter
door macwouter - May 3, 2009 om 14:26
825 Antwoorden / 9 Vragen

Beste Daan.
Geen paniek,het komt best wel goed . Een Mac gaat niet zomaar stuk. Wat ik je wil aanraden is een bezoekje te brengen op dit forum http://macwereld.nl/forum/nieuwe_posts/. Het is mij een beetje opgevallen dat je niet bekend bent met allerlei truckjes en tooltjes die de Mac heeft bijv, een P.R.A.M.Reset en schijfcontrolle met herstel en diverse. Op het Mac forum zitten enkele experts die je exact uitleggen wat je moet doen. Ik kan je op dit moment hier niet mee helpen omdat ik het probleem verder nooit heb gehad op mijn iMac. Oja maak eerst en account aan.

NatureTravel
door NatureTravel - May 4, 2009 om 13:19
646 Antwoorden / 8 Vragen

€ 400,- voor een nieuw moederbord is onzin, dat weet Apple en dat weet A-Mac ook. Een Exchange moederbord is aanzienlijk goedkoper en de uit- en inbouwkosten hoeven niet meer dan € 50,- te bedragen.

Bovendien heeft A-Mac blijkbaar een verkeerde diagnose gesteld en heeft u betaalt voor foutief uitgevoerde werkzaamheden.

Ga met A-Mac in overleg om uw geld terug te krijgen of een fikse korting op een vervangend bord te krijgen zou ik zeggen.

Suc6

an
door anker - May 5, 2009 om 16:01
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem met een moederboard,maar dan van Acer.Schrijf een aangetekende brief aan deze winkel,waarbij u de winkel in gebreke stelt.u kunt daaraan toevoegen,dat er een verdeelsleutel aan vastzit qua kosten,  bv 1/6 voor u,en 5/6 voor de winkel,want zij zijn degene die het produkt aan u hebben verkocht.

Een moederboard gaat 4 tot 6 jaar mee,en de winkel heeft dus een ondeugdelijk product aan u verkocht,en deze uitspraak is afkomstig van een medewerker van de consumentenbond,die laptop van mij is nog geen twee jaar oud en kost mij maar liefst 375 euro ter reparatie!Geen haar op mijn  hoofd die daar aan denkt om dit maar klakkeloos te accepteren,...en ben dus nu mijn recht aan het halen,....veel succes Bastiaan