ca
door careon Oct 20, 2013 om 12:03
Computers & telefonie

MP3 speler wordt niet meer herkend

Mijn MP3 speler wordt niet meer herkend op de computer.
De laatste keer gewoon met veilig verwijderen eruit gehaald en nu krijg ik in het schermpje van de MP3 "disconnected" te zien en er wordt onder "mijn computer" ook geen nieuwe letter zichtbaar/toegekend.
Op mijn laptop werkt de MP3 wel gewoon.
Wie kan mij helpen?

20577 26 Rapporteer

ca
door careon - Oct 20, 2013 om 12:33
16 Antwoorden / 8 Vragen

Nog een toevoeging: onder Aparaatbeheer zijn nergens gele tekentjes te zien.

ge
door gerboe - Oct 20, 2013 om 12:43
806 Antwoorden / 0 Vragen

Je zou een andere usb poort kunnen proberen en/of via configuratiescherm - apparaten en printers op 'een apparaat toevoegen' kunnen klikken waarna Windows naar nieuwe apparatuur gaat zoeken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 20, 2013 om 14:31
16892 Antwoorden / 202 Vragen

Heeft u al eens 'systeemherstel' geprobeerd naar een tijdstip dat de speler nog wel werd herkend?

Met systeemherstel komen soms 'wonderen' tot stand.

Zo niet, nagaan of de driver gecorrumpeerd is geraakt (mogelijk is de driver booster van IOBIT dan nuttig)

gsm
door gsm - Oct 20, 2013 om 16:54
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het kan soms helpen om de PC stroomloos te maken en daardoor te resetten:

Zet de PC op de normale manier uit.
De stekker uit het stopcontact en bij een laptop ook de batterij eruit.
In die toestand een paar keer op de AAN-knop drukken.

De PC is nu gereset.
Sluit alles weer aan en kijk of het werkt.

ca
door careon - Oct 21, 2013 om 09:03
16 Antwoorden / 8 Vragen

De oplossingen van Gerboe werken helaas niet.

GerritAltena: de laatste keer dat ik de mp3 speler aan de computer heb gehangen was begin augustus. Zo ver teruggaan met systeemherstel durf ik niet, want weet niet wat dat weer overhoop haalt.

Het antwoord van GSM ga ik nu proberen.

ca
door careon - Oct 21, 2013 om 09:33
16 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=gsm schreef op zondag 20 okt 2013, 16:54]Het kan soms helpen om de PC stroomloos te maken en daardoor te resetten:

Zet de PC op de normale manier uit.
De stekker uit het stopcontact en bij een laptop ook de batterij eruit.
In die toestand een paar keer op de AAN-knop drukken.

De PC is nu gereset.
Sluit alles weer aan en kijk of het werkt.

Helaas werkt ook deze oplossing niet. In ieder geval bedankt voor de reactie.

laaglander
door laaglander - Oct 21, 2013 om 09:35
473 Antwoorden / 1 Vragen

hallo careon,

er staat nergens wat voor merk het is. Is het een Apple product, dan moet je i-tunes installeren, die zal hem voor je proberen te herstellen.

Laaglander

ca
door careon - Oct 21, 2013 om 09:38
16 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=laaglander schreef op maandag 21 okt 2013, 09:35]hallo careon,

er staat nergens wat voor merk het is. Is het een Apple product, dan moet je i-tunes installeren, die zal hem voor je proberen te herstellen.

Laaglander
[/quote

Het is een Cowon D2]

laaglander
door laaglander - Oct 21, 2013 om 10:10
473 Antwoorden / 1 Vragen

dank je voor je reactie, maar had je vraag ook niet goed gelezen.. je zei dat die op de laptop het nog wel deed.

soms wil het zo zijn dat hij de "drive letter" is kwijt geraakt. Hoor je het het bekende geluidje wanneer je hem aansluit? (het usb geluidje?)

kijk voor die drive letter: in eht configuratie scherm -> systeem en beveiliging -> systeembeheer -> cumputerbeheer -> schijfbeheer

ca
door careon - Oct 21, 2013 om 10:21
16 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=laaglander schreef op maandag 21 okt 2013, 10:10]dank je voor je reactie, maar had je vraag ook niet goed gelezen.. je zei dat die op de laptop het nog wel deed.

soms wil het zo zijn dat hij de "drive letter" is kwijt geraakt. Hoor je het het bekende geluidje wanneer je hem aansluit? (het usb geluidje?)

kijk voor die drive letter: in eht configuratie scherm -> systeem en beveiliging -> systeembeheer -> cumputerbeheer -> schijfbeheer

Het USB geluidje hoor ik, in het scherm van de MP3 zie ik ook dat er gezocht wordt maar dat lukt niet en dan de melding in dat scherm Disconnected.

Als ik onder schijfbeheer kijk zie ik ook geen letter toegekend worden.

edrick3
door edrick3 - Oct 21, 2013 om 10:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=careon schreef op zondag 20 okt 2013, 12:33]Nog een toevoeging: onder Apparaatbeheer zijn nergens gele tekentjes te zien.

Maar staat daar wel iets vermeld van je mp3-speler?
Zo ja, klik dan rechtermuisknop en klik op installatie ongedaan maken.
Sluit daarna je MP3 speler aan en kijk of de driver opnieuw geïnstalleerd wordt en alles weer werkt.

Suc6

ca
door careon - Oct 21, 2013 om 11:04
16 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 21 okt 2013, 10:48][quote=careon schreef op zondag 20 okt 2013, 12:33]Nog een toevoeging: onder Apparaatbeheer zijn nergens gele tekentjes te zien.

Maar staat daar wel iets vermeld van je mp3-speler?
Zo ja, klik dan rechtermuisknop en klik op installatie ongedaan maken.
Sluit daarna je MP3 speler aan en kijk of de driver opnieuw geïnstalleerd wordt en alles weer werkt.

Suc6

Nee daar staat niets vermeld van mijn MP3 speler onder het hoofdstukje USB-controllers.
Als ik die MP3 in de usb stop dan wordt dit scherm ververst, het usb geluidje hoor ik maar er wordt geen usb apparaat aan de lijst toegevoegd.

edrick3
door edrick3 - Oct 21, 2013 om 11:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@careon,

Op het net gevonden:

Je gaat naar Start, Instellingen, Configuratiescherm en opent daar Systeem en dan naar tabblad Hardware, klik op Apparaatbeheer.

Zoek naar het juiste apparaat, niet te snel opgeven, kan namelijk op diverse plaatsen staan, die van mij stond, meen ik, eerst onderaan bij de USB controllers, na de wijziging onder Portable devices.

Klik op tab Stuurprogramma dan komt de Wizard updates voor hardware te voorschijn, selecteer, "Nee, nu niet" en klik op volgende.

Selecteer daarna "Ik wil zelf kiezen (geavanceerd)" en klik op volgende.

Klik op "Niet zoeken. Ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren" en klik op volgende.

En daar is de boosdoener: selecteer hier "USB-apparaat voor massaopslag" en klik volgende.

Klik op "voltooien" en klaar.

Wellicht lukt het zo bij jou ook.

Suc6

ca
door careon - Oct 21, 2013 om 11:28
16 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 21 okt 2013, 11:20]@careon,

Op het net gevonden:

Je gaat naar Start, Instellingen, Configuratiescherm en opent daar Systeem en dan naar tabblad Hardware, klik op Apparaatbeheer.

Zoek naar het juiste apparaat, niet te snel opgeven, kan namelijk op diverse plaatsen staan, die van mij stond, meen ik, eerst onderaan bij de USB controllers, na de wijziging onder Portable devices.

Klik op tab Stuurprogramma dan komt de Wizard updates voor hardware te voorschijn, selecteer, "Nee, nu niet" en klik op volgende.

Selecteer daarna "Ik wil zelf kiezen (geavanceerd)" en klik op volgende.

Klik op "Niet zoeken. Ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren" en klik op volgende.

En daar is de boosdoener: selecteer hier "USB-apparaat voor massaopslag" en klik volgende.

Klik op "voltooien" en klaar.

Wellicht lukt het zo bij jou ook.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Oct 21, 2013 om 11:35
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@careon,

?????

ca
door careon - Oct 21, 2013 om 11:35
16 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 21 okt 2013, 11:20]@careon,

Op het net gevonden:

Je gaat naar Start, Instellingen, Configuratiescherm en opent daar Systeem en dan naar tabblad Hardware, klik op Apparaatbeheer.

Zoek naar het juiste apparaat, niet te snel opgeven, kan namelijk op diverse plaatsen staan, die van mij stond, meen ik, eerst onderaan bij de USB controllers, na de wijziging onder Portable devices.

Klik op tab Stuurprogramma dan komt de Wizard updates voor hardware te voorschijn, selecteer, "Nee, nu niet" en klik op volgende.

Selecteer daarna "Ik wil zelf kiezen (geavanceerd)" en klik op volgende.

Klik op "Niet zoeken. Ik bepaal zelf welk stuurprogramma ik wil installeren" en klik op volgende.

En daar is de boosdoener: selecteer hier "USB-apparaat voor massaopslag" en klik volgende.

Klik op "voltooien" en klaar.

Wellicht lukt het zo bij jou ook.

Suc6

Ik heb alle onderdelen geopend onder Apparaat beheer maar kan hem niet vinden/herkennen dus weet niet waar te beginnen.
Als ik een willekeurig usb apparaat markeer en kies voor stuurprogramma bijwerken dan krijg ik ook andere vragen dan jij aangeeft, de optie "Zelf bepalen welk stuurprogramma ik kies" krijg ik nergens. Ik heb hier ook weinig verstand van dus ben bang fouten te maken en het erger te maken.

edrick3
door edrick3 - Oct 21, 2013 om 12:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@careon,

Dan weet ik het helaas ook niet meer.
Dat wordt dus de laptop gebruiken i.c.m. de MP3-speler. ;-)

Met vr.gr.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 21, 2013 om 16:02
16892 Antwoorden / 202 Vragen

Indien nog geen succes: probeer systeemherstel, ook al is het een datum in augustus of daarvoor.
Dat kan absoluut geen kwaad. Het enige dat vervogens gebeurt is het krijgen van opnieuw alle updates van windows na die datum.

Ik ben recent met deze handigheid 8 maanden teruggegaan en met succes (na het niet lukken van diverse tipos die ik via deze site kreeg)

aurora1
door aurora1 - Oct 21, 2013 om 16:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Probeer eens schijfcontrole met repair. Duurt wel even en niet onderbreken.

ge
door gerboe - Oct 21, 2013 om 17:34
806 Antwoorden / 0 Vragen

De gebruiksaanwijzing zegt dit: De computer herkent de speler niet wanneer deze wordt aangesloten: Als de speler nog niet door de PC wordt herkend, drukt u op RESET naast de USB-ingang aan de onderkant van de speler.
De D2 heeft mogelijk extra stuurprogramma’s nodig voor Windows 98.
De aansluiting op een externe USB-hub is mogelijk niet stabiel als gevolg van de lage spanning.D2 moet rechtstreeks op de USB-poort van de PC worden aangesloten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 22, 2013 om 16:18
16892 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=gerboe schreef op maandag 21 okt 2013, 17:34]De gebruiksaanwijzing zegt dit: De computer herkent de speler niet wanneer deze wordt aangesloten: Als de speler nog niet door de PC wordt herkend, drukt u op RESET naast de USB-ingang aan de onderkant van de speler.
De D2 heeft mogelijk extra stuurprogramma’s nodig voor Windows 98.
De aansluiting op een externe USB-hub is mogelijk niet stabiel als gevolg van de lage spanning.D2 moet rechtstreeks op de USB-poort van de PC worden aangesloten.

Windows 98 verwijzing? Daarnaast: ik beschik over een desktop en 3 latops, waar is de reset onder de USB aansluiting bij mijn resp. HP (win7), Toshiba Win 8.1), Dell Win7) en Hewlet packard Win XP)apparaten?

laaglander
door laaglander - Oct 22, 2013 om 16:41
473 Antwoorden / 1 Vragen

@gerritaltena : jammer dat je niet even de handleiding leest van de MP3-speler.. inderdaad dus de verwijzing naar windows98 en de reset button staat in die handleiding en slaat dus niet op de pc of laptop maar op de MP3 speler en daar zit een reset button naast de usb aansluiting.

ca
door careon - Oct 23, 2013 om 09:03
16 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=aurora1 schreef op maandag 21 okt 2013, 16:41]Probeer eens schijfcontrole met repair. Duurt wel even en niet onderbreken.

Gedaan maar heeft niet geholpen helaas.

ca
door careon - Oct 23, 2013 om 09:06
16 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op maandag 21 okt 2013, 16:02]Indien nog geen succes: probeer systeemherstel, ook al is het een datum in augustus of daarvoor.
Dat kan absoluut geen kwaad. Het enige dat vervogens gebeurt is het krijgen van opnieuw alle updates van windows na die datum.

Ik ben recent met deze handigheid 8 maanden teruggegaan en met succes (na het niet lukken van diverse tipos die ik via deze site kreeg)

Als ik er niet uitkom met andere tips dan ga ik deze doen als ik daar meer tijd voor heb want er zijn veel updates geweest.

ge
door gerboe - Oct 23, 2013 om 10:46
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op dinsdag 22 okt 2013, 16:18]Windows 98 verwijzing? Daarnaast: ik beschik over een desktop en 3 latops, waar is de reset onder de USB aansluiting bij mijn resp. HP (win7), Toshiba Win 8.1), Dell Win7) en Hewlet packard Win XP)apparaten?

ik citeer uiteraard uit de gebruiksaanwijzing van de speler zoals duidelijk aangegeven in de tekst en ook als zodanig begrepen door @laaglander

ge
door gerboe - Oct 23, 2013 om 12:55
806 Antwoorden / 0 Vragen

Nog een allerlaatste poging: je zou de allerlaatste Firmware voor de D2 op je MP3 speler kunnen installeren via deze link