samsara
door samsara Mar 11, 2006 om 11:00
Computers & telefonie

Niet kunnen inbellen naar 06760 inbelnummers met Tele 2

Hallo

Ik heb sinds kort een toestel + abonn. bij tele 2 / telfort.
Ik kan met dit abb. géén gebruik maken van de inbelnummers 06760 .... om zo via mijn laptop gebruik te maken van het internet.
Tele 2 kan of wil mij hierop geen antwoord geven.
Kan het zijn dat dit bij Tele2 / telfort geblokkeerd is.
Via mijn oude sim kaart KPN/ Hi is het geen probleem  om met mijn nieuwe toestel in te bellen.

Vriendelijk groet

Ans de Jong

1058 6 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 11, 2006 om 11:21
16948 Antwoorden / 202 Vragen

Bijzonder vreemd, als je een abonnement hebt moet je normaliter alle nummers kunnen bellen met uitzondering van de nummers die jezelf geblokkeerd hebt.

Telfort is ook KPN (tegenwoordig) dus het kan m.i. uitsluitend aan tele2 liggen want feitelijk heeft u daar het abonnement. Dat zal ook de reden zijn dat Telfort geen antwoord kan geven.

Ik begrijp dat je met de laptop via "inbellen" werkt.

Hoe heb je deze vraag dan gesteld, kan het zijn dat je deze vraag via ADSL of kabel hebt gesteld vanuit een PC? In dat geval kun je op dezelfde wijze vanuit de laptop werken mits een netwerkaansluiting.

samsara
door samsara - Mar 11, 2006 om 11:28
3 Antwoorden / 5 Vragen

Inderdaad doe ik dit via ADSL thuis.
Ik wil in de zomer  mijn laptop gebruiken in mijn stacaravan ( zonder telefoonaansluiting)  om zo mijn e-mail te checken etc.

groet

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 11, 2006 om 11:41
16948 Antwoorden / 202 Vragen

Je probeert dus inbellen via de mobiele telefoon. Probeer of er WiFi in de buurt is, zo niet dan lijkt het er op dat het genoemde inbelnummer een nummer van een provider is waar Tele2 problemen mee heeft. Zou m.i. toch niet moeten kunnen omdat je de inbelminuten betaalt. navragen bij Tele2 dus resp. navragen naar een eventueel ander inbelnummer.

samsara
door samsara - Mar 11, 2006 om 11:43
3 Antwoorden / 5 Vragen

Via Hi/kpn kan het allemaal wel
tele 2 zegt het is een technisch probleem. ik geduldig moet afwachten.
Volgens mij blokkeren ze deze nummers....ook hun eigen inbelnummer 0676001602,
Volgens mij mag dat niet!

us
door user999 - Mar 12, 2006 om 00:33
143 Antwoorden / 0 Vragen

Ze mogen wel een nummer blokkeren als ze dat willen, maar goed.

Waarom maak je eigenlijk gebruik van 06760 inbelnummers op je mobiele telefoon? Die zijn normaal gesproken gruwelijk duur vanaf een 06 (tarieven liggen ver boven de tarieven die je vanaf een vaste lijn betaalt). Je kunt dan beter GPRS of idd WiFi nemen, is stukken goedkoper.

k9
door k91385 - Oct 10, 2008 om 13:44
1 Antwoorden / 0 Vragen

Het inbelnummer 0676001602 is niet in gebruik.

Hiervoor in de plaats kunt U het "oude" nummer van VERSATEL gebruiken en dat nummer is : 0676075030.

Hoop dat men hier zijn voordeel mee kan doen.

gr

K91385 (F.Maes)