Be
door Ben22 Dec 5, 2016 om 21:37
Computers & telefonie

NL Alert niet ontvangen. Wie kan helpen?

Vandaag, 05-12-2016, is er een test geweest van het NL-Alert.

Ik heb een abonnement voor mobiel bellen bij Ziggo en ben ik het bezit van een tamelijk moderne Sony Xperia M4 Aqua. Gekocht in Nederland. Het apparaat doet keurig wat het moet doen.

Volgend de ML Alert webside ( en andere internetbronnen) hoef je bij een moderne Sony telefoon niets in te stellen, dat heb ik dan ook gedaan : niets ingesteld en dan zou je het alert moeten ontvangen. Maar ik heb niets ontvangen.

Hoe komt dat en wat kan ik eraan doen?

3093 5 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Dec 5, 2016 om 21:42
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Toch voor alle zekerheid u aanmelden voor deze dienst, mogelijk dat uw toestel dan toch niet automatisch hierop is ingesteld..

pi
door pieterwolters Dec 5, 2016 om 21:49
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt je niet aanmelden voor NL-ALert.....

gerbera
door gerbera Dec 5, 2016 om 21:59
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Zal ik het ff duidelijker omschrijven zodat u begrijpt wat ik bedoel. Je moet je toestel voor ontvangs hiervan instellen als dat niet automatisch is gebeurd. Heb ik dus ook moeten doen. (noem ik dus aanmelden)

pi
door pieterwolters - Dec 5, 2016 om 21:51
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Voor mijn Samsung stond er ook dat je niets in hoefde te stellen. Maar cell broadcast stond toch uit. Aanzetten gaat via Berichten > Meer > Instellingen > Meer Instellingen > cell broadcast

Gerry1969
door Gerry1969 Dec 5, 2016 om 22:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Geeft u nu de instructies voor de Sony of van uw Samsung? Per toestel Jan het nogal variëren.

jo
door jorisw Dec 6, 2016 om 12:00
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens mij is dit standaard Android. Zou dus (ongeveer) hetzelfde moeten zijn per device.

tijger1
door tijger1 - Dec 5, 2016 om 21:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen
aurora1
door aurora1 - Dec 6, 2016 om 00:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u op uw gsm infoberichten aanvinkt voor NL Alert, dan kan er nogal wat aan berichten binnen stromen over allerhande.
Lees eens ter informatie hier: http://www.samsunggalaxys4.nl/infoberichten-uitzetten-samsung-galaxy-s4/
Dit staat er voor Samsung, maar nmm geldt dat voor elk merk en type telefoon.

marita5
door marita5 - Dec 6, 2016 om 09:33
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Ben22 ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.smartphone.nl/tips/geen-nl-alert-ontvangen/