ha
door habrajoh Nov 14, 2010 om 17:19
Computers & telefonie

Monoply van Ziggo

Iedereen heeft zo z'n ervaringen met Ziggo en leert er op zijn manier mee leven want er is weinig alternatief. Ik ben gestart als internet abonnee bij @home en zodra telefonie ook mogelijk was heb ik een Alles in 1 pakket genomen. bij dit abonnement kreeg ik ook €5 extra korting op telefonie gedeelte dus betaalde ik €34.90 + los nog €10 voor antenne. Na de overgang Naar Ziggo kreeg ik eerst problemen met mijn router waarbij Ziggo me als antwoord gaf dat ik maar een andere moest kopen. Ik heb het opgelost met een tijdklok die mijn router iedere nacht nu even uitzet en daardoor gewoon blijft functioneren. Nu kreeg ik verige mnd een brief van Ziggo waarin stond dat mijn abonnement van losse onderdelen ??? ging verdwijnen en ik een alles in 1 pakket zou krijgen wat aansloot bij mijn huidige wensen. Echter mijn € 5 korting was dan wel weg. Toen ik aangaf wat ik dan ging betalen als ik telefonie op zou zeggen, bleek dat ook het antenne geld wat reeds een tijdje ook in het abonnement is opgenomen, ineens van 11.95 naar 16.95 gaat. Dus hoe dan ook in de nieuwe situatie ga ik altijd minimaal €5 meer betalen voor hetzelfde. Als ik vraag hoe het kan dan mijn alles in 1 van @home ineens 3 losse abonnementen zijn van Ziggo, kan niemand daar antwoord op geven en wordt er alleen maar gesproken over hetgeen wat vanaf januari nog maar mogelijk is. Doordat we in onze regio weinig alternatief hebben heeft Ziggo hier mooi gebruik van gemaakt om sommige onderdelen van abonnementen met 50% te verhogen. Ja en dat kan zo maar. KPN telefonie had vroeger ook die monopoly positie en zie wat er van over is gebleven. Dus Ziggo komt ook nog wel aan de beurt.

996 11 Rapporteer

birdies
door birdies - Nov 14, 2010 om 17:50
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......ineens van 11.95 naar 16.95 gaat......

Je kan het ook anders bekijken: 80 - 90% v.d. abonnees betalen al vele jaren rond de 16,- euro, jij hebt al die tijd dus minder betaald dan die 80 - 90%. Dat wordt nu dan eens gelijk getrokken.

Als alternatief kan je schotel of digitenne nemen.

ha
door habrajoh - Nov 14, 2010 om 19:43
1 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 14 nov 2010, 17:50]......ineens van 11.95 naar 16.95 gaat......

Je kan het ook anders bekijken: 80 - 90% v.d. abonnees betalen al vele jaren rond de 16,- euro, jij hebt al die tijd dus minder betaald dan die 80 - 90%. Dat wordt nu dan eens gelijk getrokken.

Als alternatief kan je schotel of digitenne nemen.

Waarom niet allemaal naar 11.95 dan???

birdies
door birdies - Nov 14, 2010 om 19:49
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Waarom niet allemaal naar 11.95 dan???....

Tja, waarom moeten we überhaupt nog betalen voor dit soort zaken? Zou allemaal gratis moeten zijn. Zo kunnen we natuurlijk nog even door gaan.

Als je het allemaal te duur vindt, kun je ook postduiven nemen. Oh nee, die moeten eten. Beter dan maar met rooksignalen gaan werken.

birdies
door birdies - Nov 14, 2010 om 19:52
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. Naast schotel, digitenne is tele2 ook nog een optie. Dus ik zie het monopolie niet.

dobby
door dobby - Nov 15, 2010 om 02:38
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 14 nov 2010, 19:49]......Waarom niet allemaal naar 11.95 dan???....

Tja, waarom moeten we überhaupt nog betalen voor dit soort zaken? Zou allemaal gratis moeten zijn. Zo kunnen we natuurlijk nog even door gaan.

Als je het allemaal te duur vindt, kun je ook postduiven nemen. Oh nee, die moeten eten. Beter dan maar met rooksignalen gaan werken.

Hm.. je hebt al wel RFC 1149, (dacht ik uit mn hoofd?) maar of er voor tv ook iets werkbaars is? nou ja - IPTV dan maar :P

(sorry - melige bui, niet op letten)

börgemeister
door börgemeister - Nov 15, 2010 om 02:45
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 14 nov 2010, 19:49]......Waarom niet allemaal naar 11.95 dan???....

Tja, waarom moeten we überhaupt nog betalen voor dit soort zaken? Zou allemaal gratis moeten zijn. Zo kunnen we natuurlijk nog even door gaan.

Als je het allemaal te duur vindt, kun je ook postduiven nemen. Oh nee, die moeten eten. Beter dan maar met rooksignalen gaan werken.

Rooksignaalen?! Denk dan ook even aan de milieuwetgeving!

börgemeister
door börgemeister - Nov 15, 2010 om 02:50
506 Antwoorden / 25 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 14 nov 2010, 19:52]P.S. Naast schotel, digitenne is tele2 ook nog een optie. Dus ik zie het monopolie niet.

Tele2! Als je geen bloed onder nagels wil weghalen of je bloed wilt laten koken? Neem dan zeker geen Tele2.

Jammer dat de libralisering op dit vlak nog niet van toepassing. Hoewel ik meen dat er kartelvorming onderling tussen de providers is.

Als klant van ZIGGO zie ik ook wel regelmatig wat de klanten van UPC krijgen voorgeschoteld, dan heb ik toch liever ZIGGO (alles in 1)!

erwindehaas
door erwindehaas - Nov 28, 2010 om 11:35
8 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben net ook het zelfde onderwerp geplaatst.

Ik ben het ook niet eens met wat ze doen.

Maar als ik ook deze reactie's krijg, lijkt het net of ziggo personeel er achter zit.
zoveel reacties waar je niets aan hebt lijkt wel klantenservice werk.

Mijn pakket is goed hoe het nu is. Ik wil gewoon niet meer betalen omdat ziggo zo nodig de snelheden wil verhogen.

Erwin de Haas

birdies
door birdies - Nov 28, 2010 om 11:39
6104 Antwoorden / 31 Vragen

......Ik ben net ook het zelfde onderwerp geplaatst.......

Waarom een nieuw topic als er al eentje loopt.

erwindehaas
door erwindehaas - Nov 28, 2010 om 21:00
8 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 28 nov 2010, 11:39]......Ik ben net ook het zelfde onderwerp geplaatst.......

Waarom een nieuw topic als er al eentje loopt.

In de hoop dat er betere reactie's op komen dan op deze.
Er worden reactie's gezet waar deze meneer of mevrouw niets aan heeft.
--
Ik zie een reäctie van u:
P.S. Naast schotel, digitenne is tele2 ook nog een optie. Dus ik zie het monopolie niet.

Op de kabel markt zijn er niet zoveel aanbieders.
Ik bedoel Tele 2 en Digitenne gaan niet via de kabel.
En via telefoonlijn is de snelheid lang niet altijd wat er gezegt wordt

Er is we degelijk monopolie op de kabelmarkt.

Maar goed ik ga verders niet meer in discussie over dit.

Deze meneer of mevrouw wil geholpen worden net als ik.
En ik persoonlijk zie in de reactie's geen oplossing.

Het gaat erom dat het abonnement aangepast wordt zonder dat je dat wilt
en ook dat je meer gaat betalen zonder dat je dat wilt.

En je automatisch meer moet betalen omdat je automatisch naar een duurder abonnement gezet wordt i.p.v. een goedkoper abonnement

Ik heb niet gevraagt om sneller internet.

Na lang gedonder heb je alles werkend en tevreden over het product
en gaat er weer een hoop veranderen. omdat hun dat nodig vinden.
Het is toch niet de keuze geweest van de klant.

En als ze meer snelheden enzo willen aanbieden zetten ze er maar meer abonnemanten bij.

nb
door nbw - Nov 29, 2010 om 01:59
521 Antwoorden / 24 Vragen

Kan me helemaal vinden in het probleem van de vraagsteller. Probeer maar eens te klagen bij Ziggo met een terechte klacht. Je verdwijnd in een woud van kostbare onkunde als je belt. Bovendien kan het zomaar gebeuren dat je onterechte rekeningen krijgt. Betaal je deze niet dan sluit automatisch het systeem en kun je niet meer bellen/internetten of tv kijken. Bel de helpdesk met een andere telefoon is dan je optie. Echter daar helpen ze je niet opdat het systeem A4 aangeeft wat in ZIggo-taal een wanbetaler is. Dat is de absolute macht van het systeem.

En waarom stap je dan niet over naar de concurrent? Immers je hebt keuzevrijheid als consument. Onzin de concurrent heeft dezelfde problemen en doet niets beter.Gecreerde marktwerking heet zoiets. Wou dat ik in Belgie woonde .Daar kost internet/telefonie/kabel 30 euro per maand perfect. Ik mag deze service niet afnemen omdat we weliswaar 1 europa zijn maar geen keuzevrijheid hebben.