natascha_4810687
door natascha_4810687 Oct 22, 2010 om 13:11
Computers & telefonie

Netwerk onbekend - Windows7

Als ik mijn pc opstart, start hij 9 van de 10 keer het internet niet mee op. Dit is sinds ik Windows7 erop heb staan, bij XP nooit last van gehad.
Dan klik ik links van het klokje op dat driehoekje, dan op het witte icoontje (pc met dingetje), dan op 'netwerkcentrum openen'. In het netwerkcentrum klik ik dan op 'adapterinstellingen wijzigen' en dan krijg ik dus dat pc icoontje van LAN-verbinding waaronder 'Netwerk onbekend, Netwerk' staat vermeld. Klik ik met de rechtermuisknop op en kies dan voor 'uitschakelen', even wachten en dan nog een keer rechtermuisknop 'inschakelen', nog even wachten en dan heb ik internet.

Na het installeren van Windows7 had ik meteen internet dus niks aan gedaan. Vriend van me heeft later wat aangepast aan de instellingen vanwege bovenstaande (geen idee wat) maar daarmee was het probleem nog niet opgelost. Zou wel handig zijn als ik gewoon meteen internet heb en niet eerst die handelingen hoef te doen...

Iemand bekend waar dit aan zou kunnen liggen?

1535 2 Rapporteer

gsm
door gsm - Oct 22, 2010 om 17:59
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Probeer eens een andere UTP kabel tussen modem en de PC.
Zet de modem eens 5 minuten uit, dan de modem weer aan en daarna pas de PC aan.
Open Apparaatbeheer (In Start menu, R-muisknop op Computer. Kies Eigenschappen).
Klik op de + voor de netwerkadapters. Dubbelklik de LAN adapter.
Probeer hier het stuurprogramma voor de netwerk LAN-adapter te vernieuwen.

natascha_4810687
door natascha_4810687 - Oct 24, 2010 om 14:27
73 Antwoorden / 6 Vragen

Bedankt voor de tip.
Heb het even gecheckt maar krijg de melding:
De beste stuurprogramma's voor uw apparaat zijn al geinstalleerd.
Er is geen beter of nieuwer stuurprogramma voor het apparaat gevonden.