bj
door bjsmid Dec 29, 2005 om 22:00
Computers & telefonie

Nieuwe pc: hoeveel mb

Ik wil graag een nieuwe pc kopen, waarop ik wat kan tekstverwerken, en wat foto's kan branden. Ook wil ik graag tv-programma's die ik gemist heb via internet kunnen zien.

Hoeveel MB's en GB's heb je hiervoor nodig?? En wat is beter een Pentium4 of AMD-processor.

Ik heb ook nog een digitale videocamera. Als je de tapes hiervan op een schijfje wilt, kun je dat ook via een DVD-recorder doen, of is het beter om dit met een computer te proberen. Of heb je dan heel veel "power" nodig.

1026 9 Rapporteer

ko
door komik - Dec 29, 2005 om 22:36
10 Antwoorden / 0 Vragen

Voor wat U er mee wil doen, is elke moderne computer goed! Er moet natuurlijk dan wel een TV-kaart inzitten!

Tegenwoordig zit er toch wel gauw zo'n 100 Gigabite aan harde schijf in, en dat is ruim voldoende. Als je een film hebt bewerkt en opgeslagen opDVD, wis je de oude weer. Op de computer kun je prachtig filmpjes van een videorecorder bewerken met Studeo8 of9 van Pinnacle. Het verschil met een Pentium en AMD is gewoon dat het een ander merk is. De AMD-processor is wat goedkoper, en zeker niet slechter! Wel is zo'n 512 Mb aan geheugen vereist. (geld voor beide processors)

hu
door hulsm008 - Dec 29, 2005 om 22:45
6 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft nodig:

80GB harde schijf geheugen
512MB intern geheugen (Geheugen is belangrijker dan de chip)
Pentium 4 of AMD maakt niet uit
DVD brander +-
Let op dat de computer een firewire ingang heeft voor de camera

U kunt nu alles....en uw video opnames op DVD zetten.

bitbyter
door bitbyter - Dec 30, 2005 om 14:33
114 Antwoorden / 0 Vragen

Beste bjsmid,

Voor tekstverwerken en foto's branden heb je geen pc nodig met veel "power".

Als je de tapes van je digitale videocamera op schijf wil dan kan dat met een DVD-recorder, maar het nadeel is dat je dan de band niet kunt bewerken. De complete band wordt op schijf gebrand.

Wil je je opnames bewerken (tekst toevoegen, stukken weglaten, commentaar toevoegen) dan is dit mogelijk via de pc met speciale videobewerkingssoftware (bv. Pinnacle Studio 8, 9 of 10). Het dan raadzaam behoorlijk wat geheugen in de pc te hebben (512 MB, beter nog 1 GB). Een Firewire kaart is ook een must.

ro
door ronny530 - Dec 30, 2005 om 20:40
2830 Antwoorden / 41 Vragen

Een tip ga eens langs bij de plaatselijke pc boer. U heeft al duidelijk een keuze gemaakt met wat u wilt. Denk ook eens aan de service die mensen kunnen u prima van dienst zijn.

Succes Ronny.

bj
door bjsmid - Dec 30, 2005 om 20:43
5 Antwoorden / 3 Vragen

woon op 't platteland, waar geen pc-boer dichtbij is. Gelukkig is er internet voor informatie (en eventueel ook voor bestellingen)

bj
door bjsmid - Dec 30, 2005 om 20:43
5 Antwoorden / 3 Vragen

dank je voor de tip

bj
door bjsmid - Dec 30, 2005 om 20:45
5 Antwoorden / 3 Vragen

bedankt

bj
door bjsmid - Dec 30, 2005 om 20:48
5 Antwoorden / 3 Vragen

ben niet van plan om echt met die filmpjes aan de slag te gaan. Heb daar niet zo veel tijd voor en wil ze gewoon bewaren om er later nog eens naar te kijken. Maar bedankt voor de info.

di
door dirk4426 - Dec 31, 2005 om 12:16
4 Antwoorden / 0 Vragen

een digitale video camera heeft een FireWire aansluiting dus heb je geen tv-kaart nodig (met een tv-kaart zet je annalog over dus met minder kwaliteit) en op bijna elk modern moederbord zit deze aansluiting.

m.v.gr.

Dirk