ts
door tsuitc Feb 26, 2007 om 18:48
Computers & telefonie

Nieuwe auto kopen

Beste allemaal,

Ik wil graag een nieuwe auto kopen en heb gehoord dat ik zonder inruilen 5% korting kan krijgen. Is dat waar?

Als ik inderdaad een nieuwe auto koop, hebben jullie misschien bruikbare tips voor me waarop ik moet letten? Bijvoorbeeld

- Max. hoeveel procent aanbetalen

- Leverdatum

Alvast bedankt,

X-man

5012 8 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 19:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is een kwestie van onderhandelen en je maakt voor jezelf even een rekensommetje en met die kennis ga je naar de dealer en wil hij niet door de bocht, in ieder geval even laten weten dat je het dan elders gaat proberen, dat slaat meestal wel in.
En trouwens als je nieuw koopt zonder inruil sta je vrij sterk.
Korting krijg je op bijna alles, als je maar voet bij stuk houdt, want ze willen oh zo graag verkopen.....

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 21:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Aanbetalen = Onzin. Gewoon afrekenen bij aflevering (contant of per bank).

Leverdatum: Hoor je van dealer.

Korting = hoe goed ben je zelf. Koop Ford zonder inruil met bijna 15 % korting, bij Mercedes kom ik echt niet verder dan 11 %.

ve
door verwijderd - Feb 26, 2007 om 21:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag X-man,

Je schrijft:

- Max. hoeveel procent aanbetalen?

Antwoord: helemaal niets aanbetalen. Als een dealer daarom vraagt moet je het gesprek onmiddellijk afkappen en naar een andere dealer stappen. Jij bent immers degeen die de leiding heeft bij dat gesprek en niet de verkoper!!! Het enige wat je wél moet doen is na een stevige onderhandeling een handtekening zetten onder een koopovereenkomst. Maar dat moet je niet onmiddellijk doen, maar pas na een bedenktijd van tenminste 3 dagen. Dus doe ook geen mondelinge uitspraak in de zin van "ik koop deze wagen" op het eind van het verkoopgesprek, want in feite sluit je, als je dat zegt al een mondelinge overeenkomst, die even rechtsgeldig is als een schriftelijke.

Sukses en veel plezier met je nieuwe wagen, groeten, Read2.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2007 om 21:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als een nieuwe auto koopt zonder inruil kun je minstens 6% korting bedingen. Als een dealer daar niet aanwil, ga je gewoon naar een ander. Wat ook heel goed werkt is: Ga naar je eigen (vertrouwde) garage en vertel dat je graag een (bepaalde) auto wil kopen, maar dat je die (na versrijken van de garantie door hem (je eigen garagehouder dus) wil laten onderhouden. Peil hoeveel zin hij hierin heeft. Laat hem dan de auto voor jou kopen. De vakbroeders kennen het klappen van de zweep en bedingen vaak hoge kortingen (waar ze dan zelf natuurlijk ook een graantje van mee pikken). Laatste tip: Vooral GEEN HAAST HEBBEN !!!

ve
door verwijderd - Mar 1, 2007 om 20:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

de kortingen varieren per merk zeer sterk. hoe kleiner de auto hoe minder korting. maar inruil is niet altijd ongunstig het kan als je een vreemd merk inruilt zelfs zeer gunstig uit pakken omdat je eigenlijk uit een vreemd merk gekocht word. dat heet bijloop van de importeur en word per geval bekeken ook de acties bv een comfort pakket voor 295 eur. dan word er aan de korting van de dealer gesleuteld. er is maar een goede manier en dat is gewoon gaan lobbyen. succes.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2007 om 09:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk ook eens op nieuweautokpen.nl Hier kan je zelf de auto samenstellen en een dealer uitzoeken. Wanneer je toch voor een vaste dealer gaat dan kan jij bepalen wanneer je de auto geleverd wilt hebben. Stel de levertijd is drie maand, maar jij wil de auto pas in augustus, dan geef je dat aan bij de koop. Over de korting mijn advies, ga niet te snel in op het aanbod van een dealer. Ga ook bij andere dealers kijken en speel ze maar tegen elkaar uit. Aanbetalen is er niet bij, betalen bij aflevering.

ve
door verwijderd - Mar 6, 2007 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste dames en heren,

Vandaag heb ik het koopcontract getekend. Mijn auto heb ik ingeruild (bijna) voor de prijs die ik wilde hebben.

Inderdaad geen aanbetaling.

Hartelijk dank voor jullie bruikbare tips.

X-man

ve
door verwijderd - Mar 6, 2007 om 16:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Lees eens hier;

-----Hoeveel Korting kan ik krijgen bij aankoop nieuwe auto - zonder inruil -

Gemiddeld is het kortingspercentage tussen de 4% en 8% op basis van de kale prijs, ofwel het bedrag zónder BTW en BPM.----------

FAQ aankoop nieuwe auto

Groetjes,