ar
door arak Mar 21, 2004 om 16:00
Computers & telefonie

Nieuwetelefon kapot mag abonnement toch ingaan?

Ik heb bij GSMstunster een nokia 3310 met abonnement Vodafoon besteld.
Dit is een aanbieding met een contract voor twee jaar. met na 2 maanden gedeeltelijkgeld terug.Nu heb ik de telefoon ontvangen maar deze werkt niet. Gebeld met GSMstunter, moet de telefoon terug sturen en deze wordt gemaakt. Dit kan 3 tot 8 weken duren. Het abonnement gaat wel gelijk in. Mag dit? Volgens gsmstunter wel. Heb ik geen recht op een nieuwe telefoon?
Ik heb nu geen voordeel van goedkoop abonnenment en mijn gratis 120 belminuten vodafoon per maand kan ik dan ook wel vergeten.
Volgens Nokia moet ik bij gsmstunter zijn, maar
zij geven geen nieuwe telefoon.
Wat kan ik nog doen.

533 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

vi
door victor_1 - Apr 16, 2004 om 13:05
9 Antwoorden / 2 Vragen
0

Beste Arak,

Nee, dit mag de GSMstunter niet doen. Omdat je abonnement meteen ingaat zonder gebruik van je telefoon is hier sprake van derving van genot. De winkel zal of je een nieuwe telefoon moeten geven, een leentoestel verstrekken of met je afspreken het abonnementsgeld gedurende het niet kunnen gebruiken van je telefoon te restitueren.

sv
door svanrijn - Apr 16, 2004 om 13:05
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dit mag een winkel idd niet doen, maar als dit in de voorwaarden staat kun je daar niet op terug vallen. Als je een defect hebt aan een geleverd toestel of een DOA (death on arrival) dan duurt het weken voordat het toestel gemaakt kan worden, ook als je deze in de winkel koopt. Belangrijk is ook dat het toetsel los van het abbonement verkocht worden. De verkoper staat garant voor het toestel maar niet voor het abbonement en is dus meestal niet aansprakelijk voor het "derving van genot" wel kunnen deze een leentoetsel leveren maar dit moet in hun voorwaarden staan.

ymca_1
door ymca_1 - Apr 16, 2004 om 13:05
63 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ook al staat er in de voorwaarden dat er geen leentoestel wordt gegeven, dan nog zijn ze verplicht je een nieuw/ander toestel te geven. Je hebt namelijk een abonnenent gesloten omdat je daar een toestel bij krijgt. Dat er iets in de voorwaarden staat heeft er niets mee te maken. De consumentenkoop is namelijk van dwingend recht (art. 7:6 BW) en daar kan niet van worden afgeweken ten nadele van de consument. Het abonnement kan doordat je het toestel niet hebt ontvangen ook niet ingaan, of je moet restitutie ontvangen. Je kan het bedrijf voor deze gevolgschade aansprakelijk stellen.

qu
door queennr1 - Apr 16, 2004 om 13:05
63 Antwoorden / 4 Vragen
0

De provider mag het abbonement wel in laten gaan, je hebt immers een overeenkomst die op een datum ingaat.
GSMstunter daarintegen moet er voor zorgen dat jou toestel zo snel mogelijk vervangen wordt (volgens mij een nieuwe), dit omdat de telefoontoestel bij levering al kapot was.

sunset_1
door sunset_1 - May 3, 2004 om 13:07
265 Antwoorden / 22 Vragen
0

Inderdaad, een gsm-abonnement en het toestel staan los van elkaar. Doordat je een contract (abonnement) afsluit met een provider krijg je als het ware een korting op het toestel. Je 'koopt' het toestel dus als het ware voor €0,-. Vodafone staat verder buiten de koop en service voor het toestel. Wel is het zo dat je van het verkooppunt een beetje service mag verwachten. Hierbij heeft een koop in een winkel dan ook altijd een voordeel op een koop op internet...

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer