me
door mei Sep 16, 2016 om 18:36
Computers & telefonie

Na installatie Windows 10 doet mijn tweede scherm het niet meer.hoe op te lossen

Ik had windows7 waar schermen onafhankelijk van elkaar werkten. Medion pc en twee medion beeldschermen

24939 13 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 16, 2016 om 18:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Wellicht heb je iets aan deze info van acer:

  1. Sluit een monitor aan op uw video-aansluiting. Windows 10 zal de monitor automatisch detecteren.
  2. Typ het woord weergave in het zoekvak.
  3. Selecteer Weergave instellingen uit de lijst met zoekresultaten.
  4. Selecteer de Tweede weergeven [2] en kies een van de volgende opties:
    1. Dupliceren - Hetzelfde beeld wordt op beide schermen weergeven.
    2. Uitbreiden - Het beeld wordt over beide schermen verspreid en u kunt items verslepen en verplaatsen van het ene scherm naar de andere.
    3. Enkel tweede scherm - Het beeld wordt enkel weergeven op het tweede scherm.

me
door mei - Sep 16, 2016 om 18:56
50 Antwoorden / 19 Vragen

Helaas niet al geprobeerd .hij herkend maar 1 scherm

marita5
door marita5 - Sep 16, 2016 om 19:05
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mei ,

Misschien heeft u hier iets aan nieuwe drivers installeren  , klik op de rode regel .

http://answers.microsoft.com/nl-nl/windows/forum/windows_10-hardware/tweede-scherm-werkt-niet/3f50c403-db7e-48bc-9dd9-22763c197c3c

Ma
door Mat Matheij - Sep 17, 2016 om 12:31
986 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn ervaring is eender als die van Edrick echter moeten beide schermen wel van eenzelfde definitie/afmeting zijn. Er wordt immers gedupliceerd. Ook lukt het wanneer u indien dat mogelijk is een van beide schermen aansluit op de HDMI uitgang. In elk ander geval dient u een tweede video kaart aan te schaffen aannemende dat het een desktop pc betreft. Daarbij ga ik er van uit dat u beide schermen onafhankelijk van elkaar wilt benutten.

ph
door philip36 - Sep 17, 2016 om 13:08
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Kijk eens of u hier wat aan hebt
http://support.hp.com/nl-nl/document/c04730338

Als het niet lukt zou ik de vraag eens stellen aan de faqman van computeridee.

http://www.computeridee.nl/forum/#!/?filter=FAQman

edrick3
door edrick3 - Sep 17, 2016 om 15:46
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Lees ter info de gestelde vraag op help.mij eens.
Maar daar ligt jouw probleem denk ik niet.
Heb je de door marita5 geopperde drivers al geïnstalleerd?

me
door mei - Sep 19, 2016 om 16:13
50 Antwoorden / 19 Vragen

Hoi Edrick,
Ik heb alles via windows geprobeerd. stuurprogramma's bijwerken zonder resultaat.
Reactie : er is geen ander beeldscherm gedetecteerd. Terwijl het tweede scherm gewoon werkt echter wel met het zelfde beeld. Dat is dus niet de bedoeling. De bedoeling is op twee verschillende schermen werken.Zoals het was bij Windows7. Ik heb inmiddels de vraag voorgelegd bij medion.
Heb nog geen antwoord gekregen. wordt vervolgd. Ik zal laten weten hoe het afgelopen is.

me
door mei - Sep 20, 2016 om 12:26
50 Antwoorden / 19 Vragen

""De PC is verkocht geworden met Windows 7 - Home Premium. Hierdoor zijn er geen stuurprogramma's beschikbaar voor andere besturingssystemen. ""
Dit is het antwoord van Medion.
Dat brengt me dus geen stap verder.
Kan het zijn dat microsoft een stuurprogramma heeft en zo ja waar kan ik dat navragen.

edrick3
door edrick3 - Sep 20, 2016 om 12:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je bent niet de enige met dit probleem.

Kijk maar eens op het tweakersforum; gedeelde smart .....

me
door mei - Sep 20, 2016 om 13:13
50 Antwoorden / 19 Vragen

Als ik het zo lees ben ik inderdaad niet de enige.
jammer dat het tweede scherm niet meer bruikbaar is.was erg prettig werken.
in ieder geval een ieder bedankt voor het meedenken.
ik vind het een fijn onderdeel van kassa en heb veel aan jullie deskundige antwoorden waarvoor mijn komplimenten .ga zo door

edrick3
door edrick3 - Sep 20, 2016 om 13:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je zou nog eens kunnen proberen om contact met MS op te nemen: klik

ph
door philip36 - Sep 20, 2016 om 13:49
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Zie op internet dat resolutie verlagen een mogelijke oplossing is.
Bij sommige gebruikers helpt het, bij anderen weer niet.
Google ook eens in het engels, meer kans op een oplossing voor het probleem.
Zie b.v. filmpje en ook de antwoorden.

https://www.youtube.com/watch?v=8wJ7WGe69OE

marita5
door marita5 - Sep 20, 2016 om 14:48
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@Mei ,

Stel uw vraag eens aan Microsoft Community .( toets op google Microsoft Community )

Sorry ik kan geen link plaatsen , als ik klik op vraag stellen staan mijn gegevens al automatisch ingevuld en zichtbaar voor iedereen .