remi
door remi Feb 1, 2009 om 06:50
Computers & telefonie

Msn virus

ik ben heel erg stom geweest ik geef het toe. ik kreeg gisteren via een kennis een linkvian msn. met de tekst hier een foto van jou met mn email adres...en daar klikte ik op... met het gevolg ik heb geen verbinding meer met internet en 2 minuten later krijg ik een blauw beeld met witte tekst.. wat er staat weet ik niet meer maar t was niet iets goeds..en dit gebeurd me dus iedere keer als ik de computer opstart. ik heb al geprobeerd om via veilige modus het virus eruit te krijgen maar iedere keer na 2 minuten krijg ik weer dat blauwe beeld met witte tekst. wat is de beste oplossing nu? de computer opnieuw formateren? of is er een andere oplossing?

866 37 Rapporteer

miranda1
door miranda1 - Feb 1, 2009 om 09:21
20 Antwoorden / 3 Vragen

Beste Remi,

Je kan proberen om je hele harde schijf leeg te maken en Windows er opnieuw op te zetten. Maar of je er daar mee bent...ik ben er bang voor want het schijnt een hartnekkig virus te zijn.

Persoonlijk denk ik dat je beter een nieuwe harde schijf erin kan zetten....ben je wel alles kwijt maar dan ook het virus.

Succes ermee.

Gr, Miranda

aurora1
door aurora1 - Feb 1, 2009 om 10:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Remi,

Heb je nog een naam van een virus gezien (bijv. met/na openen foto)? Dan die naam intikken op Google en kijken of je dan oplossingen vindt.

Misschien kun je proberen om in veilige modus - F8 - met systeemherstel de pc terug te zetten, hoewel dat mogeijk niet meer werkt wegens het virus (je kunt dan systeemherstel misschien beter uitzetten) of:

in veilige modus msn messenger uninstallen, zien of dat iets oplost, dan scannen met bijv MBAM (malwarebytes) en vervolgens de pc goed cleanen (met bijv.ccleaner).

Als die programma's niet op je besmette pc staan, kun je mogelijk ze via een schone pc downloaden en via een stickje op de besmette pc zetten.

Met een schone pc naar de site symantic, mogelijk vind je daar de juiste tool om het virus te verwijderen;

Op Google intikken: msn virus. Je vindt dan diverse forums met uiteenlopende oplossingen.

Op Google intikken: blauw scherm met witte letters. Ook dan vind je diverse sites met suggesties.

Ik ben benieuwd of iets van het bovenstaande het probleem oplost.

Succes,

vr.g.

remi
door remi - Feb 1, 2009 om 11:02
317 Antwoorden / 84 Vragen

nou ik heb ook nog geprobeerd om via de veilige modus het bestand te verwijderen en ik dacht dat het gelukt was maar toen ik de computer opnieuw opstarte kwam weer de melding dat de computer besmet was.systeemherstel gaat niet meer dat heb ik ook al geprobeerd ccleaner had ik ook al geprobeerd maar is ook niet gelukt. ik kan maar 2 minuten gebruik maken van de computer, daarna krijg ik weer t blauwe beeld te zien met witte letters.

aurora1
door aurora1 - Feb 1, 2009 om 11:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik begrijp dat je geen naam van een virus hebt gezien.

Als systeemherstel niet meer werkt (komt dan door dat virus) probeer het dan uit te zetten via veilige modus: Deze computer-eigenschappen-systeemherstel en hokje aanvinken. Dan verdwijnen alle herstelpunten inclusief waar dat virus in zit als het goed is. Dan nogeens MBAM proberen. Vergeet overigens niet systeemherstel weer aan te zetten als de problemen eenmaal zijn opgelost.

Wat je ook nog kunt proberen is om de kabels uit de pc te halen, inclusief electra, dan 10 minuten of langer wachten, de stekkers incl. electriciteit er weer in, opstarten en ook weer VM proberen. Haal dan ook de kabels er af van bijv. luidsprekers e.d. dus wat je niet direct nodig hebt.

Verder toch ook eens op de sites kijken die ik noemde.

Is het een gewone pc of een laptop?

aurora1
door aurora1 - Feb 1, 2009 om 11:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Je zegt dat de pc meldt dat hij besmet is, wat meldt hij dan, is er een foutcode bij?

edwardus
door edwardus - Feb 1, 2009 om 12:00
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Wat ik hiervan niet begrijp is dit: in 2005 heb je een vraag gesteld over antivirus software. Daarop heb je een waslijst aan mogelijkheden gekregen. Nu zeg je dat je in veilige modus het bestand probeert te verwijderen. Waarom dan niet in veilige modus een virusscan uitvoeren met een van die scanners die je toen (hopelijk) gekozen hebt?

Overigens heb ik nog wel een tip voor je hoe je veilig kunt MSN-en. Als je geïnteresseerd bent laat maar weten. Het lijkt me ook verstandig dat je vanaf nu (als je systeem weer schoon is) wel image backups gaat maken, externe schijven zijn nu zó goedkoop geworden, dat kan geen excuus zijn om het niet te doen. WD 1TB = €89 bijvoorbeeld, en dalende.

gsm
door gsm - Feb 1, 2009 om 14:18
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als de PC niet meer helemaal is opgestart en telkens voor die tijd al een blauw scherm heeft, probeer dan eens F8 te drukken bij het opstarten van de PC.
Kies dan de Laatst bekende goed werkende configuratie (Last Known good).

remi
door remi - Feb 1, 2009 om 14:34
317 Antwoorden / 84 Vragen

trojan horse injector BW sinh.exe is de viruscode en na 2 minuten krijg ik dit te zien er is een probleem gevonden. windows is afgesloten om schade te voorkomen. irol_not_less_or_equal
als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet moet u de computer opnieuw opstarten.als het scherm nogmaals word weergegeven kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren.controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstaleerd.is dit een nieuwe i nstalatie vraag de leverancier dan of er nieuwe windows updates zijn die u nodg hebt.als de problemen enz enz
dan technche informatie stop: oxoooooooA(oxooooooe8,0x00000002,0x000000001,0x80702a16) ik ben naar de site van avg gegaan en gekeken bij de virus encyclopedie en die kon niks vinden. aurora1 wat jij voor oplossing had heb ik ook gedaan maar heeft niet geholpen.systeemherstel kon ik ook niet doen,want de datum staat op 1 februari vandaag dus. nu wil ik me ff richten tot edwardus: ik heb sinds 2005 de avg free virusscanner en ben er tevreden mee. helaas heeft hij deze virus niet kunnen verwijderen blijkbaar ook niet in de veilige modus. dus om zo te reageren vind ik een beetje raar. gsm
wat jij beschreef werkte dus heel even ik had voor 3 minuten internet,maar daarna niet meer.

remi
door remi - Feb 1, 2009 om 14:38
317 Antwoorden / 84 Vragen

oja edwardus ik heb een externe schijf

ag
door agathatet - Feb 1, 2009 om 16:38
17 Antwoorden / 3 Vragen

Zelf heb ik dit probleem ook gehad op MSN, ik kreeg ook een link van een kennis over een foto van mij. Ik klikte de link aan. Mijn AVG ging direct op tilt maar het leed was al geschied. Ik heb van alles geprobeerd om het virus te verwijderen, tot aan een schone installatie aan toe, maar het heeft niet geholpen.

De pc doet alles zoals het hoort, maar zodra hij op internet komt, klapt ie uit, het scherm wordt zwart en ik moet hem uitzetten dmv de aanknop 5 sec. in te drukken. Heb er een kennis die er verstand van heeft naar laten kijken. Die heeft een nieuwe internetkaart (?) erin gezet. Helaas.... Van ellende heb ik een nieuwe pc gekocht. Ik hoop dat het bij jou wel op te losssen is. Succes.

off topic:

Toevallig heb ik afgelopen week deze pc bij mijn ouders geinstalleerd in de hoop dat ie het misschien wel weer zou doen. Nee dus, hij klapt nog steeds uit als ie verbinding met internet maakt. Heeft iemand toevallig een idee wat hier aan te doen is want de pc is eigenlijk nog snel genoeg, zeker voor mijn ouders.

groetjes, Aagje.

birdtweety
door birdtweety - Feb 1, 2009 om 16:49
115 Antwoorden / 21 Vragen

ik weet dat het een aardnekkige virus is uit ervaring want iedereen maakt deze fout gemakkleijk.heb hem wel weg gekregen door eerst allen extrene mediums te formateren en los te koppelen.zodat deze virus vrij zijn.daarna heb ik een schone instalatie uit gevoerd en daarna was hij weg.

heb ook bij een vriend moeten doen en daar eerst de extrene mediums schoon gemaakt.en dan de wormscanner mbam gescant en deze heefthem er uit gehaald. mbam kun hier downlaoden http://www.malwarebytes.org/mbam.php

succes er mee

edwardus
door edwardus - Feb 1, 2009 om 17:23
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Aagje, als je de pc formatteert en opnieuw installeert, valt-ie dan ook uit? Zo ja, dan denk ik dat er een defecte elco op het moederbord zit. Heb dit ook eens meegemaakt. Is wel goed te zien als je de kast openmaakt.

edwardus
door edwardus - Feb 1, 2009 om 17:28
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Met die externe schijf raad ik je aan om af en toe een full backup te maken, dan kun je die in geval van zo'n incident eenvoudig terugzetten.
Da's nu te laat, nu zul je moeten schoonmaken met MBAM of Super Antispyware e.d. en maar hopen dat je er van af komt. Anders uithuilen en opnieuw installeren.

Het kan niet vaak genoeg gezegd worden: maak backups als je data je lief is.

ag
door agathatet - Feb 1, 2009 om 18:19
17 Antwoorden / 3 Vragen

@edwardus, de pc heb ik nog nooit geformateerd. Heb net ff zitten googelen om te kijken wat het precies is en wat ik moet doen. Formateren is dat in de magnetische sporen en sectoren orde in de chaos wordt aangebracht begrijp ik. Omdat daarna ook opnieuw geinstalleerd moet worden is dit een flinke klus waar ik komend weekend tijd voor vrij zal gaan maken.

Jij schrijft dat een defecte elco het ook kan zijn en dat dit goed te zien is al je de kast open maakt. Ik heb er geen verstand van en heb hier ook op gegoogeld. Pfff, ik zag een foto ergens en dat gaat ver boven mijn pet. En als ik al weet wat vervangen moet worden moet dat ook nog eens gesoldeerd worden. Een typisch mannending dus waar ik me niet aan wagen zal. Ik zal eerst maar eens gaan formateren. Dank voor je antwoord.

Mvg, Aagje.

edwardus
door edwardus - Feb 1, 2009 om 19:59
6844 Antwoorden / 14 Vragen

(Sorry Remi het loop iets door elkaar)

Dit zijn elco's in diverse verschijningsvomen:

In computers zijn ze meestal zoals die zwarte uiterst rechts. Als er ergens op zo'n elco een ongewone bult zit of er lekt een bruin goedje uit, dan is deze defect. Vervanging is voor een handige soldeerbout-jockey niet moeilijk. Het zijn onderdeeltjes die in de electronica winkel een paar kwartjes kosten, laten repareren kan ook maar is helaas wel veel duurder natuurlijk.

Mocht je over die pc verder nog vragen hebben, maak dan s.v.p. een nieuwe vraag aan, dat is wel zo aardig voor Remi.

edwardus
door edwardus - Feb 1, 2009 om 20:11
6844 Antwoorden / 14 Vragen
ag
door agathatet - Feb 1, 2009 om 21:07
17 Antwoorden / 3 Vragen

Sorry remi, jouw vraag heb ik een beetje gekaapt voor mijn eigen probleem. Ik hoop dat je zelf ook geholpen bent met de gegeven antwoorden. Succes hoor.

Edwardus, dank voor de plaatjes, een stuk duidelijker voor me. Ik zal eerst de kast openschroeven en naar zo een zwart ding (elco) kijken of er iets uit loopt of bol staat voordat ik ga formateren. Als ik nog vragen heb, maak ik een nieuwe aan. Je hebt mij een heel eind op weg geholpen. Nogmaals dank.

Mvg, Aagje.

remi
door remi - Feb 1, 2009 om 21:20
317 Antwoorden / 84 Vragen

nee mijn probleem is nog steeds niet verholpen nadat ik alles
geprobeerd heb wat andere hebben aangedragen..dus word t formatteren en
dan maar hopen dat de computer het doet. en niet dat de harde schijf
kapot is.maar heb nog een vraag stel dat ik een back-up maak van de c schijf kan ik alle programma's er op zetten of moet ik toch via internet sommige programma's downloaden..

dirck
door dirck - Feb 1, 2009 om 22:14
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Remi,

Download en installeer deze programma's eens, na het installeren eerst de programma's de nieuwste update's laten installeren.
RoqueRemover

Start dan de computer in de veilige modus op en laat de programma's dan eens de gehele computer scannen.

Om in de veilige modus te komen, druk je tijdens het opstarten van de PC herhaaldelijk op de F8 toets, net zolang totdat je een scherm te zien krijgt waarin je kan kiezen om op te starten in de veilige modus.
Kies dan veilige modus zonder netwerk ondersteuning.

Groet, Dirck

dirck
door dirck - Feb 1, 2009 om 22:20
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik wil je afraden om een back-up te maken van de C: schijf, omdat je dan ook het virus meeneemt naar de back-up.

Wel kun je je documenten en andere persoonlijke spullen kopiëren en op een extern medium zetten.

edwardus
door edwardus - Feb 1, 2009 om 22:28
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Helemaal mee eens alleen RogueRemover bestaat niet meer, het is nu oncderdeel van MBAM, da's alleen maar mooi dus.

remi
door remi - Feb 1, 2009 om 23:21
317 Antwoorden / 84 Vragen

dirck ik denk dat je me verkeerd begrepen heb of ik heb t verkeerd uitgelegd. ik bedoel het volgende: als ik alles geformatteerd heb, en er alles weer erop heb gezet kan ik dan alle programma's op de externe schijf zetten? of moet ik sommige programmas downloaden van internet? ik weet dat je windows niet op de externe schijf kan zetten maar kan je wel alle andere programmas op de schijf zetten bv de printer de scanner enz enz?

dirck
door dirck - Feb 1, 2009 om 23:50
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb je inderdaad verkeerd begrepen, sorry daarvoor.

Als je alles opnieuw geïnstalleerd hebt, dan zou je een image van de harde schijf kunnen maken door middel van Norton Ghost of een ander programma die hiervoor geschikt is.
Als er dan wat gebeurd met de harde schijf, dan kun je zo weer die image terugzetten. (ook kun je die image op een nieuwe harde schijf zetten als de oude harde schijf stuk zou gaan)

Programma's kun je wel op een andere schijf neerzetten, maar bij het installeren van een programma worden er ook gegevens weggeschreven naar C:\Windows en naar het register.
Dus als je de C: schijf weer formatteerd, ben je die gegevens weer kwijt en zal je het programma weer opnieuw moeten installeren.

Groet, Dirck

aurora1
door aurora1 - Feb 2, 2009 om 01:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De door u genoemde trojan horse kan ik op internet helaas niets over vinden. Jammer dat het nog niet lukte MSN te uninstallen.

Ik vermoed dat uw systeemherstel niet aanstond, of dat u hem inmiddels al had uitgezet en dus daarom alleen de datum 1 februari vond. Systeemherstel niet vergeten aan te zetten als alles weer goed functioneert.

Heeft u de prullenmand ook geleegd?

Voor virusscanners geldt dat soms niet elke scanner alles vindt of kan verwijderen, vandaar dan ook die losse extra programmaatjes zoals MBAM, of specifieke progjes speciaal voor een bepaald virus. Overigens als u MBAM geinstalleerd hebt moet u hem eerst updaten alvorens te gaan scannen.

Op de site van VirusAlert vond ik deze MSN Photo Virus Remover.

Als deze link niet werkt, ga dan naar de site: VirusAlert, tik in het zoekvakje MSN Virus, in het overzicht dat u dan links ziet de bovenste link aanklikken, dan belandt u bij deze remover.

Komt u wel in de veilige modus? Dwz met het opstarten herhaaldelijk F8 drukken. Dan verschijnt een zwart scherm waarop u met de pijltjestoets veilige modus kunt kiezen en dan enter geven. Vervolgens krijgt u dan een wonderlijk scherm.

vr.gr.

remi
door remi - Feb 2, 2009 om 07:35
317 Antwoorden / 84 Vragen

dankje voor het tooltje.ik had zoals je beschreef eerst het systeem herstel uitgeschakeld en toen de handelingen gedaan. en toen weer ingeschakeld.maar heb een vraag je schreef dat ik  eerst t tooltje moet updaten, maar op de computer waar de virus zit heb ik geen internetverbinding die is uitgeschakeld toen ik de virus binnen kreeg.dus kan ik hem niet updaten ook heb ik de prullenbak leeg gemaakt.ook heb ik maar 2 minuten om al deze handelingen te doen. na 2 minuten krijg ik weer dat blauwe beeld te zien met witte letters. ook als ik m in de veilige modus zet

aurora1
door aurora1 - Feb 2, 2009 om 08:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Goede morgen Remi,

Dank voor het (ook weer puntsgewijs) terugmelden.

Systeemherstel uitgeschakeld laten zolang de pc nog niet in orde is. Die moet u pas weer inschakelen als de pc weer als vanouds werkt. De pc slaat met ingeschakeld systeemherstel anders steeds weer de besmette gegevens op. Ik bedoelde het updaten van MBAM, maar als dat niet kan wegens het ontbreken van de internetverbinding, gewoon proberen te scannen met zoals hij op de besmette pc staat. Van het msn tooltje in de link weet ik dat niet, vaak moet je zulke tooltjes eerst even updaten. Maar wat niet gaat, gaat niet. U moet het msn tooltje met een schone pc downloaden en met een stickje of zo op de besmette pc proberen te zetten. Snel binnen 2 minuten steeds werken dus en hopen dat iets lukt. De ene keer scannen met MBAM en hopen dat die binnen 2 minuten het virus weet te pakken. Eerst de snelle scan proberen. Levert dat niets op dan de diepe scan van MBAM. En anders hopen dat u binnen 2 minuten steeds opnieuw stapsgewijs met het andere tooltje iets kunt. Eerst het tooltje installeren als dat lukt (dat gaat in de regel snel) en direct scannen of dat proberen bij een volgende 2 minuten "sessie". Steeds dus in veilige modus werken. Ik hoop dat het lukt en dat er niet iets anders (ook nog) met de pc aan de hand is, of dat u moet herinstalleren e.d. Als u moet herinstalleren lees dan svp ook eerst goed wat anderen zeggen over virus in backups mogelijk meenemen etc..

Succes,vr.gr., we horen het wel weer van u.

remi
door remi - Feb 2, 2009 om 08:49
317 Antwoorden / 84 Vragen

nou het is me eindelijk gelukt...wat heb ik gedaan.ik heb eerst het
tooltje op mijn laptop gezet en toen op de externe schijf. toen heb ik
de externe schijf aagesloten op de computer. toen heb ik de computer
opgestart in de veilige modus en het tootlje geïnstalleerd en laten
lopen.

hij vond 2 virussen en  heeft m verwijderd. daarna de computer weer
gestart en hij doet het. hij loopt al meer dan 10 minuten dus de virus
is er uit. mijn dank voor iedereen die een oplossing gegeven heeft...

voortaan geen linken meer aanklikken van bekenden.....

aurora1
door aurora1 - Feb 2, 2009 om 09:06
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gefeliciteerd! Dank voor het terugmelden en hoe het uiteindelijk is gelukt en: graag gedaan. Maar er is nog wat werk aan de winkel....

Systeemherstel uitzetten - ok-ok en dan weer aanzetten. Dan cleanen met bijv. Ccleaner, ATF cleaner o.i.d. Nogeens een MBAM scan doen (nu kunt u hem wel eerst updaten) voor de zekerheid, en ook nog maar eens uw gewone scan (AVG meen ik). Dan wederom cleanen. Uw pc moet dan helemaal schoon zijn en zonder nog restanten van virussen in bijv. backups, als het goed is. Nee, inderdaad maar geen onbekende zaken aanklikken...

Prettige dag verder (zal nu wel lukken) en vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Feb 2, 2009 om 09:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En..... de externe schijf zou ik ook nog even scannen.....

edwardus
door edwardus - Feb 3, 2009 om 00:13
6844 Antwoorden / 14 Vragen

"voortaan geen linken meer aanklikken van bekenden....."
enkel nog van onbekenden? ;)

Mijn aanbod van blz 1 staat nog steeds.

remi
door remi - Feb 3, 2009 om 00:33
317 Antwoorden / 84 Vragen

hahaha edwardus neee hoor ook niet van onbekenden... maar onbekenden staan ook niet in mn msn...en wat je aanbod betref daar ga ik graag op in..

edwardus
door edwardus - Feb 3, 2009 om 22:25
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Veilig MSN'en kun je door deze te encapsuleren in een virtuele omgeving. Wát in een wát? hoor ik je denken. Er is software (gratis en betaald) voor virtualisatie, dat houdt in dat (een deel van) je computer in een afgeschermde omgeving draait. Voorbeelden die ik ken zijn o.a.: Returnil Virtual System (hele C: afgeschermd), SandboxIE (per proces afzonderlijk af te schermen) en BufferZone (per programma af te schermen).

Met BufferZone zou je bijv. kunnen instellen dat MSN Messenger altijd afgeschermd draait, in andere bewoording: MSN Messenger kun je in de BufferZone plaatsen.

Met SandboxIE kun je bijv. instellen dat de MSN Messenger die automatisch opgestart wordt met Windows afgeschermd wordt, in andere bewoording: MSN Messenger kun je sandboxed draaien.

Met Returnil kun je alleen de hele C: schijf in z'n geheel afschermen of in het geheel niet, bij gebruik van Returnil zou je kunnen kiezen om de C: af te schermen voordat je met MSN gaat chatten, nadeel: je moet de pc herstarten om de afscherming op te heffen (niks op C: blijft daarbij bewaard).

edwardus
door edwardus - Feb 3, 2009 om 22:35
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Persoonlijk zou ik aanraden om eens SandboxIE te proberen (kan gratis). De enige beperking van de gratis versie is dat hij na een tijdje bij het starten zegt dat je even moet wachten en dat je geen 2 sandboxes tegelijk kunt draaien (wel meerdere processen binnen 1 sandbox).

Het voordeel van de sandbox is dat je er dingen in kunt bewaren en desgewenst verplaatsen naar de "echte" niet-virtuele schijf, het beschermt óók je andere schijven zoals D:, een externe disk etc. en je kunt in geval van een besmetting gewoon in de SandboxIE control de sandbox leeggooien. Weg besmetting.

Het starten van MSN Messenger moet je dan in de Registry vervangen zodat er sandboxie voor staat. Dus bijv.:
"C:\Program Files\Sandboxie\Start.exe" "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
in plaats van "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

Laat maar even weten of je er wat voor voelt.

remi
door remi - Feb 3, 2009 om 23:55
317 Antwoorden / 84 Vragen

ik heb  een beetje begrepen waar sandboxie over gaat en wil hem wel instaleren. maar als ik hem instaleer hoe moet ik dit doen? opslaan op de c schijf en waar moet ik dat  bestand zetten? en als ik het programma open hoe dan verder? niet te moeilijke uitleg graag hahahahaha

edwardus
door edwardus - Feb 4, 2009 om 00:15
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Gewoon net als met andere software: downloaden en opslaan (ik kies bijv. altijd C:\software), daarna dubbelklikken waarmee het geïnstalleerd wordt. Simpel genoeg?

remi
door remi - Feb 4, 2009 om 00:25
317 Antwoorden / 84 Vragen

ok duidelijk nee wat ik niet begrijp is het volgende: je schreef het volgende: Het starten van MSN Messenger moet je dan in de Registry vervangen zodat er sandboxie voor staat. Dus bijv.:
"C:\Program Files\Sandboxie\Start.exe" "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
in plaats van "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background

kun je uitleggen wat je daarmee bedoelt?

ik heb trouwens nu in een apart schermpje van sandboxxie msn aanstaan en ie  is dit voldoende om me te beschermen?

edwardus
door edwardus - Feb 4, 2009 om 00:35
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Ja dat kan natuurlijk ook.
Wat ik schreef over de Registry kun je doen om de automatisch startende versie van MSN sandboxed te maken. Je kunt uiteraard ook MSN niet automatisch laten starten en 'm inderdaad "los" vanuit sandboxie starten.

Waar je even aan zult moeten wennen is dat sandboxed programma's en data op een ander stukje van de harddisk staan en die weten niks van het bestaan daarvan af. Alle data van je gewone schijf is aanwezig, maar de sandboxed data en software staat apart.

Het gevolg is, dat wanneer je juist wél iets wilt bewaren (bijv. een échte foto van die je is toegestuurd) dat je dat vanuit de sandbox met de hand moet kopiëren of verplaatsen naar waar je het bewaren wilt. Kijk maar eens naar Explore Contents, dan zie je snel genoeg wat ik bedoel.