de
door deejay Jul 20, 2010 om 23:41
Computers & telefonie

Nokia Navigation Phone

Beste Kassa Forummers,

Ik heb sinds kort een Nokia Navigation Phone in bezit. Echter weet ik niet wat nu het verschil tussen GPS en AGPS is.

En is het zo dat GPS je ook volgt automatisch of niet? Of moet je steeds handmatig je positie uitpijlen ten opzichte waar je naar toe wilt gaan?

Hoop echt dat iemand me kan helpen anders zit met een telefoon die ik niet kan gebruiken waarvoor het special is gekocht. Navigeren. Zou jammer zijn.

Dank jullie wel alvast.

Deejay

348 2 Rapporteer

pb
door pbarendse - Jul 20, 2010 om 23:44
406 Antwoorden / 1 Vragen

AGPS is Assisted GPS. Hierbij wordt, als het signaal van de satellieten niet voldoende is, ook gebruik gemaakt van het telefoonsignaal om te bepalen waar u zich bevindt. De plaatsbepaling gebeurt als het goed is vanzelf zodra het programma Ovi Maps gestart wordt. Uitpeilen gebeurt automatisch een aantal keer per minuut.

pb
door pbarendse - Jul 21, 2010 om 08:07
406 Antwoorden / 1 Vragen

Let wel even op: volgens mij wordt bij AGPS gebruik gemaakt van een dataverbinding. Het kan dus zijn dat dit extra kosten meebrengt, al zullen die wel redelijk beperkt blijven. Vooral in het buitenland echter kan het dus verstandig zijn om AGPS uit te zetten en terug te schakelen naar gewoon GPS.