me
door menijhuis May 15, 2007 om 08:58
Computers & telefonie

Nieuwsbrief Kassa wordt als phising gezien

Sinds kort werk ik met Windows Vista Home Premium. Alles werkt naar behoren, en doet goed. Maar als ik mails krijg van Kassa, wordt deze gezien als phising. Klik aan dat dit een betrouwbare adres is, dat dit geen spam/phising is, maar elke keer gaat het weer fout.

Waar ligt dit aan.

M.v.g.,

Michel

268 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 09:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste menijhuis,

"Phisting" is een techniek waardaar men feitelijk op een andere web-pagina terecht komt dan die waarheen wordt gelinkt/ verwezen. Het zou kunnen zijn dat Kassa’s nieuwsbrief wordt "omgeleid" vanuit de VARA site wat dan als "phisting" kan worden aangemerkt... Leg deze vraag eens voor aan de redactie (via de knop "contact") die u ongetwijfeld zal antwoorden.

Het phisting-filter in Explorer 7 kan worden uitgezet via extra -> phistingfilter -> automatische controle van websites uitschakelen en dan het juiste vakje aanvinken.

IJzerbroot

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 09:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Phisting...?

Volgens mij is dat iets héél anders hoor...! ;-)

Je bedoelt Phishing !?

E >

ve
door verwijderd - May 15, 2007 om 10:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

menijhuis@ wat klikt u dan aan? dat het voor die keer betrouwbaar is of dat e-mail van Kassa altijd betrouwbaar is.  Mogelijk doet u dat laatste niet. Kijk in die zin ook uw beveiligingsinstellingen na.

ve
door verwijderd - May 16, 2007 om 18:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik klik iedere keer aan dat deze goed is, en zelfs aangegeven dat deze afzender/domein betrouwbaar is via rechtermuis klik. Maar steeds weer die waarschuwing specifiek bij de nieuwsbrief van Kassa.

ve
door verwijderd - May 17, 2007 om 12:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

kijk toch eens of u dan aanklikt voor eenmalig toestaan of voor altijd. Ook daar is verschil tussen.

ve
door verwijderd - May 17, 2007 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Oeps...